sport test politie help!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimonoo

sport test politie help!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 17:23

Ik heb in augustus een sport test bij de politie omdat ik daar heb gesoliciteerd. Alleen nu heb ik gezien wat je op internet moet doen en ik moet op een kast springen en volgens mij kan ik dat niet eens, maarja hoe oefen je dat? En ik moet heel lang rennen, dus ben nu al 3 dagen lang 3x per dag een halfuur aan het hardlopen, alleen ik ga nu al helemaal kapot van de spierpijn. Iemand tips?

Esther_r20

Re: sport test politie help!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:27

Als je nu spierpijn hebt denk ik dat je niet een heel goed opbouwschema hebt gebruikt, je kan niet ineens van je lijf verwachten dat het een eind zonder problemen kan rennen. Van wat ik heb gehoord is de test behoorlijk zwaar dus bereidt je goed voor. Ik denk dat je moet beginnen met een goed trainingsschema. misschien via sportschool te krijgen oid?

Succes!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:44

ken iemand die ook die test heeft gedaan ( wel in België ).
Maar ik volg dit even, kan alleen maar handig zijn voor mijn toch wel kleine droom :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:50

Het beste kan je gaan opbouwen door om de dag te gaan rennen. Dan heeft je lijf iedere keer een herstelperiode van zeker 24 uur. Anders loop je het risico dat je door de verzuring juist spieren gaat afbreken (heb ik begrepen).

Het beste kan je trainen door een intervaltraining te doen. Twee minuten rennen (op een tempo dat je niet meer kan praten). Na die twee minuten 1 minuut lopen (dus niet stilstaan/ zitten/ slenteren). Na die minuut rust ga je 3 minuten rennen. Dan weer 1 minuut lopen. Vervolgens 4 minuten rennen, etc. Dat tot je uiteindelijk 6 minuten aan een stuk rent, en daarna ga je weer afbouwen naar beneden tot je weer bij twee minuten rennen bent. Dat is een zware maar erg efficiente training. Aangezien je nog aan het beginnen bent met lopen, zou ik de opbouw tot 4 minuten rennen en vanaf daar weer naar beneden doen.

Wat ook goed werkt is een brug opzoeken. Dan steeds van beneden naar boven zo hard je kan rennen, en als je boven bent weer naar beneden wandelen. Eenmaal beneden weer omdraaien en weer zo hard mogelijk naar boven, etc. Dat vond ik de meest ideale manier om me voor te bereiden op de test.

Wat betreft de kast: de beste manier om er overheen te gaan krijg je daar uit gelegd. Er is namelijk ook een richtlijn in hoeveel voetstappen je nog op de kast moet zetten, etc.

Ga ook niet alleen maar trainen op kunnen hardlopen, er zit ook slepen, tillen en duwen in. Het zwaarste is nog het onderdeel met de ballen die je moet verplaatsen, hier heb ik me op voorbereid door bij een basketbalveld iedere keer op de korte zijde naar de overkant te sprinten en de lijn aan te tikken met je hand. Dan ben je ook steeds aan het rennen en bukken.

Heel veel succes alvast! Een deel van de test is training, maar het grootste gedeelte loop je "tussen je oren" ;)

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:14

Ik heb de sporttest ook gedaan. Ik vond hem echt meevallen. :=
Ik liep 2 weken voor de test 3x in de week 15 min hard en ik had hem makkelijk gehaald.
Natuurlijk is het voor iedereen anders maar het gaat vooral om doorzettingsvermogen.
Misschien heb je de mogelijkheid om het parcour ergens uit te zetten en te oefenen?

Heel veel succes!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:29

Als ik het zo hoor klinkt het simpel eigenlijk.
Sprintjes trekken ( of de suicide lopen ) eindig ik zowat altijd bij de eerste 3.
Maar zo simpel kan het toch niet zijn?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:45

debsoleino schreef:
Ik heb de sporttest ook gedaan. Ik vond hem echt meevallen. :=
Ik liep 2 weken voor de test 3x in de week 15 min hard en ik had hem makkelijk gehaald.
Natuurlijk is het voor iedereen anders maar het gaat vooral om doorzettingsvermogen.
Misschien heb je de mogelijkheid om het parcour ergens uit te zetten en te oefenen?

Heel veel succes!

Ik liep hem in de volle zomer :') Wandelen was al een hele opgave, haha! Maar op één na heeft iedereen hem die dag ruim gehaald.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:00

die test valt wel mee hoor, en normaal gezien kan je opvoorhand oefenen :)

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:17

Ik heb de test ook gedaan, geprobeerd er voor te trainen maar dit lukte me niet echt.
Toch gehaald, vooral op doorzettingsvermogen. Het is wel zwaar, maar wel te doen.