Pijn in mijn rechterknie.
Ik heb er last van tijdens het sporten, na het sporten en als het koud/vochtig weer is.
De ene keer zit het aan de binnenkant, de andere keer aan de buitenkant van mijn knie (gister tijdens het fietsen aan de binnenkant, vandaag met lopen aan de buitenkant).
Ik heb een tijd geleden een simpele brace gekocht van hansaplast. Dat geeft wel iets verlichting.
Het is ook niet dat ik niet kan lopen van de pijn of mank loop, maar bij elke pas is het een beetje een stekende pijn.
Een half jaar geleden liep ik bij de fysio (niet voor mijn knie), die zei dat ik hypermobiel ben.
Een paar weken geleden heeft de reumatoloog fibromyalgie vastgesteld.
Heeft iemand een idee wat dit is, en of dit bij 1 van de 2 diagnoses past? En wat ik er aan kan doen?
Ik zat zelf te denken om een afspraak met de huisarts te maken en voor te leggen of ik een brace aan kan laten meten, voornamelijk om mee te sporten.
Vooral met skien krijg ik redelijk wat last (ik ski met enige regelmaat, ook gewoon in Nederland), als ik dan in de lift zit voel ik het ook.
Bij de fitness doe ik al gewoon spierversterkende oefeningen voor mijn bovenbenen, dus het is niet zo dat die te slap zijn of iets dergelijks.
Gister sinds tijden weer eens op de fiets geweest (8 km heen, 8 km terug). Voelde het met fietsen ook behoorlijk en loop nu vandaag dus ook de hele tijd met pijn. Met paardrijden heb ik er eigenlijk geen last van. Met hardlopen wel en met fitnessen ook.
Wie o wie?

.