"Wegens omstandigheden..."

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Koffiekan

"Wegens omstandigheden..."

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 21:23

Let op: Dit is een goedgekeurd schaduwaccount!!
Aangevraagd vanwege het feit dat dit verhaal zelfs bij mijn ouders onbekend is, en ik dus absoluut niet wil dat iemand in mijn omgeving zomaar weet dat het om mij gaat. Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn ouders dit bijvoorbeeld van een ander zouden moeten horen.. Als je mij denkt te herkennen, graag reageren via PB, niet in het topic.
Letters die staan voor namen zijn willekeurige letters.

Vragen staat vrij, ik beloof echter niet dat er ook een antwoord volgt, dat is afhankelijk van de vraag.

"Wegens omstandigheden..." staat mijn paard te koop, maar laat ik bij het begin beginnen.
Ik vind het namelijk erg fijn om éven mijn hart te kunnen luchten, mijn verhaal kwijt te kunnen..
Ik heb een paard samen met een oudere (80+) man bij ons in het dorp. Via via ben ik daar terecht gekomen, omdat zijn merrie (echt mijn type paard) niet meer onder het zadel gereden werd, en ik dat graag wilde doen. In het begin was dit super leuk, alle pret van de wereld, vele uurtjes daar doorgebracht. Uiteindelijk hebben we zelfs samen een paard gekocht, het paard dat nu te koop staat. Maar ik zeg niet voor niks 'in het begin'.. Ik ga er geen doekjes om winden, ik word al ruim 3 jaar seksueel misbruikt door deze man. Heel lang heb ik dit voor me gehouden, tot ik aan het begin van dit schooljaar op instorten stond, en V. in vertrouwen ben gaan nemen. Dit was een goede, maar ook erg moeilijke zet. Niet alleen werd er gepraat over het misbruik, maar ook andere vervelende dingen die ik heb meegemaakt kwamen weer naar voren. Daar ga ik liever even niet dieper op in.
Ondertussen zet ik langzaam stapjes vooruit, helaas ook af en toe flinke stappen terug. Een van de belangrijkste stappen is het in vertrouwen nemen van B. geweest. Dankzij de steun die ik daardoor gekregen heb, heb ik al enkele moeilijke dingen gedaan, zoals een informerend gesprek/melding (geen aangifte!) bij de politie.
Helaas ben ik in dit proces tot 1 ontzettend vervelende conclusie gekomen: ik krijg het op dit moment simpelweg nog niet voor elkaar het misbruik te stoppen, en zolang we samen een paard hebben kan ik deze man ook niet ontwijken. Vandaar dat ik de moeilijke beslissing genomen heb (na veel gesprekken met B. en in overleg met de man (zonder de werkelijke reden te benoemen)) mijn paard te koop aan te bieden...
Wat geeft dat een *piep*-gevoel.. Dat arme dier kan er niks aan doen, ik vind het een super paardje en ik voel me erg schuldig en egoïstisch.
Pas is de eerste kijker (D.) langsgeweest. Ik heb staan te huilen toen D. mijn paardje aan het longeren was, ik, die nooit huil.. Paardlief deed het super, D. deed het super, maar o wat voel ik me schuldig, kwaad op mezelf, slap en mislukt.. Bahbah.

Ik stop met typen, dit is even genoeg voor nu. Vragen mag, tips zijn meer dan welkom, en een beetje steun van medeforummers zou geweldig zijn...

xx

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: "Wegens omstandigheden..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:26

Ik kan even niks nuttigs bedenken om te zeggen - ik denk dat je heel dapper bent en zo ook de enig mogelijke oplossing aangrijpt.... Heel veel sterkte!! :(:)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:27

okee als aller eerst wil ik je zeggen
soms mag je echt absoluut wel ego zijn!!!!
ik snap heel goed hoe moeilijk je het heb en dikke duim dat je echt bezig bent stappen te ondernemen!
zorg ook dat er nu ten allen tijden iemand mee naar je paard gaat en anders moet je echt voor je zelf kiezen en niet gaan, het paard red het wel hoe moeilijk en oneerlijk het ook klinkt

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:27

Ik denk dat je keuze de enige juiste is, als er verder geen optie is dat je zelf het paard helemaal overneemt. Je moet zo snel mogelijk los van die man komen in elk geval. Wat erg dat dit al zo lang aan de hand is zeg...heel erg veel sterkte en ik snap hoe moeilijk het is om je paard weg te doen maar de situatie is zo complex dat je nu voor jezelf moet kiezen en even niet anders kunt.

