Wel of niet naar vervangende huisarts?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Wel of niet naar vervangende huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 18:45

Mijn huisarts is een paar weken vakantie aan 't vieren. Heel fijn voor 'm natuurlijk, maar ik heb een tijdje geleden een andere pil gekregen en heb het idee dat mijn haar nu nogal uitvalt en flink dunner wordt... Niet leuk. De beste man is pas over 3 weken weer terug, en als je erheen belt krijg je een bandje met het nr van de vervanger. Maarrr die mag je alleen bellen voor dringende zaken...
Nou zal ik hier vast niet aan dood gaan, maar ik heb niet zoveel zin om nog wekenlang elke dag tegen een bos haar in het doucheputje aan te kijken. Stoppen met de pil is ook geen optie helaas.
Wel of niet bellen met de vervanger? Voordat ik een afspraak bij mn eigen huisarts heb ben ik een maand verder (want dan gaat natuurlijk iedereen er tegelijk heen met zn niet-dringende zaken..) ik kom er verder nóóit, maar mijn haar, tsja, dat wil ik eigenlijk nog wel ff houden :j
Vind het wel stom om voor zoiets een vervanger te bellen, maar het zit me ook niet helemaal lekker. Als het nou een week wachten was, prima, maar dat is t dus niet..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Wel of niet naar vervangende huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:47

Wat raar dat er geen normale vervanger is. Mijn HA was ook op vakantie en toen moest ik naar een vervanger. Nou prima, als ik maar een dokter zie.

Het komt er dus op neer dat jij nu niet naar de dokter kan want je eigen is op vakantie en de vervanger heeft dus geen spreekuur (of iets dat je een afspraak kan maken) en is alleen voor noodgevallen bereikbaar?

Beetje apart...je moet toch altijd naar de dokter kunnen?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:48

Wel bellen met de vervanger. Je pil werkt niet naar behoren en dan hoor je de arts te spreken hierover. Ik zou er dus niet nog 3 weken mee rond blijven lopen.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:48

Ik zou gewoon de vervangende huisarts bellen. Die is ervoor, ook voor deze dingen. De pil die je hebt reageer je duidelijk niet op de juiste manier op. Gewoon opbellen denk ik.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:52

ach die vervanger zal er vast ook hard voor gestudeert hebben...
kom op gewoon gaan en eventueel als vaste arts terug is nog een keer

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:54

Ik zou gewoon gaan, als je pas over een maand kan is het misschien alleen maar erger geworden...

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:57

Ik zou ook gewoon gaan hoor. Ik heb ooit eens een vervangend arts gehad en vond die zelfs beter als mijn eigen huisarts.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:58

gewoon naar de vervangende huisarts gaan,en ondertussen biergist gaan slikken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:58

Gaan, want 3 week wachten is toch best lang als iets niet naar behoren werkt ;)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 19:01

Gewoon even bellen naar vervangende arts, je pil werkt niet naar behoren dan mag je toch op zn minst een arts spreken...

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 19:02

Ok, jullie hebben me overtuigd :P Ik bel morgenochtend gewoon voor een afspraak.
Het is niet dat ik geen vertrouwen heb in een andere arts hoor, dat boeit me totaal niet, meer dat ik niet lastig wil zijn :o

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 06:41

zou echt niet lastig zijn
dit is gewoon niet fijn, het werkt niet zoals het hoort etc , dus gewoon even bellen idd

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 08:54

Nou, ik heb gebeld. Heb pech gehad, assistente vond het geen spoed, ik moest nog maar een maand doorslikken of gewoon stoppen en dan naar mijn eigen huisarts...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 08:58

Sorry??? Voor ik me toch door een assistente liet vertellen of ik wel of niet naar de dokter mag...

Die had ik dus absoluut NIET geaccepteerd als ik jou was.
Even voor jouw beeld; die dikke 100 euro die per maand van je rekening afgeschreven wordt richting je zorgverzekering is dus onder andere HIER voor he... ;)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 09:01

En terecht!! Dit is geen spoed, is het misschien bij iemand opgekomen dat de vervangend arts ook nog zijn eigen spreekuur heeft en misschien nog voor 2 praktijken (zoals bij ons op dit moment) waarneemt en het rete druk heeft??

Waarschijnlijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 09:03

Dus? Ik moet ook meer werk verrichten als mijn collega op vakantie is en ik moet vervangen?
Moet TS dan maar nog een maand met niet goed functionerende pil aanmodderen en haar hele hormoonhuishouding in de war laten gooien?
Ik denk dat deze arts/assistentecombi zich er niet helemaal van bewust is dat een ander woord voor patient KLANT is...

