Pijn aan de knie met rijden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xTesske

Pijn aan de knie met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 17:47

Als ik lang rijd (zelfs alleen al stappen) dan begint de bovenkant van mijn knie(en) heel erg
te steken. De linkerkant erger dan de rechterkant.
Vandaag met rijden was ik aan het licht rijden en op een moment kwam ik niet meer omhoog
omdat me knie gewoon niet meer wou.
Als ik er toen op drukte gaf het ook een stekende pijn. Als ik dan ga lopen gaat da ook heel moeilijk
Na een tijdje wachten is de pijn dan weer weg.
Heeft iemand hier ook last van en weet iemand wat het zou kunnen zijn?

Mars

Re: Pijn aan de knie met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:11

Dat klinkt een beetje als overbelasting, zit je niet te kort/lang met je beugels? En hoe gaat het als je zonder beugels rijdt?

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 20:04

Ik zit wel wat kort met me beugels maar dat is juist speciaal voor mijn knie,
als ik zonder zadel rijd heb ik er ook last van

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:07

Ik heb ook ontzettend last van mijn knieen en dacht eerder ook dat met kortere beugels beter voelde voor mijn knie. Dit bleek dus niet zo te zijn, want juist dan schoot mijn knie vast en kon ik er niks meer mee.

Heb de beugels toen 4 gaten langer gedaan, was eerst even wennen, maar had daardoor veel minder last van mijn knie. Nu heb ik nog steeds dezelfde klachten als jij als ik ga springen of op buitenrit ga en dus de beugels kort heb.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:08

Neem sprenger bow balance beugels... Heb al een tijd een knieprobleem, maaar die maken het rijden vrijwel geen probleem meer!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:12

Zou mijn tip ook zijn, de Sprenger Bow Balance beugels. Ik zweer er echt bij, het kost een lieve duit, maar het is zalig voor je knieën omdat deze ontzien worden door de meeverende beugels.

Verder is het misschien verstandig om eens bij een huisarts of fysiotherapeut langs te gaan met je probleem, want het klinkt ook wat als een overbelasting. Heb je dit probleem altijd al, of is het iets van de laatste tijd?

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:12

Is dat serieus waar dat die beugels echt helpen?
Ik zit zelf namelijk al 6 jaar met knieproblemen (heb iets aan mijn knieën) en heb hier voornamelijk met springen en lange ritten last van.

Had er wel eens van gelezen, maar vind het een hele uitgave om gewoon maar eens te proberen ; )

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:16

Ik merk het verschil wel echt met rijden. Ik heb met rijden nooit last van mijn knieën gehad, maar ik merk het nu wel heel goed als ik op een zadel met andere beugels rij: dan voel ik dat mijn knieën veel meer belast worden. Mijn eigen beugels veren lekker mee waardoor je veel minder druk op je knieën hebt. Voor mij nooit meer andere beugels!!

Is er niet iemand in je omgeving waarvan je ze zou kunnen lenen om eens te proberen?

OFF_LINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:24

ik heb dat probleem ook gehad, ik heb nu aan mijn dressuurzadel sprenger bow balance beugels en aan mijn springzadel GPG beugels, nu heb ik er geen last meer van

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 20:36

Snadrem schreef:
Zou mijn tip ook zijn, de Sprenger Bow Balance beugels. Ik zweer er echt bij, het kost een lieve duit, maar het is zalig voor je knieën omdat deze ontzien worden door de meeverende beugels.

Verder is het misschien verstandig om eens bij een huisarts of fysiotherapeut langs te gaan met je probleem, want het klinkt ook wat als een overbelasting. Heb je dit probleem altijd al, of is het iets van de laatste tijd?

Ik ben er al mee naar de huisarts geweest, al meerdere keren maar die kon er niks aan doen.
Heb er ook fysiotherapie mee gehad maar heeft ook niks uitgehaald.

Ga ik toch maar eens kijken naar die beugels, heb net me zadel gekocht en wist al niet wat ik voor dat geld moest kopen haha.

Edit; heb net gekeken, wow had niet verwacht dat ze zo duur zouden zijn, iemand een idee waar ik ze 2dehands kan krijgen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:39

Meeverende beugels zijn absoluut een aanrader :j Vriendin van mij kon daardoor weer prettig rijden!
Ik wil eigenlijk ook nog die beugels kopen omdat ik ook vrij snel last hebt van mijn knie; ik heb de beugels bewust al een gaatje langer. Maar dan zit ik wel iets minder stabiel op buitenrit, dus ook niet ideaal.

