Maand geleden hand gekneusd, kan nog steeds niks verdragen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Maand geleden hand gekneusd, kan nog steeds niks verdragen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 03:53

Een maand geleden heb ik met mijn stomme kop tegen een deurpost aangeslagen met als gevolg: *Klik*. Sindsdien heb ik er verschrikkelijke pijn aan gehad! De eerste dagen had ik amper tot geen gevoel meer in mijn pink en onderarm. Ik dacht dat dit van de zwelling kwam. Nadat de zwelling afzakte kwam het gevoel ook weer terug. Prima dus! In eerste instantie heb ik er veel pijn aan gehad, maar dat is niet zo gek. Was gewoon flink gekneusd natuurlijk. Als ik mijn hand ergens tegenaan stootte of op een hobbelig weggetje fietste sprongen de tranen me in de ogen, maar ik kon gewoon mijn vingers bewegen, het gevoel was terug prima.

Alleen nu zijn we ruim een maand verder en het blijft pijn doen. Als iemand me een hand geeft springen de tranen me in de ogen. Ook als ik een vuist maak "schiet" mijn pink eerst over een soort hobbel heen. Hij komt pas een seconde later als de rest van mijn hand mee. Ook voel ik op het moment dat hij meespringt een pees? in mijn onderarm meeschieten. Daarnaast heb ik een kleine zwelling van ongeveer een cm oppervlakte en een halve centimeter hoog in mn hand zitten. Hij is niet duidelijk zichbaar meer, maar wel duidelijk voelbaar. Soms is ook mijn ringvinger erg gevoelig. Ik kan mijn pink en ringvinger niet naar buiten of boven drukken omdat er dan een enorme pijnscheut door mijn hand heen gaat (in de omgeving van de bobbel zeg maar). Dit heeft dan ook als gevolg dat ik niets zwaars kan tillen met die hand omdat dat ontzettend veel pijn doet. Ook met schrijven en tekenen is het vervelend omdat ik mijn hand niet lang in een gekromde positie kan houden. Al met al is het eigenlijk helemaal niet goed dus! Het lijkt me niet dat het gebroken is, dat had ik al wel eerder gemerkt denk ik, maar het is knap vervelend!

Simpel retourtje dokter zou je denken, maar de dokter stuurt me toch naar huis met het advies rust.. Wat kan ik hier zelf aan doen? Intapen? Iemand enig idee hoe lang dit nog zou kunnen duren? Mensen met soortgelijke klachten? Tips evt. qua zalfje ofzo tegen de pijn?

Verosjaak

Re: Maand geleden hand gekneusd, kan nog steeds niks verdragen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 04:53

Zijn er foto's gemaakt? Is niet de eerste keer dat men een kneuzing constateert en het toch gebroken is. Daarnaast denk ik dat een arts meer kan zeggen hierover dan een dokter. Of second opinion aanvragen.

Ik weet van mijn zus dat ze 3 weken met een gekneusde pink moest lopen en toen het ook te veel zeer bleef doen bleek het gebroken te zijn en waren ze net op tijd anders was het verkeerd vastgegroeid. Sterkte.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 05:20

Er zijn geen foto's gemaakt. Mijn 1e ingeving toen het net gebeurde was wel oliebol! Het is gebroken.. := Maar omdat ik mijn hand gewoon kon bewegen heb ik er niks meer aan gedaan. Ben ook nog niet bij de dokter geweest. Misschien dus toch maar een afspraak maken? Als er een barstje in zit kunnen ze ook niks doen toch?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 07:10

Hoeft niet gebroken te zijn hoor, je kan ook de vliesjes om je botten gescheurd hebben dat doet ook heeeeeeeeel veel pijn en kun je ook lang last van hebben. Maar het kan zeker geen kwaad er even mee langs de HA te gaan om er naar te laten kijken. Die zal je ws ook doorsturen voor foto's zeker als je al zo lang met klachten loopt. Je kan er ook zelf naar vragen en je niet laten afschepen met advies om rust te nemen. Dat heb je immers al gedaan (neem ik aan) en heeft niet geholpen. Zoveel pijn na zo'n lange tijd is niet normaal volgens mij.

Enne, ik is blond maar wat is het verschil tussen een dokter en een arts???