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 09:05

Ik vind het niet terecht.
Ik zou precies hetzelfde denken als Sonja, je betaalt voor de zorg en je hoort daar gebruik van te kunnen maken op het moment dat jij denkt dat het nodig is.

Wie is de assistent om te zeggen dat het niet belangrijk genoeg is, zij kan niet in jouw lichaam kijken.
Ik zou terug bellen en zeggen dat ik een afspraak wil en net zolang blijf hangen tot ik er een heb.

Dat een dokter druk is, is misschien niet fijn maar niet mijn probleem.
Ik zou het dan geen probleem vinden als ik een paar dagen moet wachten, maar 3 weken ging me te ver.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 09:06

Maar Charaz, als je dus iets slikt wat klachten geeft mag je daar dus niet voor bellen en moet je daar dus maar een MAAND mee rondlopen omdat je anders de vervangende huisarts misschien meer werk oplevert???

Zijn er dan regels waarvoor je wel en niet mag komen naar de huisarts?? En waarom betaal je dan dik 100 euro per maand?

Als jij iets slikt waardoor klachten (en haaruitval zie ik wel degelijk als klacht) ontstaan, dan heb je gewoon het recht om daarvoor naar een huisarts te gaan... en die assistente kan jou dat niet ontzeggen hoor TS, gewoon doordrammen.

Het is niet aan een assistente om via een telefoon te gaan beoordelen of het wel of niet 'erg' genoeg is om naar een arts te gaan...

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 09:09

En met je vorige pil had je dit probleem niet? Anders even met de apotheek bellen, misschien kan je de "oude"pil ophalen en daar mee verder gaan? Of toch weer de huisarts bellen, drie weken vind ik ook lang, vakantietijd of niet, jammer dan.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 09:37

Balen dat je niet terecht kan, maar idd, zoals Charaz al zei zal de huisarts het wel heel erg druk hebben als hij twee of misschien wel meer praktijken moet draaien. Als ik soms zie hoe het er hier aan toe gaat staat het spreekuur soms al dagen vol.

Als je je echt zo veel zorgen maakt kun je beter stoppen met de pil totdat de huisarts weer terug is. Het is niet de meest ideale optie, maar als ik haar zou verliezen door mijn pil zou ik er absoluut mee stoppen. De pil is niet van levensbelang als je andere maatregelen neemt.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 09:42

Kun je niet een andere huisarts bellen? Als je bijv. liever een vrouwelijke arts hebt i.p.v een mannelijke bij bepaalde onderzoeken mag je toch ook gewoon naar een ander? Of als je op vakantie bent...

Ik zou hier toch wel echt mee naar de huisarts gaan en niet nog 3 weken mee wachten.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 09:43

Ja dat mag ook, maar dan moet je het consult eerst zelf betalen (dit krijg je later wel terug van je verzekering).

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 09:46

Heb je zelf al in de bijsluiter gekeken of haaruitval een bijwerking is? Het kan ook toeval zijn dat je haar dunner wordt en je net een andere pil hebt gekregen.
http://www.fk.cvz.nl/ Hier kan je je pil invullen en alle info erover krijgen.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:01

Ik zou gewoon nog een keer bellen en zeggen dat de haaruitval toch best wel extreem is ..
wie is een doktersassistente om te bepalen wat spoed is en wat niet, ze hebben nu niet bepaald een of andere hoge opleiding genoten waardoor ze kunnen bepalen welke gevallen acuut zijn en welke niet :=

en anders zou ik naar een andere arts gaan en niet nog 3 weken afwachten en vervolgens heel dun haar overhouden .. Je betaald voldoende aan zorgverzekering dus gewoon gaan ...

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:19

Leentje_ schreef:
Ik zou gewoon nog een keer bellen en zeggen dat de haaruitval toch best wel extreem is ..
wie is een doktersassistente om te bepalen wat spoed is en wat niet, ze hebben nu niet bepaald een of andere hoge opleiding genoten waardoor ze kunnen bepalen welke gevallen acuut zijn en welke niet :=

en anders zou ik naar een andere arts gaan en niet nog 3 weken afwachten en vervolgens heel dun haar overhouden .. Je betaald voldoende aan zorgverzekering dus gewoon gaan ...

Even over die opleiding, de assistente is juist opgeleid om te bepalen of iets spoed is of niet.

Vervelend dat je haar zo uitvalt, ik zou zelf inderdaad even op internet zoeken of het een bijwerking is of niet.
Het haaruitval kan ook best tijdelijk zijn, misschien als je lichaam eenmaal gewend is aan deze pil dat het stopt.
Mocht het nog extremer worden zou ik zeker nog even overleggen met de assistente