Ontzettende pijn in been

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Ontzettende pijn in been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 14:29

Hoi,

Ik zit even met een vraagje..

Soms, zoals vandaag, heb ik zo'n ontzettende pijn in mijn rechter boven been..
Niet goed uit te leggen, maar het is zo'n pijn dat ik van gekkigheid niet meer weet hoe ik mijn been moet houden of dat ik de neiging heb om ergens kei hard tegen aan te schoppen om het 'eruit' te schoppen :')..
Het komt niet rustig opzetten, nee het is er meteen goed hard.

Ik sport veel en redelijk zwaar, vooral ook de benen, dit iedere doordeweekse dag.
In de sportschool, op het paard, in het zwembad..
Maar dit doe ik al meer dan een jaar.. En de pijn is pas een paar maandjes aanwezig.

Het is trouwens alléén op het werk, alléén bij mijn rechter boven been, het duurt niet heel lang.
Ik werk in de horeca in de keuken, moet regelmatig naar boven, maar met die pijn kan ik amper naar boven..
De pijn is om gek van te worden, alsof er iets met die spier is. Door die pijn kan ik ook even niet 'goed' functioneren..
Even zitten helpt niet en vaak is er geen tijd om te gaan zitten. Mijn werktijden zijn niet lang, vaak 5 uurtjes ofzo.

Is het dan moeheid van de spier oid?
Doe ik iets niet goed, in de vorm van rust?
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar na het sporten ga ik regelmatig in de sauna. Niet iedere dag.

Het is moeilijk om mee naar de HA te gaan, aangezien de pijn er niet iedere dag is en vaak ineens aanwezig is.
Nog een 'klein' detail; Ik heb een chronische hartafwijking, ik kan niet zomaar ieder pilletje innemen ;)

Groetjes Nancy

Snadrem

Re: Ontzettende pijn in been

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:33

Misschien overbelasting van de pezen? Ik zou eens langs je huisarts gaan.

Ik had het een tijdje geleden ineens, na een langere periode van intensief sporten. Ineens gillende pijn in mijn rechterbovenbeen en knie, om gek van te worden. Bleek ilio tibiaal nog iets te zijn, een lopersknie. Is een blessure die erg lang kan aanhouden en die komt door overbelasting. Vandaar, ga er toch eens mee langs de huisarts, ook als je weer minder last hebt. Wellicht kan die aan de hand van de pijnstreek en de symptomen toch wat vinden.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:53

Ik zou inderdaad gewoon even naar de huisarts gaan of anders naar een fysiotherapeut.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:33

Is het niet gewoon een soort kramp? In dat geval zou je kunnen proberen om magnesium te slikken, tenminste als je dat wel mag hebben dat weet ik niet?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 13:46

Ik weet niet hoe krampt voelt, zou best kunnen hoor :j

Vandaag er weer last van gehad, niet zo hevig als gister, maar ik ga van de week wel even naar de HA..
Just in case.. :)