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:28

lieve TS,
ten eerste wat knap dat jij dit kan en druft te schrijven, en wat goed dat je een vertrouwens persoon hebt.
ik lees dat je ouders het niet weten, misschien kan je met hun overleggen het paardje ergens anders te zetten, je hoeft natuurlijk niet te vertellen waarom maar wie weet kunnen hun jou helpen.
andere optie voor je paardje is misschien hem te lease aan iemand?
aan de andere kant als je hem weg doet kom je er wel helemaal "los" van.

Dit lost natuurlijk voor jou persoonlijk niets op, ik wens je heel veel kracht
Laatst bijgewerkt door nova_zodiax op 02-08-11 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:29

Is het mogelijk om het paard helemaal zelf te gaan doen? Kan jij het financieel rondkrijgen, wellicht willen je ouders helpen? Want het dier zou je wel tot extra steun kunnen betekenen in deze periode... Wat heb je je ouders verteld, welke reden tot verkoop heb je gegeven? En kan je in de tussentijd iemand meenemen naar je paard, zodat je nooit alleen hoeft te zijn met die man?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:30

Wat hoor je dat toch vaak..aangifte doen, die oude viespeuk mag zo de cel in! Is hij nu helemaal gek?
Ik begrijp je gevoel en je angsten maar misbruik hoef je nooit toe te laten..nooit.
Wat een vreslijke situatie voor je, je hebt het al zo zwaar en straks dus ook je uitlaatklep kwijt.

Misschien een gek plan maar kan iemand je paard kopen, met de afspraak dat je dat dier van de koper overneemt? Een schijnkoop om van die man af te komen?
Maar zeker aangifte doen en niet meer accepteren. Wat is het ergste dat je kan gebeuren als je dit stopt?
Het paard ben je nu ook kwijt..

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:31

pfft heftig zeg!!

Kun je het paard wel zelf onderhouden?
anders iemand het paard laten kopen die jij kent, dan kun je hem zelf weer kopen van die persoon.

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 21:32

Ik heb heel lang nagedacht of ik het paard niet zelf kon houden, maar een combinatie van factoren (ruimtegebrek, geldgebrek, en 'vervelende herinneringen die het oproept (al is dat het minst erg..)) maken dit vrijwel onmogelijk... :S
Mijn ouders kunnen mij financieel niet helpen. Ik moet al alles wat ik doe zelf betalen, niet alleen mijn paarden maar ook kamer, studie, eten, alles... en dan nog denk ik dat ik met mijn stufi en weekendbijbaantje meer geld heb dan mijn ouders...

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 21:33

Wat een hoop reacties! Ik ga proberen zo op alle vragen te reageren...

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:33

Jeetje meid sterkte zeg :(:)

Ben je wel van plan aangifte te gaan doen of niet?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:34

heel erg veel sterkte en ik hoop dat het allemaal goed gaat komen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:34

Ik zou ook zeker aangifte doen ja, maar ja eerst zit je nog met je paard. Kun je evt iets als bewijs gaan regelen zodat aangifte straks makkelijker is?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:36

Probeer een gesprek op te nemen waarbij je zegt dat je niet meer wil. Klinkt ontzettend naar wat ik nu ga zeggen, maar met alleen jouw verhaal gaat hij de bak niet in. Noem het ervaringsdeskundige.
Kortom, probeer, als het dsn echt niet te stoppen is, het in vredesnaam te bewijzen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:37

Nou zoiets inderdaad Pauline.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:39

Ik denk dat het in elk geval een heel verstandige zet van je is geweest om het aan iemand te vertellen. Echt vreselijk dat zo moest lopen.
Ik vraag me af, ben je wel van plan het je ouders te gaan vertellen?
Is er niet iemand die met je mee kan gaan naar je paardje, V of B bijv?
Heel erg veel sterkte toegewenst! :(:)

