Bokkers met ongelijke benen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Weissjee

Bokkers met ongelijke benen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 17:54

Hoi allemaal,

ik heb sinds een jaar of 3 met regelmaat last van knieën en soms komt mijn rug er ook bij kijken. Ik heb 3 keer een periode fysio gehad maar dit hielp vaak niets. De laatste periode kreeg ik erge rugpijn erbij, weer gestopt met fysiotherapie en naar de dokter geweest maandag ;). Hij stond zo me aan te kijken en zegt opeens, 'ben jij wel recht?'. Hij met een speciaal ding met waterpas kijken en blijkt mijn rechterbeen een stukje langer te zijn. Dat heeft dus altijd mijn klachten veroorzaakt..
Ik ben blij dat het nu eindelijk duidelijk is wat het is, maar ik baal er ook zwaar van dat dit na 3 jaar pas uitkomt.
Wie heeft dit nogmeer en hoe gaat dat bij jullie? Hielp het met een inlegzooltje(0,5cm bij mij)? En waneer hebben jullie dan nog last?

Brand los :D.

lesilla

Re: Bokkers met ongelijke benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:58

Ik heb 1.5 cm verschil, inlegzooltje en combinatie fysio helpt goed

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:00

ik heb 1 cm verschil, maar doe er eigenlijk niks aan..

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:00

het is nooit "bewezen" maar ik vermoed dus ook dat mijn rechterkant langer is, (bijna) alles op rechts is wat groter of langer, heel vreemd. doe er verder niks aan.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:04

mijn rechter been en dan vooral mijn kuit is niet zozeer langer als wel 10 cm smaller in omtrek dan mijn linker kant. Dokter was hier ook erg verbaast over, maar kon geen oorzaak vinden. Wel ben ik naar rechts toe sowieso veel stijver, ook in de heupen en nek, dus waarschijnlijk is die kant gewoon minder ontwikkeld :+

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:05

Mijn ene been is ook langer als de andere. Ik zet mijn ene been dus ook 'scheef' neer. Heb altijd zooltjes gehad, maar ze zijn al een tijdje stuk dus moet maar weer even heen om nieuwe te laten maken.

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:07

Bij mij is het ook 0,5cm. Ik heb een verhoginkje (zooltje kun je het niet noemen) en daar gaat het veel beter mee. Nog ben ik heel snel overbelast in mijn bekken.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:10

Mijn rechterbeen is dik 1,5cm langer dan mijn linker. Hierdoor heb ik in mijn rug ook een scholiose (s-bocht). Ik draag al enkele jaren een zooltje van 1,5cm in mijn schoen en in combinatie met chiropractie werkt dat super! :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:13

Hier ook 1,5 cm verschil. Ik heb zooltjes gehad en dat werkte super, maar die zijn inmiddels zo versleten dat ze niet meer te gebruiken zijn. Ik merk het vooral met rijden, ik krijg last van mijn enkels als ik gelijk zit met mijn beugels. Ook de scoliose is hier aanwezig, jarenlang therapie voor gehad, maar nu heb ik er maar mee leren leven.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:24

Bij mijn heupen zie je duidelijk verschil en daardoor is mijn scoliose ook erger geworden.
Maar de dokter heeft meerdere malen mijn beenlengte opgemeten en daar zat geen verschil.
Maar de cesartherapeut heeft plaatjes onder mijn ene voet gelegd en zag mijn rug gelijk rechter worden, en mijn heupen ook. Dus nu de vraag: waar zit het verschil dan? :?
Ik doe er trouwens verder niks aan nu ik bijna geen last meer van mijn rug heb.
Heb ook vaak last van knieën (gehad)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:27

Jups hier nog een... en het gaat nog iets verder, want ook mijn voeten verschillen in maat...

Toen ik nog jong was (ben nu 25 :P ) scheelde het zoveel, dat ze gedacht hebben aan een operatie. Dit trok gelukkig wat bij. Nu heb ik nog wel verschil, maar veel minder. Ik heb regelmatig dat hierdoor mijn SI gewricht scheef schiet, waardoor ik in onderhoud ben bij een osteopaad := Dat is het enige wat bij mij werkt. Door scheefheid compenseerd je lijf en daar krijg je last van..
Mijn voeten zijn ook redelijk bijgetrokken. Vroeger had ik een maat verschil, nu nog een halve maat :)

Ik heb door dit jarenlang controles gehad bij de GGD waar alles keurig werd gemeten en bijgehouden :P

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:30

Hier nog één. Ik had erg last van mn heupen en kon niet ver lopen.
Heb nu steunzolen welke één kant verhoogd.
Nu met zwangerschap wel één zwak punt, maar och. Loop nu zonder pijn.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:32

Ik heb het nooit laten onderzoeken, maar ik merk ook dat ik scheef ben. Waar het hem in zit weet ik niet precies, mijn schouders zijn scheef (rechts hangt lager) en merk aan mijn broekspijpen dat de pijp van mijn linkerbeen sneller slijt dan van mijn rechterbeen. Misschien komt dat vanwege ongelijke benen of misschien meer vanuit mijn rug. Denk er al een tijdje over om er eens mee naar de dokter te gaan, heb nu nog geen klachten en wil dat ook zo houden, maar hik er nog een beetje tegenaan :+

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:46

Bij mij scheelt het een halve cm..
Heb houdingstherapie, fysiotherapie, osteopathie gehad en krijg nu chiropraktie.
Daar hebben ze ontdekt dat mijn nekwervels andersom stonden en dat boven aan mijn rug mijn wervels heel iets naar rechtsstaan.
Dus 3 dingen waardoor ik snel rugpijn/nekpijn heb.
Door de chiropraktie en af en toe fysio gaat het nu eigenlijk aardig.
Daarvoor ben ik ook gestopt met paardrijden, waardoor het ook vooruit ging met mijn onderrug vooral.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 23:00

Ik heb ook niet echt een zooltje maar meer een hakje. Gewoon bij de schoenmaker gekocht :). Maar die schrok wel heel erg toen mijn moeder zei dat het na 3 jaar werd ontdekt, omdat je dan ook allang last kan hebben van vergroeiingen in je rug. Dit is volgens mij gelukkig niet het geval ;).
Wel merk ik dat aan mijn rechterkant meer dingen groter zijn. Zo is mijn rechtervoet ook een stukje groter en mijn rechterborst is ook zeker een cupmaat groter..
Met paardrijden heb ik sneller last van mijn rechter enkel dan mijn linker, wel grappig dat nu vanalles op zijn 'plaats' valt :).

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 06:35

Mijn linkerbeen is 3 cm langer dan de rechter... ik doe er eigenlijk niets mee. Tijdens paardrijden doe ik de beugels gewoon recht, dus zonder dat verschil.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 06:49

Ik heb 1 1/2 centimeter verschil. Loop soms op zooltjes, maar doe er verder niets mee. Heb wel regelmatig last van rugpijn door dit verschil.