Waar krukken halen op zondag omgeving Zaandam?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Waar krukken halen op zondag omgeving Zaandam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 13:50

Enkele weken geleden en klein ongelukje gehad met een paard, gevolg: 'iets met de kniebanden.' (HA bleef er een beetje vaag over) Anderhalve week op krukken gelopen en ondertussen langzaamaan weer opbouwen. Nu zijn we ongeveer 5 á 6 weken verder. Ik deed en kon vrijwel alles weer, alleen nog niet op mijn hurken zitten. Daarnaast schoot hij bij ongecontroleerde bewegingen af en toe van zijn plek, maar hij ging ook direct weer terug. Heel onaangenaam maar niet pijnlijk. Prima, daar kan ik mee leven ;)

Ongeveer een uur geleden wilde ik wat onder de verwarming vandaan halen en ging daarbij op mijn knieën zitten. Tenminste, dat was het plan. Zodra ik op mijn linker knie (waarvan dus enkele weken terug iets met de banden was) zat schoot de knieschijf volledig van zijn plek (uit de kom) en schoot niet meer terug. Wat een hel! Gelukkig was mijn broer net weer thuis dus die heb ik geroepen en gezegd dat hij de ambulance maar moest bellen. 25 minuten later was die er en is mijn knieschijf weer teruggezet. Ziekenhuis was niet nodig, daar kunnen ze toch niets doen. Straks even een drukverbandje eromheen doen en morgen langs de HA..

Helaas woon ik samen met mijn broer en kan ik van hem niet verwachten dat hij alles doet. Daarnaast zijn er ook gewoon dingen die hij niet kán doen voor mij (bijvoorbeeld naar de wc gaan) en zal ik dus toch moeten lopen. Dit gaat met veel pijn en moeite en krukken zouden nu even heel makkelijk zijn. Helaas heb ik de krukken van de vorige keer afgelopen dinsdag teruggebracht.. (zal je net zien weer..). Weet iemand misschien waar ik vandaag in de omgeving van Zaandam krukken kan halen? Of moet ik gewoon echt even geduld hebben toch morgen.

Alvast bedankt!

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:54

bij de evean toch waar je waarschijnlijk ook je andere krukken hebt gehaald.
die is volgens mij elke dag open.

Tat_jana

Re: Waar krukken halen op zondag omgeving Zaandam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:56

inderdaad volgens mij is de thuiswinkel van evean gewoon open weet je die te vinden ?

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 13:57

Helaas is die alleen op werkdagen geopend.. Heb ik gelijk gecheckt ;)
Ben het ook vergeten te vragen aan het ambulancepersoneel. Dom natuurlijk

Offtopic: Tatjana, je komt me bekend voor.. Doe je weleens boodschappen bij de Deka op de Oostzijde? Ik werk daar namelijk. Daarnaast wilde ik het toch even zeggen. Ik zie dat jouw zoontje is geboren op de dag dat mijn moeder is overleden.. Toevallig zeg.
Laatst bijgewerkt door K_im op 24-07-11 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:59

eh ja volgens mij moeten wij nog wel krukken hebben ergens maar ik zou even niet weten waar.
en ben nu ook helaas niet thuis..
als je zometeen nou nog niks heb stuur me dan ff een berichtje wie weet kan ik je voor vanavond in ieder geval nog even uit de brand helpen.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 14:01

Dat zou fijn zijn zeg! Ondertussen zoek ik toch nog even door ;)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 20:42

Inmiddels het drukverbandje erom gedaan.. (nog best lastig hoor.. zakt steeds af!) Voelt wel al beter aan en heb inmiddels ook weer wat dingetjes in het huishouden gedaan. Wacht morgen bij de HA wel even af :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 08:44

Nu een beetje mosterd na de maaltijd, maar mocht zoiets een volgende keer gebeuren of een andere bokker zijn die dit overkomt en op zoek gaat: Over het algemeen kan je op de spoedeisende hulp van het ziekenhuis krukken afhalen. Soms ook bij de HAP.
Overigens vind ik het vreemd dat de ambu je niet meegenomen heeft, een setje foto's lijkt mij geen overbodige luxe, maar ook dat is achteraf.

