kan iemand mij helpen? Ik zit in de knoei...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manna_

kan iemand mij helpen? Ik zit in de knoei...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 08:25

Hoi allemaal,

Ik zit de laatste tijd een beetje in de knoei met mezelf en naast mezelf heeft mijn vriend het daar onterecht ook best onder te lijden (denk ik). Ik heb een heel druk jaar gehad afgelopen jaar en had er eigenlijk op gerekend dat ik begin juli wel klaar zou zijn en dan vakantie kon houden en dus eindelijk ook echt kon uitrusten. Echter is dit dus niet het geval. Ik ben nu nog steeds bezig met studie en bestuur en alles moet af eigenlijk binnen nu en een week.
Ik zou niet willen zeggen dat ik overspannen ben, maar ik vermoed dat ik er dicht tegen aan zit, aangezien alles wat extra 'moet' me angst en paniek bezorgt.
Het punt is nu dat ik (vermoedelijk door bovenstaande) heel erg negatief ga denken over veel zaken en dus ook over m'n vriend. Het zit echt goed tussen ons, maar ik ben als ik niet bij hem ben steeds een soort van aan het zoeken naar dingen om boos over te zijn. Ik weet als ik 'normaal' over nadenk dat het nergens op slaat en ik weet ook dat hij helemaal gek op me is en echt van me houd, maar om de één of andere reden kan ik die negatieve gedachtengang niet echt onderbreken.

Zijn er anderen die zichzelf hierin herkennen en nog belangrijker, zijn er mensen die mij kunnen helpen hiermee, want dit is niet echt leuk zo...

Ik ga trouwens volgende week woensdag op vakantie en dan moet alles af zijn, dus ik hoop heel erg dat het dan sowieso afneemt, maar het zou fijn zijn als iemand wat tips heeft.

Bedankt!

Liefs

manna_

Re: kan iemand mij helpen? Ik zit in de knoei...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 15:49

niemand?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:53

Sowieso belangrijk denk ik om eerlijk naar je vriend toe aan te geven waar je mee zit, en waarom je soms zo negatief tegen hem doet. Kun je ook gelijk zeggen dat hij je erop wijst als je weer de fout in gaat. En anders misschien om jezelf en hem in bescherming te nemen even niet afspreken in de periode dat je nog druk bent? (of woon je samen?) Kun je misschien als het werk af is gezellig iets samen gaan doen om het te vieren.

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:56

hmm weet niet of je er wat aan hebt, maar nu krijg ik het gevoel dat jij alles op 1 dag wil doen en dan het overzicht kwijt bent.
Oke: morgen ga je aan je studie zitten en niets anders plannen.
Overmorgen neem je vrij, ga iets leuks doen samen met jouw vriend dag erna weer studie
dan weer even rust.
Probeer voor jezelf even een deadline te stellen anders blijft het onoverzichtelijk.
Heb je er wat aan?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:06

Lastige situatie en ik herken het wel enigszins, qua het druk maken over alles af krijgen enzo. Alleen word ik ziek ipv boos ;) Heel begrijpelijk dat je in stressituaties wat narig kunt reageren, die emoties moeten toch ergens naartoe. Ik zou in elk geval je omgeving inlichten over hoe je je voelt en waar je mee zit, zodat ze even rekening met jou kunnen houden. Misschien helpt het je wel om er veel over te praten. Zo kun jij je verhaal even kwijt en kunnen anderen je steunen. En verder: niet helemaal in het werk opgaan, probeer ook af en toe even pauze te nemen. Ook zou je even de tijd kunnen nemen om overzicht te krijgen in wat je precies moet doen (als je dat nog niet hebt), dan bij de belangrijkste dingen beginnen.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 18:06

Ik herken het hoor, heb die periode net achter de rug. ;)
Ik ben een enorme chaoot, doe alles op het laatste moment en moet mezelf dan 2 weken lang afsluiten van de sociale wereld terwijl het eigenlijk binnen 3 dagen had gekund.
Als ik er maar voor was gaan zitten. En dat deed ik dus niet.

Maak voor jezelf lijstjes, met wat je wilt.
Dat kunnen hele kleine dingen zijn, maar ook grotere zaken, die je weer op moet delen in kleinere stappen.
Zo hou je alles overzichtelijk. Schrijf er ook bij wat je ervoor moet doen om die dingen te bereiken.
Draai positieve gedachtes om: Ik moet nog zóveel doen voor de vakantie > Ik ga nu alles afmaken en dan kan ik lekker ontspannen op vakantie.

Ik kan je de website www.sochicken.nl echt aanraden.
Hij heeft heel veel leuke artikelen en handige tips, adviezen en complete (gratis) e-books over hoe je je leven zo leuk mogelijk kunt maken.

Succes. :)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 18:44

manna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 20:39

hey allemaal, ontzettend bedankt voor de reacties! Hier heb ik zeker wat aan :)
Het is ook echt fijn om te horen dat er anderen zijn die hetzelfde hebben/hadden.
Dat doet me echt heel erg goed :)