krakende spieren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

krakende spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 07:12

Even een gekke vraag :D .

Knakkende gewrichten kennen we allemaal wel neem ik aan :j .

Nu heb ik sinds een week een vergelijkbaar gekraak in de spieren van mijn bovenbeen, heel duidelijk te horen ook voor de mensen in mijn omgeving. Ik voel dat er in de bovenbeenspieren iets 'rolt' dus weet precies waar het zit en het is absoluut niet pijnlijk. Heb er verder geen enkele hinder van.
Desondanks klinkt het dermate hard en merkwaardig dat ik me toch afvraag wat het zou kunnen zijn?

Klinkt dit iemand bekend?

marjolein_el

Re: krakende spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 07:17

uh bah! Ik heb het ook wel eens met bepaalde spieren. In mijn knie heel vaak bijvoorbeeld. Maar iets rollends?? Daar heb ik nog nooit van gehoor. :p

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 08:09

Dat zou een spierknoop kunnen zijn. Alleen zou dat wel gevoelig moeten zijn als je er echt aan gaat zitten.

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 08:19

Dit kan ook betekenen dat er een spier of pees over een botje heen klikt of rolt. Dit is vaak niet pijnlijk, maar het voelt erg onprettig en het is in sommige gevallen inderdaad goed hoorbaar voor de buitenwereld. Het wil nog wel eens werken de betreffende spier te rekken, zodat die meer ruimte krijgt.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 12:44

Cantheon schreef:
Dit kan ook betekenen dat er een spier of pees over een botje heen klikt of rolt. Dit is vaak niet pijnlijk, maar het voelt erg onprettig en het is in sommige gevallen inderdaad goed hoorbaar voor de buitenwereld. Het wil nog wel eens werken de betreffende spier te rekken, zodat die meer ruimte krijgt.

Dat ga ik inderdaad eens proberen, kijken of dat wil helpen.