Stoelgang

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak doe jij je 'grote behoefte' ?

eenmaal per week
9 (4%)
tweemaal per week
25 (12%)
om de dag
42 (21%)
eenmaal per dag
90 (45%)
tweemaal per dag
27 (13%)
driemaal per dag
6 (3%)
viermaal per dag
1 (0%)

Totaal aantal stemmen: 200

QualityHorse

Stoelgang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 23:33

Beste medebokkers,

Ik vraag me de afgelopen tijd werkelijk af wat nou een normale stoelgang is..
Ik ga er zelf verder niet te veel op in, maar ben best benieuwd naar hoe het
bij anderen zit (best genant dit :+)
Laatst bijgewerkt door QualityHorse op 13-07-11 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

jasminex

Re: Stoelgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:35

ik hou het niet echt bij haha :+

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:35

Hahaha, nou ik durf wel antwoord te geven hoor. Ik ga één keer per dag, na de koffie en de eerste sigaret :+

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 23:39

Nou ik hou het normaal ook niet bij, maar het viel me laatst op dat ik 4 dagen niet geweest was..
En toen ik erop ging letten, bleek dat dat vaker voorkomt :x

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:41

dat is echt te weinig.. Ik heb een darmprobleem (spastische darm) dus bij mij ook zeer onregelmateg.. Dan elke dag en dan weer 4 dagen niet.. Eet ik iets wat ik niet gewend ben, dan kan ik meteen rennen enz enz..

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:52

Ohhh ik heb het wóndermiddel tegen een lastige stoelgang gevonden (niet dat ik daar last van heb, maar nu moet ik nog vaker := ) Aloe Vera siroop van Herbalife (ja echt, dat dieet!) Zelfs mensen met de ziekte van Crohn hebben baat bij deze siroop, en daar waar ik eerst echt onwijs last had van krampen en zo, heb ik dat nu helemaal niet meer :n
Het legt een soort van beschermlaagje in je maag en darmen :j

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:03

Een tip om mee te beginnen: Eet 's morgens een bakje yoghurt met lijnzaad. Eventueel aanvullen met limonade (voor de smaak) en cruesli/muesli (vulling) en je hebt een ontbijt.
Op de verpakking staat een eetlepel, maar ik doe altijd een laagje bovenop de yoghurt. Mocht ik het een paar dagen niet gegeten hebben doe ik altijd extra om de 'boel weer op gang te helpen'.

Ik heb er ook last van. Zo erg dat mijn vriend een keer laxeerpillen had gehaald omdat ik al een week niet was geweest en we gingen op vakantie. Sindsdien eet ik smorgens dus dat ontbijt. Moet zeggen, het gaat nu redelijk, sla af en toe een dagje over (de wc dan, niet het ontbijt) maar ik ga nu zeker 5 dagen per week, en soms zelfs twee keer per dag. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik op mijn werk eet en dat ook zeer laxerend werkt. Voordat ik hier werkte ging ik ongeveer 4 keer per week. Dus zo'n beetje om de dag.
Ik heb al heel mijn leven een moeilijke stoelgang. Volgens de dokter heb ik een licht spastische darm en moet ik dus bepaald eten laten staan. En laat ik dat nu veel te lekker vinden! Maar heb ook gemerkt dat toen ik dat liet staan het ook niet beter werd, dus eet het nu gewoon. Ik vind 4 keer per week genoeg, Aangezien het voorheen misschien twee keer per week was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:10

Hmm, mijn spijsvertering is dan weer idioot snel... Zeker 2 á 3 keer per dag, soms zelf 4.
Kan verder dan ook alles eten wat ik wil zonder aan te komen :)

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:13

Neemt jouw lichaam dan wel genoeg voedingsstoffen op Snoompje? Of zijn het maar kleine 'boodschappen'? Want als ik mijn hoeveelheid 3 keer eruit moet poepen dan ben ik echt meer dan leeg.. :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:17

4 keer per dag, jeetje :=

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:19

Ben al blij als ik vier keer per dag ga plassen.. (in het weekend dan, doordeweeks red ik dat wel, drink heel veel op mijn werk)

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:26

Perfect topic om op dit tijdstip te openen. Mijn stoelgang is fantastisch, elke dag krijgt mijn wc voor langere tijd een bezoek. :D

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:29

Ik ga toch echt maar 2x id week oid :')

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:33

Goh, begin nu toch wel te twijfelen of er niet iets aan de hand is. Ga hooguit 1x per week namelijk. Tijdens ongesteldheid wel vaker, zo'n beetje elke dag. Maar heb er verder geen last van o.i.d....

