Zware stemmingswisselingen,hoe moet je ermee omgaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YelaBrenda11

Zware stemmingswisselingen,hoe moet je ermee omgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 11:31

hoihoi,

ik zit al een tijdje met het probleem dat ik vaak zware stemmingswisselingen heb die uit het niets kunnen komen. Ik had het vorig jaar op school vaak als ik langs de kapstokken liep,er ging dan een steek door mijn borst en ik was dan een minuut of 10 helemaal verdrietig en voelde me eenzaam. Maar tegenwoordig gebeurt het steeds vaker,op mijn kamer,tijdens het eten of ergens anders. Ik weet vaak niet hoe ik er het best mee om moet gaan,en daarom dacht ik dat het missen wel een goed idee was om bokt te raadplegen.
Wat doen jullie op zo'n moment? Hoe helpen jullie jezelf? .

Liefs,

Femke

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 11:40

Wat mij heel erg heeft geholpen is te allen tijde denken: 'het gaat weer voorbij'. Zowel als je je ontzettend rot voelt (het gaat echt voorbij) als wanneer je je euforisch voelt (ook dat gaat weer voorbij).
Je er tegen verzetten helpt niet, acceptatie is al stap één... En vooral heel lief voor jezelf zijn op momenten dat je je rot voelt!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 11:41

Het kan natuurlijk van alles wezen, maar misschien slim om een keer te laten controleren op diabetes!?!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 11:48

Kentaro schreef:
Het kan natuurlijk van alles wezen, maar misschien slim om een keer te laten controleren op diabetes!?!

Dat is een goeie!!

Ik ben zelf ook diabeet.
Het is inderdaad zo dat als je suikerspiegel zakt je persoonlijkheid ook kan veranderen.
Het gebeurt mij ook dat ik ineens heel erg boos kan zijn om helemaal niets -O-
Later (als mijn suikerspiegel weer omhoog gaat) heb ik dat dan pas in de gaten.
Op dat moment zelf merk je wel dat je "anders" bent maar kan er weinig tot niets aan doen behalve suiker nemen.

Anoniem

Re: Zware stemmingswisselingen,hoe moet je ermee omgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 12:26

Zeker even laten controleren op Diabetes. Klein bloedprikje maar voor nodig.

Andere vraag, gebruik je de pil?