Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pauline schreef:Kan me voorstellen dat je hier heel angstig in bent.
Tja buiten de baarmoeder is het Meer onder controle maar 33 weken is wel erg vroeg nog..
Krijgt de baby al longrijpingsmedicatie?
Heel veel sterkte, je krijgt het wel voor je kiezen zo.
Olikea schreef:Wat vervelend dat je daar nu ligt. Je zult je vast enorm zorgen maken.
Je zou je behandelend arts om meer uitleg kunnen vragen, wat ze van plan zijn, waarom, wat
de voors en tegens zijn hiervan. Jij hebt hier ook een stem in.
Verder zou ik toch proberen veel te rusten, en afleiding te zoeken. Het is voor jullie allbei beter als je niet
te veel stress hebt nu.
Heel veel sterkte
Nathalie schreef:Rot meid, ik heb je al sterkte gewenst in een ander topic. Ik heb er (gelukkig misschien) geen ervaring mee. Maar wel vind ik het gewicht mee vallen, ik zou dat toch eens goed navragen.
Ik heb ook in het ziekenhuis gelegen vanaf week 28 en mijn dochter werd met bijna 30 weken gemeten op iets meer dan 1200 gram en dit was prima. Ik kan me dus bijna niet voorstellen dat met 33 weken 1900 gram mega klein is?! Maar misschien is het wel zo hoor... het viel me alleen op.
Wens je iig veel sterkte, is niet niks zo'n stressvolle periode en ook nog eens alleen in het ziekenhuis...
ikenindi schreef:Ik weet er niks van, maar wb het hele dag niets te doen hebben heb ik wel een idee...
Als je nou eens je adres geeft van waar je nu ligt en wij je allemaal gaan bestoken met kaartjes? Heb je in ieder geval wat anders te doen dan liggen malen? (adres mag ook via pb, van mij zal de eerste zijn dan)
Patsy schreef:Komen ze de laatste weken niet bijna een ons per week aan? Dan zou je toch nog op 2600 gram uitkomen met 40 weken?
Probeer vooral te rusten, hoe moeilijk ook. Een collega van mij maakte dit ook mee, en die kreeg uiteindelijk een baby van 48 cm en 2800 gram.
Ik kan nu niet veel meer doen dan je sterkte wensen.
Lisette03 schreef:Ten eerste heel veel sterkte de komende weken meis, ik hoop voor je dat de kleine nog even blijft zitten en dat het allemaal heel erg mee blijkt te vallen als hij geboren wordt, dat zijn verhalen die ik nl al eerder heb gehoord, dus hou je daar aan vast meismet die echos kunnen ze veel zien, maar niet alles. Die kleine van mij werd te groot geschat, die is geboren met 38 weken met 3090, niks te groot dus, eerder een vrij licht manneke...
Ik snap trouwens wel dat ze willen proberen te rekken, binnen bij mama zit hij nu nog het veiligst, en idd zeker tot 34 weken. ALs ze voor 34 weken geboren worden moeten ze echt geboren worden in een ziekenhuis die daar een speciale afdeling voor heeft, vanaf 34 weken kunnen ze in ieder ziekenhuis op de afdeling neonatologie terecht, dus 34 weken is weer een belangrijke grens om te halen en als je die gehaald zonder al te veel problemen en de kleine blijft het goed doen dan zou je idd nog weleens tot 37 weken moeten wachten, omdat je dan helemaal veilig zit mbt de geboorte van je kleine (:)
heel veel sterkte iig en fijn dat je iig op internet kunt, er zijn genoeg leuke spelletjes te vinden online![]()
Nathalie schreef:De grens van naar een NICU of normale couveuse afdeling ligt bij 32 weken. Vanaf 32 weken mag je bevallen in een streekziekenhuis, daarvoor in een academisch ziekenhuis. Dus dat heb je in ieder geval al behaald! (en dan is het natuurlijk ook nog belangrijk dat je kindje het verder goed doet he?)