Wat is dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 11:51

Ik werd vanmorgen wakker, duizelig. Heb k wel vaker, paar seconden nadat je wakker bent, dat je niet stevig op je voeten staat...

Maar nu, 3 uur later, is het nog zo. Ik ben duizelig, val om, heb het gevoel alsof mijn kamer om me heen draait en mijn hoofd golft. Mijn foto behang lijkt te bewegen aan de muur.

Ben ondertussen al een paar keer omgevallen, en uit pure wanhoop dus maar weer in bed gaan liggen, want ik kan niet zelfstandig zitten zonder van de bank/stoel/whatever af te vallen.

Iemand enig idee wat dit is, hoesnel het over gaat en wat ik kan doen om dat nog wat sneller te laten gaan?

Ik ben niet misselijk, heb genoeg gedronken, genoeg zout binnen gekregen en genoeg gegeten...

daffodil

Re: Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:52

Klinkt als een ontsteking in je middenoor (daar zit toch je evenwichtsorgaan?), iets met buis van eustachius? Ik zou de dokter even bellen......

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:54

De enige dat dat kan onderzoeken is denk ik de dokter..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:55

Misschien is je evenwichtsorgaan niet lekker (ontsteking??)
hou alsjeblieft je mobieltje bij de hand en bel even iemand die snel bij je kan zijn als het nodig is. Ik wil je niet bang maken maar heb dit ook gehad wat ernstiger was dan dat ik ooit had verwacht... (zal ik je maar even niet zeggen wat om je niet bang te maken.....??)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:56

Misschien moet ik het maar wel vertellen om ernstiger te voorkomen. Maar bel de dokter maar en vraag of die langs kan komen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 11:57

mijn telefoon ligt altijd naast me, dus die heb k zeker bij de hand.

En k kan de arts wel bellen, maar als die me wil zien heb ik n probleem, want k kom nog niet bij mijn voordeur zonder om te vallen...

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:57

hmm zou zeggen misschien lage bloedsuiker, maar als je inderdaad al gegeten hebt, denk ik toch dat het verstandiger is om een dokter te bereiken

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:57

Zit je niet aan bepaalde medicatie waarmee je bijv net gestopt of begonnen bent, waardoor dit veroorzaakt kan worden?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:58

Heb het ook gehad. Bij mij kwam het in aanvallen (4x gehad) die duurden dan zo'n beetje een uur of 8. Was er dan misselijk van en zelfs m'n ogen kon ik niet stil houden (alles draaide nl).
Heb er zo'n 4 maanden last van gehad. Tussentijds was ik niet zo duizelig maar wel heel licht in mijn hoofd.
Op een dag was het weg. Pff.. opluchting. Bij mij was het vermoedelijk een virus. En ja, dat kan echt even duren.

Moet wel zeggen dat mijn evenwichtsorgaan sowieso erg 'slecht' is. Ben snel wagenziek, zelfs een lift kan me misselijk maken en als ik verkouden word, ben ik meestal 1 dag eerder ook al licht in ijn hoofd.

Als je een poosje stil ligt, lijkt het dan over te gaan totdat je weer beweegt met je hoofd?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:58

te lage blooddruk / te lage bloedsuiker. Ik zou snel een afspraak maken met de dokter! Dis nie goe hoor ;)
Laatst bijgewerkt door jorretje op 13-07-11 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:59

Klinkt als een evenwichtsorgaanprobleempje.
Kan door van alles worden veroorzaken. Even een dagje afwachten en anders contact met de dokter opnemen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:01

Klinkt als een verstoring van je evenwichtsorgaan. Ik heb het toevallig vorig weekend gehad, heel acuut, in de auto. Bleef ook uren aanhouden. Uiteindelijk op de HA-post beland met hulp van mijn zusje, ik kon zelf niets meer.

In het gunstigste geval blijf je er 2-3 dagen last van houden (en nog twee weken wat restverschijnselen, ik merk wel dat het nog niet helemaal weg is). Is het een virus op je evenwichtsorgaan, dan kun je er weken en soms wel maanden zoet mee zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:02

IMJ schreef:
Moet wel zeggen dat mijn evenwichtsorgaan sowieso erg 'slecht' is. Ben snel wagenziek, zelfs een lift kan me misselijk maken en als ik verkouden word, ben ik meestal 1 dag eerder ook al licht in ijn hoofd.

