Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chrissie schreef:Ik kan hier goed in mee praten.
Als ik mag vragen, waarom hebben ze bij jou een darmonderzoek gedaan? Omdat je buikpijn had of om andere klachten?
Op mijn 16de had ik veel verschillende klachten en heb verschillende onderzoeken ondergaan. Uiteindelijk een darmonderzoek gehad en hierbij is vastgesteld dat ik geen darmvlokken had en dus coeliakie heb. Na een half jaar gingen wij op vakantie ( ook naar Frankrijk) en kon ik het lekkere eten ook niet laten staan en ben toen weer normaal gaan eten. Mede doordat ik het aparte eten zo vreselijk vond. Ik heb er nog nooit buikpijn door gekregen en ik heb het dieet ook maar een half jaar volgehouden.
De klachten die ik toen had zijn nu over, ik weet niet waardoor het onderzoek aangaf dat ik geen darmvlokken meer had.. Ik maak me er nu niet meer druk over.
kchristi schreef:heb je ook een darm onderzoek laten doen op coeliakie? een bloedtest is niet voor 100% betrouwbaar. als je het niet zeker weet zou ik er wel mee oppassen gluten te eten, het kan behoorlijk schadelijk zaijn voor je darmen. (ik weet dit van mn moeder, die is dieetiste)
kchristi schreef:misschien toch handig om dan een bloedonderzoek te doen of een darmtest. je kan altijd met je huisarts overleggen!

Liiisaaa schreef:Zelf heb ik nu zo'n 10 jaar al een gluten/noten/pinda vrij dieet. Vroeger reageerde ik enorm heftig op die dingen en moest me ook streng aan het dieet houden. Maar inmiddels hou ik me er helemaal niet meer zo streng aan, enkel bij sommige dingen voortoon ik weer reacties. Vandaar dat ik volgende week ook naar de huisarts ga voor een bloedonderzoek om te kijken hoe het er nou eigenlijk voor staat..
_Sannee schreef:Liiisaaa schreef:Zelf heb ik nu zo'n 10 jaar al een gluten/noten/pinda vrij dieet. Vroeger reageerde ik enorm heftig op die dingen en moest me ook streng aan het dieet houden. Maar inmiddels hou ik me er helemaal niet meer zo streng aan, enkel bij sommige dingen voortoon ik weer reacties. Vandaar dat ik volgende week ook naar de huisarts ga voor een bloedonderzoek om te kijken hoe het er nou eigenlijk voor staat..
Ik heb ook gebeld voor bloedonderzoek!