oploshechtingen hoelang duurt het?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

oploshechtingen hoelang duurt het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 21:21

hoi bokkers

ik ben vrijdag 22 Juli ( 11 dagen geleden ) onder narcose geweest voor het verwijderen van 4 verstandskiezen.
Alles is goed gegaan. Maar nu heb ik van die paarse oploshechtingen in mijn mond en ik erger me er dood aan. :j

Hoelang duurt het voor het echt los gaat zitten? ( het oplossen? )
Ik heb eergister 1 hechting verwijderd, dat knoopje zat helemaal aan de uiteindjes van de hechting dus die kon ik er zo uit knippen. Maar de rest zit echt strak vast en het trekt echt walgelijk. ;)

ik had de tandarts al gebeld, want wou vragen of hun het voor mij weg willen knippen. Maar die is gesloten tot 22 Augustus :(

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:25

Gemiddeld 2 tot 3 weken voor ze opgelost zijn (gedeeltelijk en ze uit de huid komen).

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:26

In theorie (!) lossen hechtingen binnen 10 dagen op, zeker in de mond. Je kunt er met je tong een beetje mee spelen zodat de hechtingen wat meer speling krijgen. Ook spoelen met kamille thee helpt, zowel voor het losweken als tegen het trekkende gevoel. En anders de dienstdoende/vervanger van je tandarts bellen. Of naar de poli kaakchirurgie bellen van het zkh waar je geholpen bent.

Succes ermee want het is knap vervelend! Bij mij duurde het ook vrij lang maar ik heb ze met de thee en het spelen heel snel los gekregen ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:27

duurt vrij lang...mijn hond had ze ook en dat heeft wel meer dan een maand geduurt.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 21:29

Bedankt voor de reactie Quir. Dus ik moet het nog even uitzingen. ;)

Ik baal er van want door die hechtingen blijven er veel etens resten hangen.
Ik spoel met een spoelspuit anders krijg ik het niet weg. ;)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 21:32

patpen schreef:
In theorie (!) lossen hechtingen binnen 10 dagen op, zeker in de mond. Je kunt er met je tong een beetje mee spelen zodat de hechtingen wat meer speling krijgen. Ook spoelen met kamille thee helpt, zowel voor het losweken als tegen het trekkende gevoel. En anders de dienstdoende/vervanger van je tandarts bellen. Of naar de poli kaakchirurgie bellen van het zkh waar je geholpen bent.

Succes ermee want het is knap vervelend! Bij mij duurde het ook vrij lang maar ik heb ze met de thee en het spelen heel snel los gekregen ;)

spelen doe ik er ook mee zon beetje de hele dag. daardoor is die ene hechting los gelaten. maar de rest zit echt strak vast dus dat zal wel even duren voor die los gaan zitten ;) ik ga morgen gelijk kamille thee halen :D

Pauline

Re: oploshechtingen hoelang duurt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 01:24

Ik haal ze er altijd zelf uit want bij mij lost niks op, terwijl dit wel zou moeten.
In mijn mind nooit gehad maar na operaties wel. En als ze te lang zitten gaat het ontsteken.
Als je er niet bij kunt zou ik ze toch na twee wk eruit laten halen. Succes iig. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 01:28

Bij mij duurde het 4-5 weken.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 07:53

Ik had ook erg veel last van die hechtingen destijds. Ik ben toen (zonder afspraak) even langs de poli kaakchirurgie gelopen, wat ook wel makkelijk kon, omdat ik zelf in het zieknhuis werk. En daar heeft de assistente toen de hechtingen verwijderd, dat was echt een opluchting.
Dus als ik jou was, zou ik inderdaad naar de vervangende tandarts of poli kaakchirurgie bellen...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:22

Bij mij waren ze in 2 week ofzo er al uit. Oh, en de 1e hechting in 1 dag: ik was aan het dagdromen; trok ik ineens het touwtje eruit (niet nadoen, doet erg zeer #) )

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 18:39

ik heb er nu nog 1 in zitten. ik heb ze door mijn moeder er uit laten knippen, ze zaten heel los. maar ik kon er niet bij ;) eentje zit alleen nog zo strak daar komen we niet onder met een schaartje ;)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 19:41

net ook met moeite de andere hechting er uit geknipt.
Hij zat zo strak en op zon onmogelijke plek. en hij deed echt heel zeer.
ben 10 min aant klooien geweest, moeders met een lampje schijnen haha en ik wang opzij en proberen te knippen haha

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:40

En nu hechtingen in je wang? :=

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 20:41

ja die heb ik er nu eindelijk uit :P

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:43

Toen ik vorig jaar aan mijn knie was geopereerd kreeg ik ook oploshechtingen. Na twee weken waren ze nog niet opgelost en mijn wond ging door het knoopje ontsteken en er kwam pus uit. Ik ben toen naar de dokter geweest en die heeft ze er alsnog uitgehaald. Het draadje wat eruit kwam was nog helemaal niet opgelost en was nog helemaal heel.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:44

Ik heb ze er toen zelf uitgeknipt na een dag of 5.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:45

geerke schreef:
duurt vrij lang...mijn hond had ze ook en dat heeft wel meer dan een maand geduurt.

Bij mijn hond ookal :roll:

en ik was zelf in 2007 geopereert en toen zouden ze ook zogenaamd gauw oplossen maar die dingen gingen niet zo gauw oplossen als beloofd dus toen op de eerste hulp eruit laten halen deed nog pijn ook :x

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:33

Ik heb ze na een week eruit geknipt. Was ze helemaal zat. De draad had speling gekregen en elke keer met eten zat de draad daar tussen. Bleh.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 14:02

Ja Scum ik had er ook heel veel speling in. hele grote lussen. maar ik kon er zelf niet bij bovenin. ;)
Maar mijn moeder sliep van de week bij mij. en die had ik even aant werk gezet. haha zei kon ze wel zien namelijk. dus hebben we 1 van mijn hondenscharen ontsmet met alcohol. en toen los geknipt :D met een pinset erbij :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:29

Wat een moeite allemaal hier, ik nieste ze eruit :') :r

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 17:01

whahaha Anthea. :') Dat ging bij mij niet zo makkelijk haha

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:06

Gelijk bij thuiskomst had ik mn hechting er al uit getrokken, per ongeluk weliswaar want ik wilde alleen maar even mn "gat" in mn kaak bewonderen _O-

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 17:13

Ik heb onderin ook 2 gaten zitten, ik hoop dat die nog weg gaan met de tijd. want ik moet nu steeds als ik gegeten heb spoelen met een spoelspuit om het eten er uit te krijgen ;)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:18

Ja hoor bij mij is het nu een jaar geleden al en mn 4 gaten zijn keurig dicht :j
Al wel eerder hoor, ik denk dat het bij mij een maand of 5 heeft geduurd voor ze helemaal dicht en op gelijke hoogte waren met de rest van mn tandvlees...

Dicht waren ze na een maandje wel

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 17:22

het zit bij mij ook allemaal dicht hoor. maar onderin heb ik dan 2 gaten zitten. bovenin niet voor zover ik weet maar dat kan ik niet zien. :P

maar dat duurt dus even voordat die weg zijn. Het is bij mij nu 3 weken geleden ( morgen ). dus eigenlijk mag ik niet klagen :D