Overbelaste polsen door uitmesten... Tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muppett

Overbelaste polsen door uitmesten... Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 11:28

Hoi bokkers,

Afgelopen winter heb ik heel wat kruiwagens mest gesjouwd, zoals de meesten hier wel gedaan zullen hebben ;) Ook heb ik elke dag een volle H2Ogo bag vol water een eind moeten sjouwen in de krui naar het land om water bij te vullen.
Ik kreeg in het voorjaar last van mijn polsen, als ik mijn handen naar buiten draai en er op leun, doet het onwijs zeer. Ook als ik mijn handen naar ver naar binnen of buiten draai doet het zeer.
Mijn linkerpols is nu bijna 'pijnvrij', maar mijn rechterpols lijkt steeds meer zeer te doen.
Nu krijg ik ook al last als ik aan het rijden ben.
Ik heb van mijn schoonzus die hetzelfde probleem had een soort van brace voor overbelaste polsen geleend maar het helpt niks.
Nu heb ik eigenlijk totaal geen zin om naar een fysiotherapeut te moeten.
Komende winter ga ik maar geen zware kruiwagens dragen, dan maar wat vaker op en neer lopen. En opletten dat ik mijn polsen niet gebogen houd met zware dingen tillen.

Herkennen mensen dit probleem? Hoe ben jij er vanaf gekomen?

Groetjes

tamary

Re: Overbelaste polsen door uitmesten... Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:32

Er zijn speciale wieltjes voor kruiwagens, die gaan aan de beugels waar die anders op staat tijdens het vullen. Maakt er een soort 3-wieler van die je meer duwt dan draagt. Misschien een optie?

Muppett

Re: Overbelaste polsen door uitmesten... Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 11:54

Dat klinkt wel goed ja. Alleen moet ik het doen met de kruiwagens van de stalhouder. (mn verzorgpaard staat op een hele grote pensionstal)