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:49

ik vind dit echt een hele moedige keuze van je. het is natuurlijk heel moeilijk om dit uiteindelijk te kiezen maar ik vind dit absoluut niet egoistisch! je kiest hier voor jezelf maar zeker met een hele goede reden!

ik wil wel graag wat vragen aan je stellen waar je natuurlijk geen antwoord op hoeft te geven als je dit liever niet zegt. ik vraag me na je verhaal eigenlijk af wat de relatie van "v" en "b" tot jou zijn, welke leeftijd jij hebt en waarom je je ouders hierin niet in vertrouwen durft te nemen. begrijp me niet verkeerd hoor, dit is zeker niet iets dat je even zo aan iedereen verteld natuurlijk.

ik wil je ook heel erg veel sterkte wensen. wat een vreselijke dingen heeft die man je aangedaan. en echt walgelijk hoe hij misbruik maakt van het paard om misbruik te maken van jou.

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 21:52

@AngeliqueB: mijn ouders hebben niks met paarden, dus ik heb de reden vaag gehouden.. Die vinden alles prima wat ik met de paarden doe, zolang zij er geen last van hebben/geld aan uit moeten geven... Vaak is er niemand die ik mee kan nemen (niet zo heel veel paarden-vrienden, de meeste wonen te ver weg..), alleen mijn jongere zusje, maar die wil ik niet in een mogelijk 'gevaarlijke' situatie brengen...
@Meerdere mensen geloof ik..: schijnkoop is misschien nog wel een idee, maar weet niet hoe ik dat financieel rond ga krijgen, dan moet diegene die meewerkt haar in eerste instantie betalen en dan moet ik dat afbetalen ofzo...
Wat betreft aangifte: ik heb (uit zelfbescherming?) mezelf al die tijd aangepraat dat hij niet weet dat hij fout zit, omdat ik niks gezegt heb (ik kan heel goed beredeneren dat dat natuurlijk onzin is, dat moet je gewoon weten met zo'n leeftijdsverschil, ik was nota bene minderjarig toen het begon), maar daardoor heb ik nu wel het gevoel dat het 'oneerlijk' is om aangifte te doen.. IK had meer moeten doen om het te voorkomen... Niet alleen wegdraaien, ook nee zeggen... Vandaar dat ik toen wel een melding heb gedaan bij de politie (als ze zijn naam hebben en er zou ooit iets met een ander gebeuren, wordt die serieuzer genomen...) maar geen aangifte..

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:54

Misbruik is NOOIT je eigen schuld! Dus ook niet gedeeltelijk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:55

Is het niet mogelijk om vanaf nu altijd iemand mee te nemen?
Dan ben je niet meer alleen met deze man.

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 21:56

carolalisa schreef:
ik vraag me na je verhaal eigenlijk af wat de relatie van "v" en "b" tot jou zijn, welke leeftijd jij hebt en waarom je je ouders hierin niet in vertrouwen durft te nemen.

Ik ben 20. V en B zijn beide volwassenen. V ken ik via school, B via stage. Het niet in vertrouwen nemen van mijn ouders is nog een heel verhaal op zich.. Ik ga er even over nadenken of ik dat kan/wil typen..

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:57

Kan je niet nog een keer duidelijk tegen hem gaan praten dan als hij weer naar je toe komt (als je dat nog niet gedaan hebt)

En zoals mindfields zegt, het is absoluut niet jouw schuld! Die man weet dondergoed dat ie over de schreef gaat!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:59

Mindfields schreef:
Misbruik is NOOIT je eigen schuld! Dus ook niet gedeeltelijk.

ga ik absoluut in mee helemaal als je minderjarig bent, híj doet het :n
En weetje als hij jou niet meer kan misbruiken.. wie zal misschien het volgende slachtoffer zijn?
Vreselijk wat je meegemaakt hebt en sterkte met het verwerkingsproces.
Ik hoop dat je toch aangifte gaat doen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:06

Afschuwelijk wat een rotzak zeg!
Ik kan je niet helpen ben ik bang, maar vind je erg dapper dat je actie onderneemt.
Ik hoop dat je snel je ouders in vertrouwen kan nemen. Wie weet wat zij nog voor je kunnen beteken mbt je paard. Veel sterkte.

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 22:10

Ontzettend bedankt voor de vele reacties!! Dat had ik niet verwacht...