Hoe kan ik meer gaan eten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe kan ik meer gaan eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:30

Heey bokkers.
het zoveelste afvaltopic :=

Ik wil graag afvallen,maar ik moet meer eten,omdat het grootste deel van wat ik eet op wordt geslagen als reserve doordat ik te weinig eet.
Nu is het grootste probleem,ik KAN gewoon niet genoeg in 1x eten.
Mijn eetschema
Ontbijt: 1 beschuitje,afwisselend pindakaas,kaas,hagelslag (geen chocolade,die lust ik niet),pasta,o.i.d
Tussendoor: 2 boterhammen,flesje water
lunch: 3 boterhammen,flesje water
tussendoor: biscuitje,roosvicee/cola (meerdere glazen,vaak is het 2e glas water)
avond: dit is het grootste probleem,vaak zit ik na mijn vlees al vol,en krijg ik er echt geen groente meer bij in. + 3 bekers melk
rond een uur of 7 nog een sinaasappel

Het is me -zoals te zien- gelukt om van 0 naar 5 boterhammen per dag te gaan,daar ben ik heel trots op,maar ik zou heel graag meer avondeten willen eten. Hoe pak ik het aan? alleen vlees,alleen groente of 50/50? Tussendoortje schrappen kan bijna niet,omdat ik als ik thuis kom van school echt kan merken dat ik suiker nodig ben.

Tips? Ben je heel dankbaar _/-\o_ !
wees een beetje lief,ik vond het al heel moeilijk om dit topic te plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-07-11 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:36

Ten eerste zou ik beginnen met meer ontbijten. Je kan beter beginnen met 2 boterhammen met mager vlees o.i.d. ipv hagelslag/kaas/pindakaas.
Dan neem je tussendoor een beschuitje bv, of fruit, dat zie ik ook niet in je lijstje staan.
Dan lunch, die is wel goed.
Tussendoortje vervangen voor fruit of ander mager tussendoortje. (geen cola)
Avondeten.. zou dan eerst beginnen met groenten, die zijn imo beter dan vlees. Steeds een beetje opbouwen. 3 bekers melk lijkt me ook wat te veel van het goede.

Probeer een beetje op vaste tijdstippen te eten, 6 keer op een dag. Dus ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten, tussendoortje.

Patriciavt

Re: Hoe kan ik meer gaan eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:40

En nog wat.. van drinken raak je ook vol!! Bij je avondeten 3 glazen melk... niet zo raar dat er geen groentes meer bijpassen ;)

Drinken is goed, maar als je weet dat je snel vol zit kun je beter ná je eten drinken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:42

Bedankt!
Ik kan 's ochtends niet meer dan een beschuitje op krijgen ,maar ik zou er eens mager vlees op doen.
Tussendoortje (rond 10 uur) zijn dan de 2 boterhammen,en lunch zijn er 3 (allemaal met appelstroop,lust op school niets anders),dat allemaal als lunch gaat met nooit lukken. Fruit vergeten,ik eet rond een uur of 7 een sinaasappel
De melk,tsja,beetje zuivel verslaafd zegmaar,maar daar moet ik idd veel minder van gaan drinken (heb heel vroeger eens bij een dieëtiste gelopen waarvan ik veel minder melk mocht drinken)

Ik heb echt altijd dorst,dus ik ga er echt opletten om minder te gaan drinken bij het eten.

Pasamba

Re: Hoe kan ik meer gaan eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:50

Dorst is niet erg, maar drink dan water. Maar niet vlak voor het eten want dan kan ik me wel voorstellen dat je snel vol zit.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:49

Raar. Meer eten om af te vallen? Ik eet ook bijzonder weinig maar word daar niet dik van. Ik sla nix op als reserve, wat ik binnenkrijg verbrand ik gewoon. Echt, ik snap het niet hoor.