Gevallen tijdens springles nu last van rug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amira_

Gevallen tijdens springles nu last van rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 13:20

Ik ben maandag gevallen tijdens mijn eerste springles. Paard wist niet of ze nog een galopsprong moest doen of niet en ze sprong dus te vroeg. Het werd echt een megasprong volgens iedereen. Toen viel ik eraf, nogal hard. Ik had wel gewoon een cap op maar geen bp. Overigens had ik ook nogal last van mijn hoofd, dat krijg ik vooral zodra ik ga staan of ren.
Zoiets heb ik al eerder gehad, ook met springen, maar toen had ik niet lang last van me rug. Maar nu heb ik nog steeds heel erg pijn, en is tijdens het paardrijden gister was erger geworden.
Woensdag ging het rijden ook niet lekker maar toen viel het wel mee. Maar nu als ik bv opsta als ik heb gezeten, is het lopen ontzettend pijnlijk. En ik merk vooral dat ik dan mijn linkerbeen ga ontlasten. Dus het zal dan wel aan de linkerkant van mijn rug zijn.
Ik heb wel scoliose,dat zit ook onderin mijn rug. Maar ik weet niet of dat er nu wat mee te maken heeft.
Donderdag ga ik op vakantie en ik zou het wel erg lekker vinden dat het dan over is. Iemand nog tips of iets wat ik kan doen?
Huisarts :+

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:22

Ik zou het met je moeder bespreken :) En anders naar de huisarts.

Of zoals ik altijd doe: aspirientje en klaar :+

Anoniem

Re: Gevallen tijdens springles nu last van rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:24

Rustig blijven bewegen, ibuprofen of paracetamol nemen... en hopen dat het snel over gaat! Fijne vakantie alvast.

pearl_tje

Re: Gevallen tijdens springles nu last van rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:15

Direct een afspraak maken met een fysio. Het kan best zijn dat er een wervel verkeerd zit.
Een huisarts zegt alleen maar dat je met rusten terwijl er veel andere opties zijn. Ik ben na 4 jaar eigenwijs zijn eindelijk een keer na een fysio geweest en dit helpt echt super.
Ze kraken een keer en dan voelt het al een stuk beter.

Maar als je last van je rug hebt kan het nog wel even duren voordat het draven weer soepel en lekker gaat.

Succes en een fijne vakantie