Kneuzing of even terug naar de dokter?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pentax

Kneuzing of even terug naar de dokter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 22:45

Heb afgelopen zaterdag een ongeluk gehad met paardlief. We waren een stukje aan het galloperen en paardlief dacht we gaan door de bosjes. Vervolgens sprong hij over een boomstronk heen en moest wijken voor een boom die in de weg stond. Helaas week ik niet helemaal mee, auw, harde boom. (paard ongedeert).

Heb toen ruim een minuut naar lucht gehapt, kreeg heel lang geen lucht. Uiteindelijk terug naar stal gereden en toen naar de huisartsenpost geweest.
Waarschijnlijk alleen flink gekneust of het een en ander een beetje gebroken aan ribben, maar niks dat uitsteekt of gevaar levert voor mijn longen. (gebroken ribben en gekneuste ribben genezen op dezelfde manier, daarom hebben ze geen rontgenfotos gemaakt).

Ze zeiden dat ik veel pijn zou hebben, nu valt dat eigenlijk wel mee, ik heb nog geen pijnstillers nodig gehad. Mijn ene arm is alleen 2x zo dik, maar pijn valt echt reuze mee.
Maar nu valt me op dat ik rondom mijn longen, steeds weer op andere plekken pijn heb. Ook op plekken die ver uit de buurt zijn van waar ik geraakt ben.
Kan dat die kneuzing zijn? Of iets anders?

Patriciavt

Re: Kneuzing of even terug naar de dokter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:48

Oei, ik kan je geen antwoord geven, maar misschien toch handig om hiervoor nog even contact op te zoeken met je HA....

Ik had ook m'n ribben gebroken, aan m'n rugzijde (3 stuks) en moest blijven omdat ze in mijn longen geprikt hadden en er gaatjes waren ontstaan.... Dus doe maar rustig aan!!!

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 22:50

Hoe deed het bij jou pijn? Heel veel of wisselend?

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:04

Ik heb met van het paard te vallen vroeger een stamp in de lucht na gekregen (paard was aant bokken).
Had toen ook 3 ribben gebroken en 2 gekneusd. Ik weet alleen dat ademen pijn deed, en dat ik een constante
pijn had. Verschrikkelijk. Ik raad je aan te blijven liggen. En te rusten. En ga aub een foto maken.