Wat kan ik doen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Wat kan ik doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 14:53

Hallo,

Ik weet dat jullie geen dokters zijn. Maar misschien dat iemand hetzelfde heeft en mij de raad geven kan die ik nodig heb.

Om te beginnen; Zo'n één keer in de maand een week lang, soms anderhalve week (is zelden) heb ik last van keelpijn. De ene keer van erg tot minder erg. Nu weer hetzelfde liedje; Keelpijn, pijn met eten, en bang om te eten voor de pijn. Niet kunnen slapen of durven te slikken. Dit is nu ongeveer al een jaar/ anderhalf zo. En om nou 12 keer in het jaar keelpijn te hebben..

Nu wil ik weten of er misschien iets is wat ik eraan doen kan. Ik leef nu op paracetamol & hoestdrank om de pijn een beetje te onderdrukken.
Mijn moeder gaat maandag eens aan de KNO arts op haar werk vragen wat ik kan doen. Maar voor nu is het maar wachten tot het weer over is.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:55

Heb je je amandelen nog? Anders zou ik deze er meteen uit laten halen!
Ben je hier nooit eerder mee naar de dokter geweest? Meestal krijg je dan een AB kuur.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:55

Is het niet een idee om hier eens mee naar de huisarts te gaan? En een verwijzing te vragen naar een KNO arts. Je moeder kan het wel aan een KNO arts vragen, en hij/zij zal vast wel tips hebben, maar diegene zal je toch moeten zien om te zien wat er aan de hand is. Normaal is het in ieder geval niet, dus het lijkt mij het beste ernaar te laten kijken door iemand die er wat vanaf weet.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:56

Heb je je amandelen nog? Misschien zijn ze wel ontstoken.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:56

Undefined schreef:
Ben je hier nooit eerder mee naar de dokter geweest? Meestal krijg je dan een AB kuur.

Zonder dat je weet of het van de amandelen komt? Die dingen hebben nog altijd een functie, ik zou ze er nooit "zomaar"uit laten halen...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 14:56

Undefined schreef:

Ja deze heb ik nog. Ik denk niet dat het nut heeft om elke keer een AB kuur te krijgen.

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:59

Laura82 schreef:
Is het niet een idee om hier eens mee naar de huisarts te gaan? En een verwijzing te vragen naar een KNO arts. Je moeder kan het wel aan een KNO arts vragen, en hij/zij zal vast wel tips hebben, maar diegene zal je toch moeten zien om te zien wat er aan de hand is. Normaal is het in ieder geval niet, dus het lijkt mij het beste ernaar te laten kijken door iemand die er wat vanaf weet.

mee eens

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 15:00

_Mikey_ schreef:
Laura82 schreef:

mee eens

Klopt, dat lijkt me ook handig. Nee ik ben er nooit voor geweest, omdat mn ouders het toch onzin vinden. Want je krijgt hetzelfde verhaal te horen als gewoon slikken en nat houden dat vind mijn vader dan.
Maar als ik vannacht weer niet in slaap kom, bel ik morgenochtend zelf de dokter wel.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:11

Maar meid, zo vaak keelpijn hoort gewoon niet, en zoveel paracetamol is ook niet goed voor je. En dat terwijl er misschien wel een simpele verklaring en oplossing voor is.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:19

Bij mij waren elke keer mn amamdelen onstoken. Kun je makkelijk controleren door te kijken of er witte puntjes op zitten en ze opgezwollen zijn. Als dit elke keer zo was moeten ze er wel uit hoor, tenzij je zo door wilt blijven lopen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:21

Tuurlijk, als ze ontstoken zijn, moeten ze er ook uit :)

Saaams

Re: Wat kan ik doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 16:17

Maar zo heel snel halen ze ze er niet uit bij volwassenen. Maar morgen bel ik de dokter.

Ik heb trouwens al 5 paracetamols gehad (zuigtabletjes) werkte niet. Trachetol? Na 10 min weer de pijn terug en hoestdrank ben ik elke keer mee bezig. Maar steeds pijn.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:23

Ze halen inderdaad amandelen van volwassen er niet snel uit, maar als je vaker dan zoveel keer per jaar keelontsteking hebt door je amandelen, dan doen ze dat wel. En volgens mij ligt dat aantal veel lager dan 12 keer per jaar ;).
Goed plan om de dokter te bellen...
En misschien ijsjes eten? En heel de tijd blijven drinken (water oid, anders is het heel slecht voor je tanden), zodat je blíjft slikken.
Beterschap!!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 16:18

Ik ben naar de dokter geweest vandaag. Heb Diflonac gehad en een AB kuur.
Bij de volgende keer keelonsteking moet ik me testen op pfeiffer.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:49

Goed dat je bent geweest! Hopen dat het helpt, en dan ook wegblijft!