Mijn oorcorrectie ervaring..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eight

Mijn oorcorrectie ervaring..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 09:45

Hallo bokkers!

Al jaren heb ik 'last' gehad van mijn flaporen. Het was niet zo dat ze heel erg opvielen, maar ze staken wel door mijn haren heen en als ik een staart inhad voelde ik me erg ongemakkelijk. In de zomervakantie vorig jaar was ik het beu, bij het zwemmen voelde ik me onzeker, met een dot op het strand voelde ik me onzeker en het gevoel werd alleen maar erger, waarschijnlijk door mijn leeftijd. Ik ben 17 nu. Die vakantie heb ik het er met mijn ouders over gehad en hebben we besloten naar de dokter te gaan. Deze heeft me naar het ziekenhuis gestuurd en na wat gepraat te hebben met mijn arts moest ik foto's maken en naar de zorgverzekeraar sturen. Dolblij was ik toen ik de 'goedkeuringsbrief' thuis kreeg! Wat grappig was, is dat deze chirurg mijn moeders vinger ook gerepareerd heeft en haar herkende, dit gaf mij wel een vertrouwd gevoel.

Omdat ik dit jaar mijn eindexamen deed, maar ik in oktober al 18 wordt moest de operatie tijdens de vakantie plaatsvinden.
Gisteren was het zo ver, om 7 uur smorgens moesten we bij het ziekenhuis zijn. Omdat ik minderjarig ben lag ik op de kinderafdeling, wat ik zelf heel erg fijn vond omdat ik een heel leuke zuster had en de sfeer er fijn was. Er werd uitgelegd wat er ging gebeuren en ik kon me omkleden. Om kwart voor 8 werd ik opgehaald en om 8 uur lag ik op de operatiekamer, nog een voordeel van de kinderafdeling is dat ik een verdovende creme voor mijn infuus kreeg! Ik heb nog even met mijn chirug gesproken en toen kwamen ze met de melkkleurige spuit waardoor ik onder narcose gebracht werd.

Half 10 deed ik mijn ogen open en lag ik al op de uitslaapkamer, ik heb de narcose als heel fijn ervaren, niks meegekregen van de operatie en ik werd wakker met zo'n prachtige tulband om mijn hoofd. Mijn chirurg kwam me nog even zeggen dat het heel goed gegaan was, en ik hoorde van de zuster dat ik heel stabiel was tijdens de operatie, misschien dat ik daarom geen naklachten heb van de narcose. Iets voor 12 kon ik al weer naar huis, ik voelde nog niets, maar dat was natuurlijk omdat de verdoving nog in werking was. Tegen de avond begon de verdoving uit te werken en mijn oren als een gek te trekken en te steken, had er enorm veel last van en vroeg me af hoe ik in godsnaam kon gaan slapen, kon niet eens plat liggen op mijn achterhoofd namelijk. Toch is de pijn een beetje weggetrokken door de pijnstillers en heb ik in totaal 6 uurtjes kunnen slapen, wat meer is dan ik had verwacht. Ik heb er nog wel last van, maar de 'pijn' is nu wel dragelijk, ik hoop dat het over een paar dagen verder weg is. Vrijdag moet ik weer naar het ziekenhuis, waar ze mijn tuband eraf gaan halen en gaan kijken hoe de operatie gelukt is..

Als er bokkers zijn met ervaringen hoor ik het graag, vragen kunnen altijd via de pb of gewoon hier, en ik houdt jullie op te hoogte hoe mijn oren vorderen..

Een duidelijke foto van voor de operatie zal ik nog een keer posten, op het moment lijk ik een beetje op deze vriendjes :))

Afbeelding

Anoniem

Re: Mijn oorcorrectie ervaring..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:49

Ik was net Dombo het vliegende olifantje en heb mijn oren laten rechtzetten toen ik 12 was onder plaatselijke verdoving.
Ook zo'n tulband om erna ja :D

Ik vond het allemaal reuze meevallen. Enkel de verdovingsprikken waren ontzettend vervelend, maar de genezing ging heel goed. De hechtingen eruit halen was wel een grote ramp, heb het hele zh bij elkaar gegild geloof ik :') Die hebben ze maar laten zitten toen en zijn er vanzelf uitgevallen. Mijn oren zijn nog wel lange tijd heel erg gevoelig geweest en soms als het heel koud weer is dan wordt dat bovenste randje aan de achterkant waar mijn littekens zitten weer heel gevoelig.

