Ventilatieprobleem, iemand tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_M

Ventilatieprobleem, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 11:00

Goedenmorgen,

Wij zitten met een nogal vervelend probleem, en ik wil nou toch even vragen of hier mensen met tips of ervaringen zijn.

In 2009 zijn wij in onze nieuwbouw huurwoning gaan wonen, die werd toen net opgeleverd en wij zijn de eerste bewoners. We zijn er heel blij mee en wonen hier met plezier, maar wat nogal vervelend is aan dit huis is dat de woonkamer geen ramen of ventilatierooster heeft. Alleen twee naar binnen openslaande deuren. Ook de tweede verdieping met onze slaapkamer, hetzelfde verhaal. Alleen de zolder waar mijn zoontje slaapt heeft 2 velux dakramen. Er is een ventialtiesysteem door het hele huis aangebracht wat altijd aanstaat en je ook 2 standen harder kan zetten.

Ik word al een hele tijd iedere ochtend verkouden wakker, 100 keer niezen, piepen, snotneus, heel vervelend. Gedurende de ochtend gaat het gelukkig beter maar ik heb hier nooit last van gehad. Ik stofzuig al extra vaak maar dat helpt niet. Mijn vriend heeft astma en heeft ook veel last van zijn ogen. Nu was ik net aan het googlen en kom dus al artikelen tegen over slechte ventilatiesystemen in nieuwbouwhuizen, en alle klachten worden hiermee verklaard..

Ik was benieuwd of iemand tips heeft met hoe dit op te lossen. Iemand ervaring met luchtbevochtigers? Zou het onze klachten kunnen verhelpen? Of meer ideeën over hoe we meer ventilatie kunnen krijgen?

Alvast bedankt!

fjordjes

Re: Ventilatieprobleem, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:03

Heb je wel eens de filters vervangen van het ventilatiesysteem? Of uitgezogen?

pitbullgup

Re: Ventilatieprobleem, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:13

en kun je niet alsnog ventilatieroosters plaatsen?

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 11:19

fjordjes schreef:
Heb je wel eens de filters vervangen van het ventilatiesysteem? Of uitgezogen?

Ja al regelmatig, systeem geeft het aan wanneer dat nodig is, en dat houden we goed in de gaten.

pitbullgup schreef:
en kun je niet alsnog ventilatieroosters plaatsen?

Dat lijkt me niet echt mogelijk, deur bestaat uit glazen ruiten.
Tijdje terug was bij de buren een van die ruiten kapot gegaan, dus ze hadden aan het bouwbedrijf gevraagd of ze een ruit met ventilatierooster wilde bestellen, dat ze dat bij zouden betalen eventueel. Maar dat mocht niet. Volgens de verhuurder is het ventilatie systeem genoeg :?