Sauna

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esther43

Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 23:24

Ten eerste: ik heb gezocht met de zoek fuctie naar een algemeen topic over de sauna maar kon het niet vinden. Wel over specefieke saunas maargoed.. daar ga ik nooit heen, dus wou ik even een algemeen topic aanmaken.

Zelf hou ik heel erg van de sauna. Ik ben mischien wel wat jonger dan de gem. persoon die naar de sauna gaat maar volgens mij maakt dat niet zo veel uit :D Ik ben dinsdag met mijn moeder en nicht de hele dag heen geweest en ik kan er zo van genieten! Lekker helemaal warm worden en dan weer afkoeken. Ik heb een creme behandeling in het turkse stoombad gedaan waar je huid helemaal zacht van word en aan het einde van de dag heb ik nog een aufgus (s=ringel s) mee gepakt. Ik ga ongeveer 1 a 2 keer per jaar heen, omdat het vrij prijzig is.

Wie houd hier nog meer ontzettend er van de sauna??

Veseosunce

Re: Sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 07:23

Ik ben ontzettend gek op de sauna. Ga ook regelmatig heen. :)

StAppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 07:26

Ik vind de sauna ook heerlijk. Vorig jaar voor het eerst naar een gezamelijke sauna geweest met een vriendin. Ik vond het echt dood eng helemaal bloot met vreemden. Ha ha ha.
Maar na een half uur weet je gewoon niet beter

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 07:27

Heerlijk zo'n dagje. Lekker niks doen, je laten verwennen. Even helemaal tot rust komen.

Welke sauna vinden jullie het lekkerste??? Ga vaak naar bussloo, omdat dat bijna bij mij in de achtertuin ligt. Hi hi .... Maar vindt zelf Putten erg mooi, fijn.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 07:28

Ik ga eigenlijk altijd naar de Veluwse Bron toe. :)

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 07:29

Ik vind het ook heerlijk :D.

Toen ik klein was gingen wij elk weekend erheen, toen ben ik heel lang niet geweest en nu ben ik toevallig vorige week met me moeder een hele dag geweest.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 07:34

wat ook een aanrader is, is de sauna in Mill, (bij Fitland). In een boot. Een heel andere uitstraling dan de gebruikelijke sauna's vanwege de luxeuse uitstraling van het schip met uitzicht op een vliegtuig.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:39

ik hou ook zo van de sauna, ik heb gelukkig heel veel geluk met een vriendje die een sauna in de tuin heeft

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:41

Ikke :j Maar het moet wel een privé zijn, anders vind ik er niks aan :') Wij gaan ook gemiddeld 1 à 2x per jaar, wegens prijzig :j

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:11

Ik ook, ik vind het heerlijk in de sauna. Ik ga ongeveer 1 keer in de maand. Vind het wel heel duur hier ja. Als ik zie wat mijn vriendin betaald, 16 euro voor een hele dag. Maar zij woont in Duitsland.

Ik ben een aantal keer in Putten geweest, maar daar ga ik niet meer heen, ben een paar lastig gevallen. Nu ben ik in Veenendaal geweest vorige week. Echt zaaaalig. Die hebben ook zo'n zoutsteensauna.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:17

Hier ook een frequent sauna bezoeker.
Niet elke maand maar toch zeker wel eens per 2 maanden, samen met vriendje.
Vind het heerlikj.

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:48

Laatst bij de zwaluwehoeven geweest. Hebben ze ook zo'n zoutsteensauna. Dacht nog: steentje meenemen voor Mijn knollies.
Wel Jammer dat ze aant verbouwen waren en het kruidenbad wegens onderhoud dicht zat.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:53

Hier nog een sauna-liefhebber. Héérlijk! Gelukkig heb ik mijn man zover gekregen om mee te gaan en blijkt hij het ook erg lekker te vinden, dus u gaan we zo'n 6x per jaar naar de sauna. We maken er dan een dagje uit van, gaan al vroeg heen, eten daar en gaan zo laat mogelijk weer weg. Soms ook nog een behandeling oid.
We proberen bijna iedere keer een nieuwe sauna uit. We zijn nu bij de Zwaluwhoeve geweest (2x), Elysium (afgelopen weekend), Riderrode, Suomi en Zuiver geweest. Zuiver vond ik veruit het mooist, jammer dat daar nogal veel mensen niet van elkaar af konden blijven. Zwaluwhoeve blijft leuk omdat er zoveel opties zijn, ondanks dat het zo'n massa-bedrijf is.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 16:23

StAppie schreef:
Ik vind de sauna ook heerlijk. Vorig jaar voor het eerst naar een gezamelijke sauna geweest met een vriendin. Ik vond het echt dood eng helemaal bloot met vreemden. Ha ha ha.
Maar na een half uur weet je gewoon niet beter

haha ja de eerste keer had ik echt precies hetzelfde :P Ik was nu al tijdje niet meer geweest maar vond het minder spannend dan eerder eigenlijk :D na 5 minuten dacht ik al, wat maakt het mij ook uit.