Maar over het algemeen viel het reuze mee en ik ben er nog steeds heel erg blij mee.
Sterkte met het genezen!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:52

LZP --> MW

SabrinedeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:53

Ik heb het ook gehad, aan 1 oor. Ik heb ook absoluut geen last gehad van de narcose.
De pijn was in het begin inderdaad erg vervelend en de 'tulband' verschoof de hele tijd. Heb nu nog steeds (3 jaar geleden) een dik litteken achter m'n oor maar dat zie je niet. Helaas ben ik toch niet helemaal blij met het resultaat, maar het is wel minder dan het was.
Sterkte met de pijn! :(:)

xxliesjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:04

Een vriendin van mij wil de oren van haar dogter laten opereren.
Even een puntje zodat zij dit ook kan lezen,dat zal zij vast wel intresant vinden.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:25

stiekem wil ik het ook laten doen, maar ik ben inmiddels bijna 25 en vraag me af of de verzekeraar dat dan nog vergoed.. iemand daar ervaring mee?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 10:32

Eleionomae, vaak kun je op de website van je verzekeraar vinden tot welke leeftijd ze het vergoeden.
Zo was het bij mij maar tot mijn 18e.. Als het niet vergoed werd, zou het ongeveer 1700 euro kosten via het ziekenhuis onder narcose. Ik zou als ik jou was gewoon even informeren, op de site kijken en anders bellen :)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 10:34

SabrinedeW schreef:
Ik heb het ook gehad, aan 1 oor. Ik heb ook absoluut geen last gehad van de narcose.
De pijn was in het begin inderdaad erg vervelend en de 'tulband' verschoof de hele tijd. Heb nu nog steeds (3 jaar geleden) een dik litteken achter m'n oor maar dat zie je niet. Helaas ben ik toch niet helemaal blij met het resultaat, maar het is wel minder dan het was.

Is het normaal dat het continue voelt ofdat de tulband te strak zit?
Voor de lidtekens was ik inderdaad al gewaarschuwd. Ik heb op het moment ook veel last van eten, het lijkt met of mijn kaak heel stroef gaat..

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 10:36

suze_ schreef:
Ik was net Dombo het vliegende olifantje en heb mijn oren laten rechtzetten toen ik 12 was onder plaatselijke verdoving.
Ook zo'n tulband om erna ja :D

Ik vond het allemaal reuze meevallen. Enkel de verdovingsprikken waren ontzettend vervelend, maar de genezing ging heel goed. De hechtingen eruit halen was wel een grote ramp, heb het hele zh bij elkaar gegild geloof ik :') Die hebben ze maar laten zitten toen en zijn er vanzelf uitgevallen. Mijn oren zijn nog wel lange tijd heel erg gevoelig geweest en soms als het heel koud weer is dan wordt dat bovenste randje aan de achterkant waar mijn littekens zitten weer heel gevoelig.

Maar over het algemeen viel het reuze mee en ik ben er nog steeds heel erg blij mee.
Sterkte met het genezen!

Ik heb oplosbare hechtingen, dus als het goed is hoeven ze die er niet uit te halen, waar ik echt heeel blij mee ben!
Kun je tegen die gevoeligheid een muts dragen met koud weer of blijf je ze dan ook voelen?
Even off maar wat heb jij een gave tattoos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:43

Nee die verdwijnen dan vanzelf, lucky you :D
Ja hoor warme muts helpt goed :j
En dank je wel!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:45

