Syndroom van Quervain

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yvanka_

Syndroom van Quervain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 13:40

Ik loop al vanaf December met pijn in mijn rechter pols. In het begin was ik vrij nuchter en dacht ik dat het gewoon iets overbelast was. In april werd het alleen nog maar erger en ben ik ermee naar mijn HA geweest. Deze stuurde mij met mijn klachten door naar de fysio. Hier heb ik 4 behandelingen gehad maar kon er niet veel mee, inmiddels 5 weken verder werd ik door gestuurd naar het handen spreekuur, want mijn fysio kon er ook niet veel meer mee.

Hier werd dus het Syndroom van Quervain geconstateerd. Ik ben 6 weken in het gips gezet onder het mom van laat het maar even goed rusten. Inmiddels ben ik alweer 4 weken uit het gips en loop ik met een afneembare brace. De pijn is niet minder geworden, er zijn alleen nog maar klachten bij gekomen. De pezen en spieren van mijn wijs, en middel vinger zijn ook irritaties gaan geven en heb er een tennis elleboog bij. Áfijn, vanmorgen heb ik dus te horen gekregen dat ze me gaan opereren.

Zijn er nog meer mensen die hiermee lopen? En al geopereerd zijn? Mijn arts zegt dat het 50% kans op genezen geeft....

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:23

Ik heb hier helaas ook last van (gehad), in december heb ik mijn pols gebroken na een ongeluk.
Na 4 weken gips bleef ik erg veel last hebben van mijn pols, Quervain werd ook geconstanteerd, schijnt vaker voor te komen na een breuk en in het gips zitten.
Ik heb eerst 4 weken rustig aan gedaan, helaas heeft dit niet geholpen. Daarna heb ik een injectie gekregen in mijn pols. 6 weken later moest ik terugkomen, de injectie had helaas niet het gewenste effect. De pijn kwam alweer snel terug, van daaruit is ook besloten geen tweede injectie te doen en te gaan opereren.

De week daarna kon ik terrecht (iets te snel naar mijn idee :+ ), ik had alleen niet zoveel klachten als jou, alleen de pezen in mijn pols.
De operatie is bij mij gedaan onder lokale verdoving, er is een kleine opening gemaakt in mijn pols. Daarna zijn de zenuwen aan de kant gehaald, hierdoor kan je ook enige tijd een dof en tintelend gevoel overhouden, is bij mij na 2 weken weggetrokken. En hierna is er een sneetje gemaakt in het kokertje om de pezen heen, dat kokertje was namelijk gezwollen bij mij, dus de pezen zaten erg krap en kwamen telkens langs dat kokertje bij bewegingen, dit was ook de oorzaak van de pijn bij mij.
Door dat sneetje kregen de pezen weer de ruimte en kon t zo weer genezen.

Heb 3 dagen in het verband moeten lopen, ik zou zeggen bouw ook een spiegel op met je paracetamol. Vond t eerst wel meevallen maar de verdoving werkte pas na zo 12 uur volledig uit waarna de pijn zeker niet meeviel. Voornamelijk de 2 dagen erna veel pijn gehad, daarna langzaamaan wat minder.
Na 10 dagen terug voor controle en eventuele verwijdering van hechtingen, ik had oplosbare maar die werden nog grotendeels weggeknipt omdat ze me irriteerde :+ Daarna na 4 weekjes terug om te kijken hoe het gaat, en sindsdien hoef ik niet meer terug te komen :)

De pijn kan nog wel een aantal maanden aanhouden is mij verteld, heb nu ook weer aardig wat last sinds 2 weekjes, ook een soort verkramping. Tis voor mij ondertussen al 3 maanden geleden dus hou de pijn nu goed in de gaten, maar er is mij verteld dat ze inprincipe verder niks kunnen doen, de operatie was voor mij ook laatste optie.

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 14:44

Ik kon gelijk al na 8 dagen terecht voor de operatie, vond dit ook erg snel. Maar aan de andere kant erg fijn aangezien ik er al heel lang mee loop.

Bij mij wordt de operatie inderdaad ook onder plaatselijke verdoving gedaan, en pakken het precies het zelfde aan als bij jou aangezien bij mij ook het kokertje opgezwollen is waardoor alles langs elkaar schuurt.
Ik moet 5 dagen met verband lopen, en na +/- 10 tot 14 dagen mogen de hechtingen er uit. Bij mij zullen ze niet oplosbaar zijn. Ik ben erg benieuwd of het zal helpen....

Ik zal in ieder geval veel paracetamols in huis halen hihi.

_Astrid

Re: Syndroom van Quervain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:57

Idd dan ook wel fijn dat je snel mag.
Operatie zelf valt trouwens wel mee, de verdoving was voor mij het ergste aangezien ik naaldenfobie heb. Kon wel meekijken als ik wilde, en je voelt wel wat geduw en getrekt e.d maar verder geen pijn. Op een gegeven moment bij een 'diep' gedeelte voelde ik wel wat pijn maar toen is het extra verdoofd ;)
Ik stond trouwens binnen een half uurtje weer buiten dus het is gelukkig ook zo gepiept.

Hoop dat het voor je werkt, alvast sterkte en als je nog vragen hebt stel ze gerust :)