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:42

misschien een verwijzing vragen naar de orthopeed?
pijn in je knieen is niet normaal. Bij mij konden ze eerst ook niks vinden, maar bleek dat ik ruw kraakbeen had en een knieschijf die niet in het spoor liep. (niet dat de orthopeed daarmee geholpen heeft, die bleef gewoon maar roepen dat het tussen mijn oren zat). Heb daar fysio voor gehad en tape en heeft wel iets geholpen.

Bedenk me net dat een vriendin ook zoiets als beugels heeft volgens mij... maar eens vragen of ik die een keer mag proberen.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:59

xTesske schreef:
Edit; heb net gekeken, wow had niet verwacht dat ze zo duur zouden zijn, iemand een idee waar ik ze 2dehands kan krijgen?

Op Marktplaats staan twee advertenties voor rond de 115,- euro. Verder is het vooral goed zoeken denk ik ;)

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 21:04

snadrem@ heb je link? kon namelijk niks vinden op marktplaats.nl

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:13

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:19

ik rij nu ook met lange beugels, had ook vaak last van m'n knieen..
ook met springen heb ik wel eens last van.. maar vindt dat wel leuk om te doen dus ga dan gewoon door voor die paar keren dat ik spring..
wel merk ik bij mijn paardje dat wanneer hij lui is voor m'n been en ik echt moeite moet doen dat ik er last van ga krijgen.. vandaag bijvoorbeeld ook..
maar daar komt ook bij dat ik last heb van m'n gewrichten..
Dus misschien dat je daar ook naar kan kijken.. dat je misschien een combi hebt net als ik ;)
te korte beugels en gewrichtspijnen ;)
succes ! hoop dat je er snel vanaf kan komen !

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:36

Die beugels zijn echt aan te raden. Zullen niet veel tweedehands te koop zijn denk ik, die wil je nooit meer kwijt :D

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 21:44

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 21:45

amber2202 schreef:
ik rij nu ook met lange beugels, had ook vaak last van m'n knieen..
ook met springen heb ik wel eens last van.. maar vindt dat wel leuk om te doen dus ga dan gewoon door voor die paar keren dat ik spring..
wel merk ik bij mijn paardje dat wanneer hij lui is voor m'n been en ik echt moeite moet doen dat ik er last van ga krijgen.. vandaag bijvoorbeeld ook..
maar daar komt ook bij dat ik last heb van m'n gewrichten..
Dus misschien dat je daar ook naar kan kijken.. dat je misschien een combi hebt net als ik ;)
te korte beugels en gewrichtspijnen ;)
succes ! hoop dat je er snel vanaf kan komen !

haha bij mijn pony moet ik altijd wel moeite doen
Maar ik rijd ook wel eens op andere paarden waar ik minder moeite bij moet doen
daar heb ik volgens mij inderdaat wat minder last. Maar vandaag met stappen deed
ik ook niet weet en toen begonnen ze ookal pijn te doen..

Hoop er ook snel vanaf te zijn, dankje!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 07:49

Ik heb het ook gehad, zo erg zelfs dat ik een tijd ben gestopt met rijden. Volgens mijn dokter had het met de banden van mijn knie te maken. Sinds ik een dressuurzadel heb is het minder omdat ik daar iets meer steun in heb.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 09:14

Je benen trainen, dan krijg je sterkere benen, spieren en die vangen de klappen meer op dan je pezen en banden.
Dus squatten, lungen en wat hardlopen is ook geen slecht idee. Koop goede schoenen die goed dempen anders krijg je alleen maar meer last van je knieën.

succes!!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:32

charissiej schreef:
Neem sprenger bow balance beugels... Heb al een tijd een knieprobleem, maaar die maken het rijden vrijwel geen probleem meer!

Dit klinkt interessant *D

Ik loop al een paar jaar met knieklachten, meerdere keren geopereerd en ingespoten, heel veel (sport)fysio gevolgd en loop nu bij een osteopaat. Maar het lijkt allemaal nog weinig te helpen.
Wil eigenlijk het rijden wel weer op gaan pakken en dan zou dit natuurlijk een mooie hulp kunnen zijn.

Er zijn alleen meerdere merken/varianten die dit soort dingen beloven. Heeft er iemand een vergelijkend warenonderzoek gedaan?