Oppep-tips!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YelaBrenda11

Oppep-tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 16:06

hoihoi,

Ik zit al een tijdje met een probleem. Ik heb hele erge stemmingswisselingen. Het ene moment blij,en dan zomaar de rest van de dag verdrietig,eenzaam althans,zo voel ik me) en neerslachtig. Ik kan dan wel in huilen uitbarsten en ik weet niet hoe het kan. Maar het kan ook opeens weer weg zijn. Dan is alles weer mooi en lief en geweldig. Alleen helaas is het gevoel van verdriet vaak groter. En nou wilde ik jullie graag vragen hoe ik mezelf een beetje kan oppeppen en opvrolijken? Ik dacht in de eerste instantie met mijn paard bezig,alleen ze is heel gevoelig voor stemmingen en dat komt meestal niet goed.

Heeft iemand ideeën?

jarytj

Re: Oppep-tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:34

Tekenen? Iets leuks doen met vriendinnen / met je ouders ?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:33

Is er niet iemand in je omgeving waar je op zo'n moment even naar toe kan waar je mee kan praten of die je even vasthoudt ofzo? :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:40

je bent 14, daar groei je vanzelf overheen :(:)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:48

phormicola schreef:
je bent 14, daar groei je vanzelf overheen :(:)

Ook een 14-jarige die niet lekker in haar vel zit heeft baat bij een kortetermijn tip, hier heeft ze op dit moment niet zoveel aan want het voelt NU vervelend. ;) Neemt niet weg dat het inderdaad typerend is voor haar leeftijd, maar dat maakt het voor haar nu niet minder rottig.

Probeer te relativeren waarom je je soms rot voelt. Het lijkt vaak uit de lucht te komen vallen, maar als je er dieper over na denkt dan zal je zien dat er vaak wel iets (groots of kleins) achter zit. En zodra je weet wat het is kun je zeggen "Oke, het zij zo, hierdoor voel ik me nu rot en ik leg het naast me neer."
Emoties zijn namelijk niets meer dan signalen om je te laten zien dat er iets is; als je die emoties erkent dan is hun doel bereikt en kan jij het naast je neerleggen. :)

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:02

je mag altijd hier komen hoor! :D :(:)