Ik heb sinds een paar weken ontzettend haarpijn... (zo heet dat geloof ik!)
Soms voelt mijn hoofd als n mega schaafwond! Als ik dan met mijn vingers door mijn haar ga, dan kan ik wel huilen! Daarnaast kan ik geen staart meer in omdat ik dan het gevoel heb dat mijn haar uit mijn hoofd getrokken word! Ik probeer mijn haar nu dus zoveel mogelijk los te houden anders doe ik het in een klem... Het zit dus nooit meer strak naar achteren.
Ik heb altijd veel verschillende shampoos gebruikt maar de laatste maanden gebruik ik Guhl of herbal essenses shampoo. Mijn haar is altijd heel snel vet maar ik was mijn haar max om de dag omdat ik het wat frisser vind als ik op stal ben geweest!
Ik heb door de haarpijn inmiddels contant ook hoofdpijn!
Hebben jullie hier ervaring mee? Weten jullie de oorzaken? Wat was jullie oplossing?
Als het zo erg is als je beschrijft zou ik denk ik toch even langs de dokter gaan. Klinkt niet echt fijn! Wat trouwens een aanrader is tegen vet haar is de Yes to Cucumbers shampoo, zit geen synthetische zooi in.
Ja online te koop in ieder geval bij de Tuinen, volgens mij ligt ie ook wel in winkels maar welke weet ik niet zo uit mn hoofd. Moet je maar even zoeken op bokt anders, ik kwam er ook op via bokt omdat mijn haar ook altijd heel snel vet werd en dr vies uit zag..
Af en toe is mijn haar ook heel gevoelig. Dan kan ik het wel kammen enzo maar moet er verder ook niets mee gedaan worden. Het is vaak je hoofdhuid die dan gevoelig is.
De shampoo die hier genoemt wordt is ook teverkrijgen in de winkels van de tuinen. Ik gebruik hem zelf ook en ben er erg tevreden over. Je hebt ook meerdere variaties dus je kunt kijken welke het beste bij je haar past. Het kost wel iets maar in verhouding doe je er echt heel lang mee. Ik ben nog niet door m'n eerste set heen terwijl die hier toch al een paar maand staat.
Ook zou je bij je kapper advies kunnen vragen. Die ziet jou haar vaker dus heeft misschien ook nog wat nuttige tips.
SillieXTanja
Geplaatst: 30-07-11 15:56
Heb ik ook soms Ik heb het vooral wanneer ik mijn haren lang in een hoge dot laat zitten, na een paar dagen is het weg. Maar als jij het zo lang hebt dan zou ik toch even naar de dokter gaan, mssn iets met je haarwortels of haarzakjes te maken
Ik heb ook wel is haarpijn, maar alleen als ik bijvoorbeeld een hele dag een staart heb gedragen. Of als ik iets nieuws met me haar doet.
Erg vervelend, maar ik zou toch even langs de dokter gaan.
_PatriciaH
Geplaatst: 30-07-11 19:56
door de shampoo komt het haarpijn niet maar het vette haar wel, zitten heel veel siliconen in wat het haar goed doorkambaar maakt maar ook heel vet. Bij Niveashampoo zit het niet in en Cowboy Magic wat je voor de paarden gebruikt is ook heel goed. Het haarpijn weet ik niet waardoor het zou kunnen komen, heb je veel klitten in het haar zodat je vaak moet trekken?? ik heb eigenlijk nooit een staart in mijn haar want krijg dan standaard pijn aan mijn hoofd....
Kitano
Geplaatst: 30-07-11 19:57
ik heb ook altijd haarpijn als ik ziek ben of word misschien is je weestand laag? het is ook niet echt lekker weer
Ik heb eigenlijk nooit heel veel klitten of knopen. Ik draag mijn haar inmiddels al 2 weken los maar daardoor verbeterd het niet! Ik denk ook wel dat ik een verminderde weerstand heb nu maar zal maar met de arts overleggen wat ik hieraan ga doen! pffff! Strax weer naar bed! Ik ga denk ik maar met mijn gezicht in mijn kussen liggen want op mijn haar liggen is DRAMA!!
Vervelend zeg. Als ik het een dag in een staart of knot heb gehad,of het ineens heel anders draag heb ik vaak ook haarpijn,wat zich soms (ook) uit in hoofdpijn,maar na een dag (of twee) is het vaak wel over.