Jeukende hoofdhuid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Jeukende hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 21:49

en nee het zijn geen luizen volgens moeders :+

Ik heb echt al dagen last van een jeukende hoofdhuid en het lijkt alleen maar erger te worden :n
Ik probeer er zo min mogelijk aan te zitten, maar op het moment doet mijn huid gewoon zeer van de jeuk.
Moeders heeft even gekeken en die vond het er wel wat rood uit zien.
Morgen dus maar even bellen met de HA want het is echt dodelijk vermoeiend, wondjes heb ik niet volgens mij. Kan niet zo goed krabben met acrylnagels :o

Heeft iemand hier ervaring mee? En wat heb je van de HA gekregen.
Ik heb nu vakantie (kan dus ook door de ontspanning komen, uiting van te veel stress de afgelopen tijd), dus doe niet zo veel met mijn haar. Heb het afgelopen zaterdag voor het laatst gewassen (express normaal was ik het om de dag) maar het wordt niet minder :n
Heb sinds een tijdje kort haar en dat lijkt het te verergeren, misschien door het fohnen en de stylingsproducten?
ook shampoo van de kapper gekocht die misschien wat agressief is, deze dus expres afgelopen zaterdag niet gebruikt

Maar tot nu toe helpt niks en ik word er echt GEK van :+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 00:12

Ik denk dat je beter een goede kapper om advies kunt vragen :)
Die weten meestal wel goede tips om van dit soort problemen af te komen.

Caily

Re: Jeukende hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 00:43

Ik heb het ook wel eens, ene tijd meer dan de andere. Combi droge huid, roos en vettig haar. Zou wel eens samen kunnen hangen met stress, heb daar nog niet echt specifiek op gelet, maar nu jij het zo zegt zou het bij mij idd wel eens invloed kunnen hebben :j

Ik laat mn haar altijd nat worden onder de douche (hoofdhuid dus ook), en was het ongeveer om de keer. Voorheen gebruikte ik anti-roos shampoo (kruidvat), van de 2 in 1 leek het erger te worden, dus die maar niet. Inmiddels heb ik shampoo van de action, wel 2 in 1, en die lijkt geen invloed te hebben.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 00:46

Herken het, ik heb een gevoelige hoofdhuid, en kan ook geen andere shampoo verdragen dan kappers shampoo, als ik goedkopere shampoo haal krijg ik hetzelfde als jij nu hebt. Indd ff langs de kapper voor advies.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 00:48

Mossel schreef:
Herken het, ik heb een gevoelige hoofdhuid, en kan ook geen andere shampoo verdragen dan kappers shampoo, als ik goedkopere shampoo haal krijg ik hetzelfde als jij nu hebt. Indd ff langs de kapper voor advies.

Als je dit advies van de kapper zelf hebt probeert hij gewoon zijn producten aan te smeren. Mijn tante is kapster en zegt het heel anders, hoe natuurlijker, hoe minder kans op reactie. Echter hoeft het helemaal niet aan de shampoo te liggen, aangezien TS haar haar al een paar dagen niet gewassen heeft lijkt dit me sterk. Lijkt meer op een reactie/overgevoeligheid van het lichaam zelf op iets.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 00:49

Mwah verwacht niet dat mijn zus me producten aan wil smeren :+

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 00:51

Haha nee, dat denk ik niet :P
Laten we het er dan maar op houden dat net als met alles er meerdere meningen en oorzaken kunnen zijn :)
Al denk ik dat het in dit geval geen reactie op de shampoo is, maar wie weet is er een shampoo die de reactie/overgevoeligheid wel kan verminderen, daarvoor moet je idd bij de kapper zijn :j

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 00:53

Het kan indd van alles zijn :) en advies in winnen kost niks :D

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:27

Daphne__ schreef:
Ik denk dat je beter een goede kapper om advies kunt vragen :)
Die weten meestal wel goede tips om van dit soort problemen af te komen.

Nou ja een goede inderdaad! Toen ik vroeger eens bij de kapper was kreeg ik de mededeling dat ik luizen had en dus maar beter naar buiten gaan. Ik naar de apotheek gehold om anti - luizenmiddel, maar voordat ik het gebruikte wou mijn paps (huisarts) toch mijn haar controleren, mams heeft het daarna ook nogmaals gedaan. Geen luis te vinden.. Ik heb gewoon (vrij ernstig) eczeem (roos dus) op mijn hoofdhuid, ben hiervoor vroeger al naar de dermatoloog geweest. Ik schaamde me kapot bij die kapper, terwijl zij gewoon hun vak niet kenden (hebben 2 kappers naar gekeken). := Maar sindsdien ben ik dus een beetje huiverig voor het advies van kappers en ik raad je ook aan om niet zomaar alles aan te nemen wat zij beweren.

Maar mijn hoofdhuid jeukt ook dikwijls, heb er een shampoo voor van de apotheek (voorgeschreven door dermatoloog), alleen werkt die ook niet altijd. Ik wissel gewoon vaak af met shampoo, dat lijkt voor mij het beste te werken. Ik heb er ook als het warm is meer last van dan anders, maar warm kan je 't nu buiten niet noemen.

Föhnen heeft bij mij ook zeker een invloed trouwens!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:39

Hi Sas, balen hoor dat je last hebt van je hoofdhuid.

Ikzelf heb al jaren (sinds mijn 2e) last van eczeem en diverse shampoo's uitgeprobeerd. Van goedkoop tot duur, van eigenmerk tot kappersmerk etc. Maar niets hielp. Wel een tijd Symphitum (smeerwortel) shampoo gebruikt van Dr. Vogel, helaas wordt deze niet meer gemaakt ivm te weinig verkoop. Weer een zoektocht en nu sinds een jaar gebruik ik Aleppo zeep, voor zowel mijn haren als mijn huid. Ben er heel erg blij mee, hoofdhuid is weer helemaal rustig. Ik koop het hier bij de Reformwinkel.

Inmiddels heb ik het ook aangeraden aan een vader van een vriendin, hij heeft door bijwerkingen van medicijnen ook zo'n last van zijn hoofdhuid. Ook hij is erg tevreden.

Google maar eens op Aleppo zeep, er zijn diverse varianten.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:21

Bij mij was het psoriasis :P Nu kan ik shampoo bij de dokter halen, dus hoef nooit meer shampoo te kopen, haha :D

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:23

Eczeem, Psoriasis, e.d. kunnen ook mogelijkheden zijn .. :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 18:38

Nou gisteren bij de HA geweest voor mijn oren en haar direct even naar mijn hoofdhuid laten kijken en het is idd een schimmelinfectie.
Echt heel erg balen want nu mag ik maar twee keer in de week mijn haar wassen :=
Tot 3 weken terug had ik lang haar en was het niet echt een probleem geweest, echter nu met kort haar moet ik het wel bijna om de dag, zoniet elke dag wassen door de stylingsproducten die ik gebruik.
Heb het vanmorgen gewassen en dan zondag maandag nog een keer. Maar zit er mee omhoog, dit weekend naar het truckstar festival en vanaf dinsdag nacht op vakantie naar een warm land........
Ik zie wel even hoe ik het doe, enkel uitspoelen mag ook niet namelijk.

Bom bedankt voor de tip, zal daar eens naar kijken als de 4 weken dat ik dit max mag gebruiken om is.