verrekte knieband

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

verrekte knieband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 19:02

Op 7-5-2011 heb ik een misstap gemaakt toen ik op de veluwe was en van een heuvel afliep, een heftige pijnsteek in mijn rechterknie. Ik kon niet meer bukken zonder pijn, overeind komen was ook moeilijk en van een berg aflopen moest zijwaards gebeuren :+ Al met al, niet echt normaal dus :+ Dit is dus 2 maanden geleden en ik dacht in de eerste instantie dat het niets zou zijn, gewoon gewrichten. Mijn vader maakte het ook nog wat sappiger door te zeggen dat het door overgewicht zou komen (ja, heb overgewicht, maar niet zo erg dat je het in je gewrichten zou moeten voelen :+ ) en deed er dus niets mee. 2 of 3 weken geleden besloot ik toch maar naar de HA te gaan en die meende helemaal niets te voelen. Ik had minder pijn dan het eerst was gelukkig, maar het fietsen, trap lopen en bukken/hurken was niet pijnloos voor mij, voelde de hele tijd een bepaalde druk op mijn knie. De HA had ook buigoefeningen gedaan, maar nee, dat deed geen pijn, ik had alleen last er van als er veel druk op kwam.... Ze zei dat ik het in elk geval rustig aan moest doen, niet meteen hardlopen ofzo.

Nou ben ik dus eergister (na 2 maanden dus) naar de fysio gegaan omdat de pijn toch weer kwam opspelen. Ik deed niet meer aan hardlopen gelukkig, wou dat pas weer doen als het over was. De fysio die ging dus kijken wát het nou precies was, en hij zei meteen dat ik wel een erge misstap moest hebben gemaakt want ik heb dus mijn voorste knieband verrekt. Hij heeft er bepaalde dingen mee gedaan (hoe je het ook zegt :') ) en gaf me uiteindelijk wat oefeningen mee (op betreffende been staan voor 30 sec, 3 x per dag) en ik was blij dat het beestje eindelijk een naam had en ik dus wist wat ik kon doen, hij zei dat het nog ca 6 weken kon duren voordat het genezen is. Vandaag heb ik weer wat meer last van mijn knie, geen idee hoe het komt, iig is het behoorlijk vervelend :+ Ik ga namelijk over paar weken naar zwisterland en ik wou dan toch wel lekker gaan wandelen, evt hardlopen, met paarden bezig zijn en bergen op en af lopen etc :+ Het positieve is dat ik nu een beetje begrijp hoe mijn arme poes Puk zich moet voelen :=

Mijn vraag is dus of mensen weten of het normaal is dat het genezingsproces van een knieband ca 14 weken in beslag kan nemen? Ik heb mezelf dus absoluut rustig gehouden, afentoe rennen voor de bus of trein maar dat was het, soms fietsen, maar niet hard. Iig niet sporten of extreem bewegen.

asjemenou

Re: verrekte knieband

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:07

Ik had mijn knieen verrekt, geen idee wat er precies was, maar deed goed zeer. Was verder niks beschadigd.
Ik heb echt maanden moeilijk gelopen, en door fysio is het beter geworden.
Ik denk dat ik na een half weer pas weer redelijk normaal kon lopen.

Hoef je niet vaker naar de fysio voor oefeningen?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:11

2 maanden is nog niets. Reken inderdaad een half jaar voordat je weer een beetje normaal alles kunt doen. Het blijft wel altijd een zwakke plek.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 19:11

Ik ga as. vrijdag weer naar de fysio :j ook omdat mijn bekken een beetje gedraait schijnt te zijn (rechter been) als ik het zo goed zeg :+ daar gaat die zich dan ook mee bezig houden

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:13

Ik heb als 9-jarige mn banden verrekt (ik was heeeel handig op klimrekjes :') ) en heeft ruim een half jaar geduurd.. Volgens mij zelfs nog wel langer, heb me heel erg lang rustig moeten houden, fysio gehad, oefeningen doen.. De hele reut.

Succes iig, leuk is anders.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 19:31

bedankt voor de reacties!

Djeez daar ben je mooi klaar mee als je een half jaar gewoon nog last hebt bij het lopen... :wow: Ik hoopte echt zo dat ik weer kon hardlopen, ik moet nog 10 kilo kwijt om mijn streefgewicht te halen en helaas raak ik dat niet kwijt door niets te doen :+ Baal echt enorm... Ik had overigens wel eerder al last van mijn knieband tijdens rennen, opeens een stekende pijn, maar daarna hield het ook op en geen aanhoudende pijn ofzo en kon gewoon doorgaan :j