Al met al, niet echt normaal dus
Dit is dus 2 maanden geleden en ik dacht in de eerste instantie dat het niets zou zijn, gewoon gewrichten. Mijn vader maakte het ook nog wat sappiger door te zeggen dat het door overgewicht zou komen (ja, heb overgewicht, maar niet zo erg dat je het in je gewrichten zou moeten voelen
) en deed er dus niets mee. 2 of 3 weken geleden besloot ik toch maar naar de HA te gaan en die meende helemaal niets te voelen. Ik had minder pijn dan het eerst was gelukkig, maar het fietsen, trap lopen en bukken/hurken was niet pijnloos voor mij, voelde de hele tijd een bepaalde druk op mijn knie. De HA had ook buigoefeningen gedaan, maar nee, dat deed geen pijn, ik had alleen last er van als er veel druk op kwam.... Ze zei dat ik het in elk geval rustig aan moest doen, niet meteen hardlopen ofzo.Nou ben ik dus eergister (na 2 maanden dus) naar de fysio gegaan omdat de pijn toch weer kwam opspelen. Ik deed niet meer aan hardlopen gelukkig, wou dat pas weer doen als het over was. De fysio die ging dus kijken wát het nou precies was, en hij zei meteen dat ik wel een erge misstap moest hebben gemaakt want ik heb dus mijn voorste knieband verrekt. Hij heeft er bepaalde dingen mee gedaan (hoe je het ook zegt
) en gaf me uiteindelijk wat oefeningen mee (op betreffende been staan voor 30 sec, 3 x per dag) en ik was blij dat het beestje eindelijk een naam had en ik dus wist wat ik kon doen, hij zei dat het nog ca 6 weken kon duren voordat het genezen is. Vandaag heb ik weer wat meer last van mijn knie, geen idee hoe het komt, iig is het behoorlijk vervelend
Ik ga namelijk over paar weken naar zwisterland en ik wou dan toch wel lekker gaan wandelen, evt hardlopen, met paarden bezig zijn en bergen op en af lopen etc
Het positieve is dat ik nu een beetje begrijp hoe mijn arme poes Puk zich moet voelen
Mijn vraag is dus of mensen weten of het normaal is dat het genezingsproces van een knieband ca 14 weken in beslag kan nemen? Ik heb mezelf dus absoluut rustig gehouden, afentoe rennen voor de bus of trein maar dat was het, soms fietsen, maar niet hard. Iig niet sporten of extreem bewegen.
ook omdat mijn bekken een beetje gedraait schijnt te zijn (rechter been) als ik het zo goed zeg
Ik hoopte echt zo dat ik weer kon hardlopen, ik moet nog 10 kilo kwijt om mijn streefgewicht te halen en helaas raak ik dat niet kwijt door niets te doen