Beterschap!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:21

Ik heb ook mijn knie uit de kom gehad (alleen weet ik niet of het mijn knieschijf was, aangezien mijn onderbeen helemaal scheef op mijn bovenbeen stond := ) en ik moest voor 6 weken in het gips van mijn lies tot mijn enkel.. Als het weer gebeurd, moet ik weer gips (even afkloppen, het is niet meer gebeurd) Als je banden niet goed helen/genezen, dan zal die uit de kom blijven gaan.....
Ik zou zeggen, zo min mogelijk buigen nu en een doorverwijzing vragen naar het ziekenhuis.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 21:42

Even het staartje van het hele verhaal (al zal dat nog wel langer worden.. )

Maandag langs de HA geweest, doorverwezen naar de orthopeed. Foto laten maken.. Knieschijf stond inmiddels wel weer goed, maar heeft de neiging wat naar buiten te vallen doordat mijn banden daar erg zijn opgerekt.. Woensdag moest ik terugkomen voor een MRI. Daarna gekeken of een brace mogelijk was, anders gips.. (aangezien ik alleen met mijn broer woon is gips voor mij een drama! Al is dat denk ik ook een drama als je bij je ouders woont haha) Uiteindelijk is het gips geworden. Zes weken van lies tot enkel idd..

Echter heb ik er al iets te vroeg op gelopen (dat mocht na een half uur gewoon) en daardoor is het allemaal wat te wijd geworden. Nu zakt het af en met een beetje duw en trekwerk kan ik het gewoon helemaal af doen. Wat overigens heel handig is aangezien ik vanochtend gewoon normaal kon douchen! :') Maarja, goed is het natuurlijk niet wat ik merk ook dat ik gewoon geen steun heb nu bij mijn knie.. Volgende week maar even langs en vragen om nieuw gips.

Ik werk oorspronkelijk achter de kassa in een supermarkt. Dat gaat nu niet meer, omdat ik er niet achter pas haha. Als ik normaal zit steekt mijn been vooruit. Nu sta ik dus achter de informatiebalie, maar merk wel dat ik veel loop en sta. Krijg erg last van mijn voeten, maar vooral ook van mijn voorste knie(/kruis?)band.. Maar dat zal ook wel komen door dat te wijde gips..

Ook moet ik bovenbeenspier oefeningen doen om mijn spieren te behouden. Dit doet echter zoveel pijn aan de banden in mijn knie dat ik het eerlijk gezegd niet heb gedaan. Heel dom natuurlijk want het wordt alleen maar erger. Het doet zelfs al zeer als ik op de bank zit en dat mijn been op de bank wil leggen. Nog een rede om maar even langs de orthopeed te gaan denk ik zo..

Waar ik vooral van baal is dat ik nu zo afhankelijk ben. Mijn sok en schoen aan mijn 'aangedane' been krijg ik enkel over het puntje van mijn teen. Vanochtend heeft een collega mijn schoen aan moeten doen. (mijn sok kreeg ik aan omdat ik mijn gips er dus af kan krijgen :') ) Ik mag niet autorijden, al ga ik dat even bij mijn verzekering navragen aangezien ik een automaat voor de deur heb staan, en mijn linkerbeen sowieso al niet gebruikt wordt tijdens het autorijden. En fietsen kan ik overduidelijk niet.. Ik werk 5 dagen in de week en ga 2 keer per week naar stal toe (niet rijden, maar gewoon voor de gezelligheid.. ) Ik moet nu iedere keer vragen of iemand anders mij wil brengen en halen.. Daar baal ik gewoon van!

Conclusie: Gips is niets voor mij..