Vroeger wel veel problemen gehad met m'n darmen, ook als baby in het ziekenhuis ervoor opgenomen, als gevolg van wat m'n moeder me had voorgeschoteld. Had gedacht dat het nu wel oké zou zijn, maar nu ik alles hier lees... :+

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:48

Ga elke dag minimaal 3 keer een meestal vaker :o

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:59

altijd problemen mee gehad. Van de huisarts heb ik begrepen dat ergens tussen de eens in de 3 dagen tot 3 keer per dag normaal is.
Doordat ik erg weinig moest, was het steeds flink hard en dik voordat ik kon, waardoor ik weer een anaalfisuur opliep. (o wat was dat een drama om daarvoor naar de dokter te gaan )
Maar goed, nu eet ik elke ochtend brinta als ontbijt, waar ik 3 scheppen lijnzaad doorheen meng. En ik probeer op mijn drinken te letten. Ik heb vrijwel nooit dorst en drink dus te weinig en dat verstopt ook weer. Sinds ik mijn ontbijt heb aangepast en meer drink gaat het veel beter en kom ik op 1 x per dag.
Lijnzaad is een echte aanrader, helpt heel goed.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 01:01

ben trouwens wel blij dat ik maar 1 keer per dag hoef, dan hoef ik tenminste niet op het werk. Hoe doen de mensen dat die meerdere keren per dag moeten, of hebben jullie daar geen problemen mee?

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 01:04

Ik let er wel op, omdat ik regelmatig te veel gas in mijn darmen heb. Dat is echt heel pijnlijk! En er is maar 1 (gênante) manier om er vanaf te komen. :+ Tja, dan nu het antwoord: meestal elke dag (eerst max. 1 keer, nu soms 2 keer), maar na 2/3/4 dagen wél gehoeven te hebben, is er vaak een dag dat ik niet hoef. Het is dus niet zo dat ik echt elke dag ga. Vandaag moest ik 3 keer, het is nu al een tijdje zo dat ik steeds vaker ga, regelmatig meerdere keren per dag. :')

Het valt me op dat ik vroeger, als kind, t/m een jaar of 12/13/14, echt veel minder ging! Volgens mij rond de 2 keer per week! Nooit 2 dagen achter elkaar iig. :n

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 08:02

Ik heb er nu ook veel meer moeite mee dan vroeger. Weet niet goed hoe het komt. De ene dag, voel ik dat ik moet en de andere dag moet ik het eruit persen. Toch maar een keer vragen aan de huisarts. Maar idd. voldoende water drinken is belangrijk, dat zorgt dat het zacht blijft. En voldoende vezelrijke voeding eten en bewegen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 08:05

2 maal per dag sowieso, soms 3x. In ieder geval 's morgens om 9u (nu dus ) :+

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 08:54

Ik heb om de dag ingevuld. Maar regelmatig sla ik ook wel eens 2 dagen over ;)
Volgensmij is mijn spijsvertering gewoon heel traag. Nadat je bietjes hebt gegeten is dit namelijk altijd wel in de pot te zien.. :o Maar ik zie dat pas 3 a 4 dagen daarna! :P

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:19

Goedemorgen!

Mijn stoelgang is 1 keer per dag, echter op vakantie dan kan ik nooit :o .
Neem ik altijd iets laxerends mee, anders loop ik er zo een paar dagen mee.
Erg vervelend, tis niets lichamelijks, maar zit echt tussen de oren :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:20

Ik deed 't eerst ook maar 1 of 2 keer per week ofzo en dan deed het vette pijn :') Gek genoeg is het nu perfect (1x per dag, soms 2x en helemaal pijnloos) en ik eet nu heel weinig vezels. Kan schijnbaar niet tegen vezels ofzo.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 10:16

Onder normaal wordt gezien alles tussen de 3x per dag en eens in de 3 dagen, alles daar buiten wordt njet als normaal gezien medisch gezien. Betekend overigens niet dat er iets mks is met je, iedereen is anders en als dat standaard is voor je en je voelt je er goed bij is er niets aan de hand hoef je je er niet druk om te maken.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:24

Heb darmproblemen (spastische darm), dus voor mij ook heel onregelmatig. Hangt ook af van stress, voeding etc. Maar gemiddeld 1 of 2 keer in de week.