Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Probleem is dat het zo lastig is om te stoppen once you started.
misschien zijn het wel afkickverschijnselen?
Eefske schreef:Ons lichaam is dol op zoet. Dat is nou eenmaal evolutionair bepaald en de smaak van zoet doet ons dan ook goed
Ik ken beide hoor daar niet van
Maar dankzij verschillende medicijnen heb ik tegenwoordig ook vaak echt honger, dan kan ik een half uur na het avondeten dus al rustig weer een paar boterhammen eten omdat ik zo'n hongergevoel heb. Altijd zin in zoetigheid vooral na het gewone eten heb ik altijd al gehad. Helaas komt het er sinds mijn 20e wel aan en hard ook
Maar dat ik wel dichtslipte op deze manier (hart en vaatziekten komen veel in m'n fam voor). Nu kom ik er er wel van aan dus dat komt goed uit, dan eet ik gezonder.
Niet minder overigens, ik eet nog steeds megaveel. Maar ik probeer het te vervangen door gezonde dingen; fruit, (gemengde) noten, ontbijtkoek etc.. Normaal vrat ik zo 2 Magnums op een dag, 2 roze koeken (
) tussendoor snaaide ik her en der nog chips (extra aanstampen in een grote soepkom
) koekjes en chocola mee en 's avonds in bed nog een schaaltje pinda's, een soepkom boordevol ijs, plakjes kaas en wat fruit voor de vitamines (moest van m'n moeder..
). Wat een combi's overigens.
Dat hongergevoel 's ochtends klinkt zeeeer herkenbaar overigens. 
In plaats van snoep moet je iets zoeken wat langer een gevuld gevoel geeft, van suiker krijg je heel snel weer trek. (toch?)
merk ik wel dat ik een heel klein beetje wat meer een buikje krijg. _Daniella schreef:Ik heb hetzelfde maar kom juist WEL aan
Ik baal er enorm van maar dwing mezelf gewoon om echt niet veel te eten, maar wel met regelmaat zodat het kacheltje blijft branden.
En als ik soms toch honger heb ga ik gewoon veel drinken, dan gaat het gevoel wel een beetje weg
)