Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.Imago01 schreef:Helaas, ik heb geen tips voor je. Ik ben een lotgenoot.
Ik kamp al járen met hoofdpijnen. Soms ben ik een week hoofdpijnvrij (yeahhh) en soms heb ik het een week lang. Dan ook niveau: niet te harden. "Tot het naadje gaan" met sporten doe ik ook al niet meer.
Bij mij dezelfde oorzaak, alleen kan ik me niet herinneren of het door een val of iets dergelijks is gekomen. Ik heb diverse keren bij peuten gelopen. Ook bij mij komt het uit bovenrug en nek. Ik werd dan steeds behandeld met als gevolg dat mijn rug- en nekpijn steeds erger werden, ook tot het niveau niet uit te houden. Hoofdpijn werd dan wel iets minder (heftig). Ik mocht van de peut even niet meer komen want ik werd soort van 'verslaafd' en keek al uit naar mijn volgende behandeling (gaf iets verlichting aan rugspieren).
Ben nu alweer een tijdje niet geweest (2 maanden) omdat ik ook het nut er niet meer van in zag. Maar mijn hoofdpijn is weer verergerd. Naast de hoofdpijn, die - zeggen ze - uit mijn rug en nek voortkomen, heb ik ook soms last van spanningshoofdpijn.
Op momenten dat ik ermee opsta, ga ik er ook weer mee naar bed, met andere woorden: para's etc. helpen dan niet.
Huisarts, tsja...dan moet je een dieet proberen van caffeinevrije producten. Heb ik gedaan en geen verschil.
Momenteel sta ik ook even stil; weet ook niet wat nog te doen. Zet meer richting alternatief te denken. Acupunctuur schijnt nogal eens te helpen. Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen.
Ik heb nu een week vakantie, waarvan ik 5 dagen amper wat heb kunnen doen. Even bukken en huppa, bónkende hoofdpijn. Buiten dat is hoofdpijn iets dat mensen aan de buitenkant niet zo snel kunnen zien en ik merk dat ik niet echt begrip krijg. 9 van de 10x zeg ik het al niet eens meer dat ik hoofdpijn heb. Het wordt toch niet begrepen.
Het beinvloedt wel je hele doen en laten. Soms bijt ik door de hoofdpijn heen (en moet dat later dan bekopen) en soms kan ik gewoon helemaal niets meer.
).
Niet om eigenwijs te zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat een behandeling beter werkt als je erin gelooft (of het nou regulier of alternatief is) en ik ben nogal nuchter ingesteld, dus heb wat moeite me over te geven aan alternatieve geneeswijzen. 

De hoofdpijn klachten herken ik niet en kan ik je ook niet mee verder helpen.
Loop nu bij de osteopaat, maar ook dat lijkt nog niet bijster veel te doen.
Maar omdat ik nog kon lopen (vraag me niet hoe, maar de arts vond het lopen) was er niets aan de hand en wilde de arts er geen onderzoek aan besteden. Ik heb nog gevraagd of het anders zou zijn als er een betonblok van 600 kilo op mn been was geland, ja dán zouden ze wel onderzoek doen
Maar goed, na 4 weken met flink veel pijn hinkelen, ging het wel weer...