Dat heb ik ook, al van kinds af aan heel snel wagenziek en ook snel druk op mijn oren. Heb nu ook af en toe nog een vreemde druk op mijn trommelvliezen, maar niet meer zo erg als tijdens die aanval. Nooit eerder zo'n aanval gehad trouwens, dit was de eerste keer.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 12:04

Geen medicatie, wel gegeten en gedronken vandaag...

K wil er ook niet direct mee naar de huisarts rennen, maar tis vooral vervelend...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:06

Het is ook niet ernstig (althans het hoeft niet ernstig te zijn), wel vervelend.

Als je van die draaierigheid af wilt, dan raad ik je toch aan om ff de HA in te schakelen. Ik kreeg zetpillen die ook worden voorgeschreven bij migraine, tegen de duizeligheid en misselijkheid. Die geven verlichting.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:07

Je kan in ieder geval even bellen voor advies! Huisartsen hebben toch ook telefonisch spreekuur, dan kan je even bespreken of het nodig is om langs te komen (of huisbezoek?), dat je het nog ff kan aankijken of dat je iets voorgeschreven kan krijgen (dat de apotheek dan kan bezorgen als het nodig is, hoef je je daar ook geen zorgen om te maken).

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:12

Karin schreef:
IMJ schreef:

Dat heb ik ook, al van kinds af aan heel snel wagenziek en ook snel druk op mijn oren. Heb nu ook af en toe nog een vreemde druk op mijn trommelvliezen, maar niet meer zo erg als tijdens die aanval. Nooit eerder zo'n aanval gehad trouwens, dit was de eerste keer.

Vervelend hè?

Bij mij heeft het serieus 4 mnd geduurd.
Gelukkig was ik dus niet steeds zo duizelig (behalve die 4x, gelukkig had ik het 3 x 's avonds) en kon ik dus gewoon naar mijn werk, wel was ik erg licht in mijn hoofd en dat maakt ook onzeker.
Tijdens zo'n duizeligheids-aanval ben je sowieso niet in staat om te rijden.

Is het minder als je ligt en je je hoofd een tijdje stilhoudt Vjesta?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 12:14

Als ik helemaal stillig met mijn ogen dicht dan gaat het beter. Zodra ik dan beweeg begint het golven weer...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:17

Ja, precies dat had ik ook. Ik ben dus ook maar gaan slapen.
Ik heb het destijds dus afgewacht. Het verdween nagenoeg na een aantal uur.
Of jij het wil aanzien is aan jou natuurlijk. Maar als het morgen nou nog zo is zou ik wel bellen met een HA hoor!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:19

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:21

Eén aanval hoeft nog geen Ménière te betekenen. Maar krijg je het vaker, dan is het idd wel iets om in de gaten te houden.

Je kunt idd gaan slapen en wachten tot het weggaat. Ik moet zeggen dat ik wel erg blij was met die medicatie, ik vind extreme duizeligheid echt geen pretje.
Laatst bijgewerkt door Karin op 13-07-11 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:22

Vjesta, ik zou toch adviseren om de dokter te bellen. Net wat Suuzepuus zegt - gewoon een irritatie van je evenwichtsorgaan is mogelijk, wat zij heeft gehad (en dat weet ik) is veel ernstiger en kan ook zijn - en alles er tussenin. Toen ik dit voor het eerst had, kwam de arts meteen langs om te checken of ik geen hersenvliesontsteking had.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:22

Ik had het een tijdje terug dat ik zo eng duizelig was 's ochtends en alles maar bleef draaien.
Ook geen goede reden voor te bedenken waar dat door kwam...stil in bed liggen gaf wel verlichting dus heb dat maar gedaan en godzijdank was het de volgende dag weg want je kunt echt niks :=

Beterschap :(:)

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:25

ik heb er zelf geen last van gehad maar hoor wel steeds vaker van mensen om mij heen dat ze een infectie aan hun evenwichtsorgaan hebben dat ongeveer 4 a 6 maanden kan duren en dezelfde opsomming van symptomen noemen als dat jij doet.
Ik zou ook als het aanhoud de arts er bij halen
Als je paard zo iets zou hebben zo je de dierenarts er ook bij halen en jij bent niet minder dan je paard toch

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:27

Of je bent zwanger??? Zou ook nog kunnen.... ;)