Na inspanning ineens flauw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mischa

Na inspanning ineens flauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 20:42

Hallo Bokkers,

Het valt mij op dat ik de laatste tijd snel ''flauw'' ben. Het is al een aantal jaar geleden dat ik vrijwel dagelijks bij de paarden bezig was, maar dat was dus echt rustig een kwartier non-stop poep scheppen en met zware kruiwagens door het land banjeren en daarna flink poetsen en anderhalf uur het gebied in. Geen problemen, wel zwaar maar ik kreeg er geen duizelingen van o.i.d. Nu merk ik sinds een tijd dat wanneer ik bijvoorbeeld een pleintje aan het vegen ben, ik na een aantal minuten al helemaal flauw word. Ik ben nog nooit in me leven echt flauw gevallen maar heb op dit soort momenten wel het gevoel dat wanneer ik nog twee bewegingen maak het wel gebeurd. Ik ben dan niet buiten adem maar voel me wel slap als een vaatdoek zeg maar, en heb dan echt even 5-10 minuten nodig om weer bij zinnen te komen. Herkent iemand dit? ik vraag me echt af wat het kan zijn. Naar mijn weten mankeer ik niks, gebruik geen medicatie (nooit gehad ook) en ben toch altijd wel in beweging op het werk en thuis met de dieren ect.
Ik hoor het graag :)

Tooske

Re: Na inspanning ineens flauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:43

Niks met eten te maken? dat je even niks hebt gegeten hebt ofzo? Daar kun je ook aardig flauw van worden.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:47

Lage bloeddruk toevallig? Dat is bij mij wel het probleem als ik (te) veel inspanning heb verricht en te weinig gedronken of gegeten heb...

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:50

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 20:57

Eten doe ik ruim voldoende :P drinken over het algemeen wel te weinig, maar ik heb nou eenmaal zelden dorst, dat is altijd al zo geweest.
Die vragenlijst ziet er interessant uit, Floorsil. Moet zeggen dat ik veel van die klachten wel vaak heb, maar daar eigenlijk nauwelijks aandacht aan besteed. Ik dacht dat hyperventilatie enkel maar een moment was? net een moment dat je overstuur ben bijvoorbeeld en dat het daarna gewoon weer over is, maar het kan dus iets zijn waar je last van heb, ook zonder ''de aanval'' zeg maar?

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:03

nee hoeft niet, sommige mensen weten niet eens dat ze hyperventilatie hebben maar het uit eindelijk wel hebben. dus het kan inderdaat goed zonder die echte hv aanval. ga dus maar eens letten op je ademhaling.
Hoeveel tellen je in en hoeveel tellen je uit ademt en waar je vooral ademt.
mocht je er nog meer over willen weten of vragen hebt kan je ook altijd pben.
hopelijk is het zo iets. Is redelijk makkelijk op te lossen.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:04

Ik drink van mezelf uit ook veeel te weinig. En hier in Nederland doet 't me niet zo veel meer, maar toen ik laatst bij mijn ouders in Spanje was, werd ik wel gelijk afgestraft. Had 's morgens gereden, daarna me omgekleed in kort spul, was alweer bloedje heet. Iets later stonden we bij de 'achterburen', gewoon rustig zonder iets te doen, maar mooi dat ik ook zo'n flauwte aanval kreeg. Ze hebben me gelijk een soort van Aquarius te drinken gegeven en water gesproeid. Toen was ik gauw weer helder, maar dat kwam dus ook door te weinig drinken en te veel vocht (zweten, en dus zout) verliezen.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:11

Misschien zouttekort??

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 20:11

Hoe meet je dat? :P