Geen eetlust meer..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sap

Geen eetlust meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 21:36

Sinds een paar weken heb ik totaal geen eetlust meer.
Ik was al nooit een ontbijtmens, brood krijg ik er echt niet in.
Het liefste een banaan of yoghurt of een mueslireep.

Als ik naar mijn werk moet sta ik om 8 uur op, en als ik niks kan vinden wat me aanstaat eet ik niks.
Ik begin om 9 uur en vaak ga ik dan om half 12 pas mn koffiepauze houden.
Soms wel een hongergevoel of dat het rommelt, maar geen eetlust.
Ik probeer dan wel een liga of mueslireep te eten, en als ik eenmaal aan het eten ben staat het me niet tegen.

Dan ga ik vaak pas na half 2 mn lunchpauze houden, maar meer onder druk van mn baas, maar honger heb ik niet.
Hier weer hetzelfde, als ik eet staat het me niet tegen, maar het smaakt me niet.
Dan ga ik om 6 uur naar huis en dan heeft mn moeder altijd eten klaar staan, maar daar begin ik vaak met tegenzin aan.
Eet het wel op, maar geen grote borden en vervolgens eet ik niks meer, heel af en toe een appeltje 's avonds.

Ik ben totaal niet met gewicht bezig, ik ben op gezond gewicht. Ik at een paar maanden terug nog wel eens chips, een koekje of snoep, maar de laatste paar weken kan het me echt niet warm of koud krijgen. Helemaal niks eigenlijk, ik heb gewoon nergens trek in.

Ook heb ik maar een lichtelijk hongergevoel, als ik een half uur wacht ben ik erover heen en is het weg.
Ik weet uit ervaring dat als ik niet eet, dat mn eetlust alleen maar minder wordt en die stap naar de 1e hap alleen maar moeilijker wordt.
Daarom eet ik wel, maar tegen mn zin en niet met smaak. Hoe komt dit en wat kan ik hier aan doen?

Loesss

Re: Geen eetlust meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 08:10

Ik lees even mee.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 11:50

Hoi,

het zou best eens kunnen dat je lichaam op 'overlevingsstand' staat en heel efficient met de voedingsstoffen om gaat. Na mijn zwangerschap moest er nog 15 kg af en dit lukte me maar niet. Toen ben ik even op een drastisch dieet overgegaan waarbij ik maar 3 shakes mocht op een dag. Ik viel goed af, maar had veel honger verwacht. Juist dat verdween en ik moest me ook dwingen om die derde shake naar binnen te werken (en die waren gewoon lekker).

Nu ben ik die kilo's kwijt en eet ik heel regelmatig kleine porties en nu is mijn eetlust weer terug. Misschien moet je jezelf eens iets meer gaan dwingen om regelmatiger kleinere porties te eten. Ik zou om te beginnen zorgen dat je sowieso iets in huis hebt dat je lust als ontbijt. En tussen je maaltijden door zou ik gewoon eens een klein tussendoortje (fruit ofzo) inlassen. Het is het proberen waard, denk ik.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:55

Op het moment veel stress?

Sap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 16:59

Ja, redelijk veel.. had ook al een vermoeden dat het misschien daar door kwam.
Maar dat zou nu moeten zakken, er is een grote oorzaak van mn stress weggenomen afgelopen week.

Ik moet zeggen dat ik echt een persoon ben die uit verveling eet en als ik dan niet aan het werk ben, zoals vandaag, gaat het ook best wel goed.
Vanochtend goed ontbeten en krijg nu toch langzaam wel trek in avondeten.
Maar op de dagen dat ik werk is het echt drama.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:02

Wat ook werkt is dingen in huis halen die je lekker vindt en een beetje vult. Een soepje gaat er bij mij altijd nog wel in. Beetje roeren, niet zoveel kauwen en toch genoeg vulling!

Of als je werkt eerst even rustig gaan zitten, en daarna pas aan eten denken. Als ik een hele dag gewerkt heb denk ik bij thuiskomst nog echt niet aan eten! Dan wil ik eerst rustig zitten en wat drinken.

Sap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 17:04

Ja dat zou ik ook wel willen, eerst even zitten als ik thuis kom, maar mn moeder heeft de pannen al op tafel zo gauw ik binnen kom lopen.
Voordeel (en in dit geval nadeel) van nog thuis wonen ;)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:07

Is dat zo omdat zij dan wilt eten of omdat ze denkt dat jij het fijn vindt om aan te kunnen schuiven?

En ik denk dat als jij aangeeft veel meer van haar kookkunsten te kunnen genieten als je een half uurtje later eet, ze het niet zo'n probleem vindt om even te wachten of jou anders een bordje op te laten warmen.

Wit brood werkt bij mij ook goed! Dat vult niet zo erg, maar vindt het wel een stuk lekkerder dus eet dan weer meer. Waardoor je maag dus meer in werking blijft. En het kauwt makkelijker weg.

Het is dus ook een beetje zoeken naar het juiste eten.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:09

Zoooo herkenbaar, bij mij stress, hoe, langer ik wacht met eten......

Als ik bij een vriendin eet gaat het makkelijker, maar thuis... leef soms op een slaatje per dag, de laatste weken dan he

Sap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 17:14

Omdat ze zelf wil eten haha, en de rest van de familie ook..
En ik eet het ook wel op hoor, maar niet dat ik er trek in heb.

Ja, ik probeer met het weinige dat ik eet wel genoeg binnen te krijgen.
En ook al ben ik niet met gewicht bezig ik weet dat ik de laatste 2 maanden iets van 5 kilo ben aangekomen.
Vraag me af of mn lichaam er zelf een stop op zet, zo van: je bent nu weer op gezond gewicht, je hebt het niet meer nodig..

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:53

Ik val gem 1 kilo per week af, en ik ben al niet stevig