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 07:14

Ik heb dit ook eens gehad en bleek toen een soort van haarscheurtje in mijn pols te hebben.
Dan kun je hem nog wel bewegen, maar doet het evengoed veel zeer!
Op de foto's was het ook bijna niet te zien.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 07:16

Ik hoop niet dat het het is maar google eens op posttraumatische dystrofie. Sterkte en beterschap!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:25

Op de plek van die bult loopt een pees met direct daaronder een zenuw. Ik heb daar nu ongeveer een deuk zitten door schade aan die pees (en zenuw) :+ Ik zou toch even langs je huisarts gaan met de vraag of er misschien in het genezingsproces een ontsteking is ontstaan oid.
Beterschap!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:07

Kan best gewoon gebroken zijn.
Ik ben ook niet naar de dokter gegaan toen ik mijn elleboog gebroken had, met dezelfde redenatie als jij 'ik kan hem bewegen dus het is niet gebroken'. Was dus wel zo, en nu, vier maanden later, kan ik hem pas weer echt zonder pijn gebruiken. Even foto's laten maken voor de zekerheid, dan weet je dat het niet iets ernstigs is. :)

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:24

Ik heb vorig jaar eenzelfde iets met mijn pols gehad. Paard maaide me tijdens het vlechten van het krukje af en viel plat op het beton. Pols was toen ook zwaar gekneusd er nog wel mee gecrosst de volgende dag maar wel heel veel pijn. Mijn dokter zei dat zo'n blessure heel lang kan blijven.
Ik werk in de horeca en heb zo'n 4 maanden mijn werk niet goed kunnen doen. Als het nu heel druk is een periode lang heb ik er nog wel last van.

Je kan denk ik het beste er gewoon een beetje rustig aan meedoen en afwachten

kkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:13

verography schreef:
Zijn er foto's gemaakt? Is niet de eerste keer dat men een kneuzing constateert en het toch gebroken is. Daarnaast denk ik dat een arts meer kan zeggen hierover dan een dokter. Of second opinion aanvragen.

Wat is het verschil tussen een arts en een dokter als ik vragen mag?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:16

kkabouter schreef:
verography schreef:

Wat is het verschil tussen een arts en een dokter als ik vragen mag?

Die had ik eerder niet gezien, maar inderdaad :=

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:27

Zelf heb ik mijn pols gebroken ongeveer 15 weken geleden, ben gewoon doorgegaan met werken en toen het gips eraf was ook meteen aan het werk gegaan. Moet nu elke week naar het ziekenhuis voor fysio/ergotherapie omdat m'n pezen extreem geïrriteerd zijn (Kan m'n wijsvinger niet strekken) en ik behoorlijk beperkt ben qua bewegen van die hand.

Eigenlijk zou ik dus zeggen, net als je huisarts... rust. Niet helemaal niks doen, maar rustig aan doen. Als het een probleem met je pees is dan gaat het denk ik alleen over als die pees rust krijgt.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:30

Als iets gekneusd is heb je daar in de regel vaak langer en meer last van dan dat iets gebroken is (of het moet zijn dat het bot in twee stukken ligt uiteraard). Gemiddeld voel je de pijn van een kneuzing 6 tot 8 weken en dan wordt het minder.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 17:40

Hmm.. Ja lastig haha! Wat moet ik nou? Ik moet zowiezo blijven werken anders kom ik niet rond.. (ah vakkenvullen) :Y)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:58

Uit eigen ervaring duurt het genezen van een kneuzing inderdaad erg lang. Heb zelf 2 jaar geleden m'n hand gekneusd, en het heeft zeker een half jaar geduurd voordat ik volledige bewegingsvrijheid in mijn hand terug had. Dus reken maar dat je er nog even zoet mee bent! In mijn geval was tapen ook niet/slecht mogelijk, omdat de kneuzing bij het pipgewricht zat, dus daar had ik helaas ook geen steun aan. Ik zou er maar op rekenen dat het nog eventjes duurt voordat je hand weer pijnloos is.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:26

Horsii_mine schreef:
Hmm.. Ja lastig haha! Wat moet ik nou? Ik moet zowiezo blijven werken anders kom ik niet rond.. (ah vakkenvullen) :Y)

Als jij dat belangrijker vind dan je lichaam...

Zou toch voor de zekerheid langs een dokter gaan. Ik heb trouwens ook ooit mijn hand gekneusd, dat deed nog heel lang pijn! Zeker langer dan een maand.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 21:16

antje_vip schreef:
Horsii_mine schreef:

Als jij dat belangrijker vind dan je lichaam...

Zou toch voor de zekerheid langs een dokter gaan. Ik heb trouwens ook ooit mijn hand gekneusd, dat deed nog heel lang pijn! Zeker langer dan een maand.

Nouja ik vind kunnen eten deze maand belangrijker als wat pijn in mn hand ja := (woon op mezelf)
Ik kijk even of ik van de week een afspraak kan maken bij de dokter :)