Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yessy schreef:Ik denk dat het er allemaal vanaf hangt hoe je op je paard zit. Mijn paard zit als een stoeltje in galop en een stuk minder lekker in draf. Ik moet om het comfortabel te houden dus meer moeite doen in draf, dus verbrand dan hoogstwaarschijnlijk meer calorieën.
Door in draf de beugels uit te doen, ga je totaal andere spieren gebruiken, maar of je dan ook echt zoveel meer calorieën verbruikt, zou ik zo niet durven zeggen. Misschien als je zonder beugels gaat lichtrijden ipv doorzitten?
azaro schreef:Yessy schreef:Ik denk dat het er allemaal vanaf hangt hoe je op je paard zit. Mijn paard zit als een stoeltje in galop en een stuk minder lekker in draf. Ik moet om het comfortabel te houden dus meer moeite doen in draf, dus verbrand dan hoogstwaarschijnlijk meer calorieën.
Door in draf de beugels uit te doen, ga je totaal andere spieren gebruiken, maar of je dan ook echt zoveel meer calorieën verbruikt, zou ik zo niet durven zeggen. Misschien als je zonder beugels gaat lichtrijden ipv doorzitten?
nou heb jij nog geluk
mijn paard zit in geen van beide gangen zacht
maar komt door knieophouding ofzoiets en gooit enorm hard op
Yessy schreef:Ik denk dat het er allemaal vanaf hangt hoe je op je paard zit. Mijn paard zit als een stoeltje in galop en een stuk minder lekker in draf. Ik moet om het comfortabel te houden dus meer moeite doen in draf, dus verbrand dan hoogstwaarschijnlijk meer calorieën.

diesel83 schreef:oei dat valt vies tegen en ik maar mezelf voor de gek houden dat ik minimaal 5 keer in de week rijd!?hahaha wat een uitspraak amai men botte! wat betekend het???

SuzanLarissa schreef:met paardrijden verbrand je gemiddeld 120 kcal per uur.
vrij weinig dus.
Met galoperen verbrand je meer omdat je eigen hartslag omhoog gaat, doordat je zelf ook harder aan het werk moet.
Zonder beugels zul je meer verbranden doordat je meer moeite moet doen om te blijven zitten en zul je een aantal spieren meer gaan gebruiken.
SuzanLarissa schreef:azaro schreef:MAAR 120 per uur????
amai men botte das weinig!
Dat is weinig vetverbranding
maar je gebruikt ontzettend veel spieren met paardrijden. Dus voor spieropbouw is het wel goed
[/quote]

secricible schreef:SuzanLarissa schreef:met paardrijden verbrand je gemiddeld 120 kcal per uur.
vrij weinig dus.
Met galoperen verbrand je meer omdat je eigen hartslag omhoog gaat, doordat je zelf ook harder aan het werk moet.
Zonder beugels zul je meer verbranden doordat je meer moeite moet doen om te blijven zitten en zul je een aantal spieren meer gaan gebruiken.
Vraag me af waar je dat vandaan hebt, dat zou een erg grove schatting zijn.
Hier wordt paardrijden ingecalculeerd op 4kcal/kg lichaamsgewicht/uur.

secricible schreef:Wat ik zeg: 4kcal/kg lichaamsgewicht/uur. Dus eventjes vermenigvuldigen en dan weet je wat gemiddeld is voor jou. Je kan iemand van 100 kg en iemand van 50 kg niet vergelijken, de eerste verbrandt veel meer dan de tweede.
Jou gewicht in kgx 4x tijd die je rijdt in uren en je weet hoe veel jij gemiddeld verbrandt
secricible schreef:Wat ik zeg: 4kcal/kg lichaamsgewicht/uur. Dus eventjes vermenigvuldigen en dan weet je wat gemiddeld is voor jou. Je kan iemand van 100 kg en iemand van 50 kg niet vergelijken, de eerste verbrandt veel meer dan de tweede.
Jou gewicht in kgx 4x tijd die je rijdt in uren en je weet hoe veel jij gemiddeld verbrandt
azaro schreef:Dat is weinig vetverbranding
maar je gebruikt ontzettend veel spieren met paardrijden. Dus voor spieropbouw is het wel goed
[/quote]