Na rugoperatie dood gevoel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Na rugoperatie dood gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 00:05

Woensdag 13 juli ben ik geopereerd aan mijn rug. Een thoracale hernia operatie waarbij een ribkopje van mijn wervels is losgemaakt om toegang te bieden. Die rib is dus blijvend kapot.
Onder mijn arm, iets ri rug toe zijn er drie openingen gemaakt voor de operatie en een voor de thoraxdrain.
In dat gebied is mijn huid volledig gevoelloos merkte ik net. :oo
Ik kan mijn arm goed bewegen, eerder deed die huid ontzettend veel pijn maar zo gevoelloos vind ik eigenlijk best eng.
Is dat normaal? Het is er wel gezwollen, eigenlijk hoop ik gerustgesteld te worden. :+
Zo eng, die hele toestand aan je rug.

Patriciavt

Re: Na rugoperatie dood gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 00:07

Ik heb hetzelfde gehad na een redelijk ingrijpende schouderoperatie :j
Inmiddels zit er wel weer wat gevoel, maar echt niet zoals het was, en t is voor mij nu al ruim 1.5 jaar geleden (nov. 2 jaar)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 00:07

Ook zo dat jeuken eronder?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 00:08

De pijn neemt nu waarschijnlijk af, waardoor je 'gevoel' meer terug komt. Ik neem aan dat ze zenuwen doorgesneden hebben? Kost heel wat tijd voordat dit weer genezen is en je het gevoel terug krijgt. Dus dat 'dode' gevoel is normaal na een operatie ja. Mocht je het niet vertrouwen, kan je altijd nog contact opnemen met je huisarts toch?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 00:10

Dat heb ik ook enkel dat bij mijn knieen. Ben inmiddels 5 keer geopereerd aan beide knieen en na de eerste operatie had ik dat dode gevoel, inmiddels is dat dode gevoel naar zeer pijnlijk gegaan enkel en puur doordat continu de huid open is gesneden en de zenuwen kapot zijn daar.

Het dode gevoel komt dus doordat de zenuwen kapot gesneden zijn en weer moeten aangroeien. Is vrij normaal hoor en zeker gezien je nog maar kort geleden geopereerd bent.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 00:11

Pauline schreef:

Jeuk is een teken van genezing, is enkel maar goed.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 00:11

Ja is ook zo. Maar zo midden in de nacht kan ik me daar heel druk om maken.
Er zijn heel wat zenuwen doorgesneden vermoed ik, op het moment dat dat stuk rib werd losgehaald.
Dank je wel voor jullie antwoorden. :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 00:22

Ik heb een andere hernia operatie gehad en daar geen last van. Wel heb ik last van de plekjs waar eerder verschillende ruggeprikken hebben gezeten voor andere ingrepen. Die zijn wat doof.

Een behoorlijk doof gevoel heb ik op mijn knie. Mijn rechterknie heeft 2 grote littekens. Er hebben schroeven in gezeten en er zijn dus 2 verticale japen over mijn knie gemaakt. Tussen deze 2 japen in heb ik een doof gevoel. Het lijkt alsof mijn huid dikker is, maar als ik het aanraak is het doof. Het kan wel jeuken, maar krabben helpt feitelijk niet. Moeilijk uit te leggen, maar zoiets.......
Die zitten er al 21 jaar en dat zou minder worden, maar is altijd zo gebleven. Zenuwen zijn door geweest.
Het went wel.

Ik heb nu ook nog een bikinilijn van een buikoperatie en daar omheen is het ook doof. Hij zit heel laag en als je wil scheren bijvoorbeeld is het eerst wel eng, maar ook dat ben ik nu wel gewend. Die is van 2006.

Als je last hebt van littekens, zou ik wel beginnen met litteken creme insmeren. Heb ik op mijn knie nooit gedaan en is wel netjes, maar het zou sneller kunnen genezen en mooie zachte littekens kunnen worden. Ik heb het de laatste keren wel gedaan, maar of het beter is zal ik niet weten, want elke plek is anders. Baad het niet, schaad het niet, dus misschien wel een tipje??

Sterkte en succes!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 00:24

Pauline schreef:

Jups.. en dan krabben en niets voelen :=
Nu het gevoel weer wat terug is, is het een vervelend gevoel als ik krab, het lijkt alsof het krabben later aankomt dan ik doe (moeilijk uit te leggen := ) en het voet niet prettig :n

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 00:25

Goed idee van die littekenzalf, daar had ik nog niet aan gedacht.

Oeh Patricia, irritant is dat hè?
Als ik nu krab dan doet het pijn of lijkt het niet op de goede plek te zijn.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 01:46

Ik heb van de chirurg een recept gekregen voor Dermatix, schijnt prima littekenzalf te zijn. Heb het zelf niet frequent genoeg gesmeerd en ben er vrij snel mee opgehouden. Ik ben wie ik ben en ben daar zelf tevreden mee (met de littekens dan he := )

En idd, héél irritant.. bij guur weer gaat het ook jeuken/irriteren en huid blijft bij het litteken gevoelig... Ach ja, je leert ermee leven :P

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 01:50

Ja... Er mee leren leven, when I'm old and wise. :')

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 01:52

Haha jij ook nog wakker :=

Sja weet niet hoe groot jouw litteken is, maar mijne zijn van behoorlijk formaat... je zal ze áltijd blijven zien, en ik zal er altijd last van blijven houden. Het is niet anders, ik kan er weinig aan veranderen :=

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 01:54

Ik heb beetje hetzelfde in mijn lip.
Net na mijn kaakoperatie was een groot deel van de linkerkant van mijn gezicht ( tot onder mijn oog) gevoelloos. Dit is dan weggetrokken tot een plek rond mijn lip. Nu voel ik het wel als ik het aanraak ( maar dat gevoel is toch anders als op andere plaatsen in mijn gezicht, net of dat wat gezwollen is zeg maar). En zo gewoon voelt dat stuk ook wat dikker aan als derest ( terwijl dat niet is). Net of je van de tandarts komt en de verdoving is deels uitgewerkt. Ik denk na bijna 3 jaar dat het voor derest van mijn leven zal zijn ( hoewel ik nu weer een ontstoken schroefje heb en na het verwijderen krijg ik altijd weer een stukje gevoel terug) . Is toch raar zo die zenuwen :P
Ik heb ook soms een prikkelend gevoel op die plek ( is goed blijkbaar, dat het toch niet volledig hopeloos is dat het terug normaal wordt). en soms heb ik ook wel eens dat jeukende gevoel of soms ook pijnscheuten.
Laatst bijgewerkt door Tempus op 26-07-11 02:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 02:00

Lijkt me ook erg vervelend tempus, zo in je gezicht.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 02:09

Pauline schreef:
Lijkt me ook erg vervelend tempus, zo in je gezicht.

nuja het is zoals gezegt. Het went wel, maar het blijft wel een gevoelige plek ( hoewel het wat ongevoelig is, als je snapt wat ik bedoel :) )
Chirurg had gezegt het kan binnen de 3 weken, 3 maanden of 3 jaren verbeteren. Daarna wordt de kans klein en is het dus zo goed als zeker blijvend. Mijn orthodont zegt zoland ik die tintelingen heb is er kans op verbetering. Dus het is eigenlijk gewoon afwachten maw
Hopelijk beterd het bij jou snel!