Helaas gebeurde wel het ergste wat je kan gebeuren in de sauna:
ik kwam een bekende tegen, en niet zomaar een bekende maar mijn (gelukkig vorige) sector directeur :+
net gedaan of ik hem niet herkende :o

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 16:23

friesiszwart schreef:
wat ook een aanrader is, is de sauna in Mill, (bij Fitland). In een boot. Een heel andere uitstraling dan de gebruikelijke sauna's vanwege de luxeuse uitstraling van het schip met uitzicht op een vliegtuig.

wauw dat klinkt wel heel speciaal!! :D

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 16:26

Laura82 schreef:
Hier nog een sauna-liefhebber. Héérlijk! Gelukkig heb ik mijn man zover gekregen om mee te gaan en blijkt hij het ook erg lekker te vinden, dus u gaan we zo'n 6x per jaar naar de sauna. We maken er dan een dagje uit van, gaan al vroeg heen, eten daar en gaan zo laat mogelijk weer weg. Soms ook nog een behandeling oid.
We proberen bijna iedere keer een nieuwe sauna uit. We zijn nu bij de Zwaluwhoeve geweest (2x), Elysium (afgelopen weekend), Riderrode, Suomi en Zuiver geweest. Zuiver vond ik veruit het mooist, jammer dat daar nogal veel mensen niet van elkaar af konden blijven. Zwaluwhoeve blijft leuk omdat er zoveel opties zijn, ondanks dat het zo'n massa-bedrijf is.

oo gatsie :(:) Dat lijkt me erg vervelend zeg! zou ik zelf ook niet prettig vinden. Ik ga meestal naar beautysauna Anholds, daar is iedereen gelukkig lekker neutraal en zit niemand aan elkaar of griezelig naar elkaar te kijken :+

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:27

Ik ben een keer in Zwaluwenhoeve geweest. Daar hebben ze elke dinsdag bikinidag.
Was toen met mijn moeder, tante en nicht. Mijn moeder en tante wilde perse op zo'n bikinidag.
Dat is ook prima trouwens.
Het sneeuwde toen, was best leuk. Zat je buiten in zo'n stoombad terwijl er overal sneeuw lag.

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:15

Ik ga vooral in de wintermaanden naar de sauna, Heerlijk die warmte!
Ook ideaal met de optimel actie ;)

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:28

Dat gerommel vinden wij juist bij de zwaluwhoeve, iedereen kletst overal en in veel baden werdt gerommeld. Zijn 2x geweest maar gaan daar echt nooit meer heen! Elysium en putten zijn mooi maar het vaakst gaan mijn man en ik naar thermen holiday in schiedam. Als we een heel weekend gaan gaan we naar de thermea in valkenburg. Wij gaan wel 6 tot 8keer per jaar even onthaasten! Mmmmmmmm

luf_horses

Ik vind het ook geweldig!!

Ik moet zeggen dat ik dan wel zo preuts ben om alleen op badkledingdagen te gaan :P. Ik ga altijd met een vriendin naar de zwaluwhoeve, en kan dan zo genieten.

Verder hebben we thuis een sauna, maar als je daar 20 minuten in gaat is het toch niet zo als wanneer je een hele dag gaat relaxen.

Weet iemand trouwens hoe het Elysium is? Daar wil ik graag een keer heen, omdat ik er dichtbij woon en de site zag er mooi uit :)

anjaenrene

Dat gerommel vinden wij juist bij de zwaluwhoeve, iedereen kletst overal en in veel baden werdt gerommeld. Zijn 2x geweest maar gaan daar echt nooit meer heen! Elysium en putten zijn mooi maar het vaakst gaan mijn man en ik naar thermen holiday in schiedam. Als we een heel weekend gaan gaan we naar de thermea in valkenburg. Wij gaan wel 6 tot 8keer per jaar even onthaasten! Mmmmmmmm

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:39

Ik ga binnenkort een keertje met 2 vriendinnen :) Heb een bon gewonnen bij vakantieveilingen voor de Zwaluwhoeve.. Ik ben wel vaker in de sauna geweest, maar nog nooit zonder kleren met anderen erbij :Y)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 07:50

Gerommel hebben wij bij zwaluwhoeve nooit gemerkt, wel dat het inderdaad druk is en iedereen loopt te kletsen, maar dat vind ik niet zo heel erg. Bij zuiver waren er mensen echt bezig zeg maar in het kruidenbad, toen we dat gingen melden bij een medewerker begon die alleen maar te grinniken.
Elysium vonden wij wel mooi, maar ook daar was het enorm druk, een soort zwaluwhoeve. Konden elkaar bijna niet passeren in de smalle gangetjes. Ze waren op maximale capaciteit, moesten zelfs mensen weer wegsturen, maar toch gooien ze een bar en restaurant dicht. Ook waren er maar 2 relaxruimtes, die hutjemutje vol waren, dus we hebben niet echt gerelaxed, alleen even in de bar met een drankje.

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:12

Je mag op blootdagen gewoon een handoek om je heen geslagen houden, zowel buiten als in de sauna! Als bloot je even te vet gaat is dat een optie! Badpakdagen zijn vaak door de weeks en dan moet je maar net kunnen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:58

Ik moet er persoonlijk niet aan denken om met een handdoek omgeslagen in de sauna te zitten :o Veel te warm, is ook beter om je huid aan de lucht open te laten, beter voor het "zweten".