Ik meld me ook!! Ik heb me op men 16 of 17 laten opereren. Bij mij was het ook plaatselijke verdoving, die spuiten deden zo'n zeer! Nadien ook direct naar huis met een tulband op men kop :j
Tegen 's avonds deden men oren zo veel pijn dat ik men hoofd wel tegen de muur kon slaan. Pijnstillers werkten helemaal niet. De eerste 5 nachten waren een hel, omdat je niet op je oren kan liggen, maar ook neit op je achterhoofd.
Na een week mocht de tulband eraf, en heb ik nog 2 maand een haarband moeten dragen :j
Na die 2 maand voelde het ontzettend raar om die haarband af te doen, ik had het gevoel dat men oren terug gingen vervormen _O-
Maar goed, nu heb ik er eigenlijk geen last meer van, mij oren zijn wel nog gevoelig op de plaats waar ze gesneden hebben, maar misschien is dat normaal.
Ik zou het in elk geval zo weer overdoen :j

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:46

Bunga schreef:
SabrinedeW schreef:

Is het normaal dat het continue voelt ofdat de tulband te strak zit?
Voor de lidtekens was ik inderdaad al gewaarschuwd. Ik heb op het moment ook veel last van eten, het lijkt met of mijn kaak heel stroef gaat..

Had ik ook :j
Ik had echt het gevoel alsof men oren geen bloed kregen. Is blijkbaar normaal hoor, geen paniek.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 10:53

Fijn om te lezen dat hier meer bokkers last van hadden!
Slapen was vannacht een verschrikking.. De wonden achter mijn oren zijn duidelijk aan het helen want het jeukt enorm, wat een onmacht als je er niets aan kunt doen :)) Morgen moet ik al om half elf in het ziekenhuis zijn, dan gaan ze de tulband verwijderen en kijken hoe het er allemaal uitziet.. Ben enorm benieuwd en ik post morgen zeker een berichtje hoe het gegaan is. :)

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:12

Ik heb na afloop van de operatie aan mijn oren nog nooit zóveel pijn gehad, en dan tel ik mijn bevalling mee! Het was zelfs zo erg dat ik 's nachts niet anders kon dan gillen terwijl ik normaal echt de nuchterheid zelve ben. Ik ben toen naar de HAP gegaan waar ze mijn tulband voor de zekerheid hebben verwijderd om te kijken of alles wel goed ging. Ik had enorme bloeduitstortingen wat voor het drukkende gevoel zorgde. Ik kreeg morfine mee om de nacht(en) door te komen. Ik kroop thuis echt tegen de muren op...

De genezing ging verder prima. Bij nacontrole na 2 weken was de chirurg ook tevreden. Ikzelf had nog steeds wel erg pijn 's nachts. Maar dat ging iedere dag een stukje beter.

Nu 7 jaar later (!!) zijn mijn oren nog steeds gevoeliger dan voorheen (vooral bij kou). Ze zijn ook als het ware versteend. Mijn kraakbeen lijkt eerder op bot, mijn oren zijn heel hard. Verder zitten er her en der losse stukjes kraakbeen die op een of andere manier niet vast zijn gegroeid.

Of ik het ooit over zou doen? Neverdenooitniermeer. Wat heb ik afgezien zeg...

Om maar wel een positief verhaal te melden; mijn schoonzus onderging dezelfde ingreep een jaar later. Zij had op 1 dag na nergens last van en ze is superblij met het resultaat. Dat kan dus ook :-)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:18

Word zoiets nou vergoed dan door de verzekering?
zo niet zou je me dan misschien via PB kunnen vertellen wat het ongeveer zou kosten?

Ik heb 1 oor die wat uitstaat, heb daarom eigelijk ook altijd mijn haar over mijn oren hangen, staart en dergelijk vrijwel nooit en als ik het wel doe, dan 2 plukjes aan de zijkant zodat mijn oor niet opvalt :o

Ben er vroeger veel mee gepest en daardoor ben ik er ook juist op gaan letten, echt heel vervelend, en idd zwembad en dergelijke ook daar let ik er zelf erg op.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:43

Ik heb ook een aantal jaar (denk dat ik 15/16 was?) geleden m'n oor recht laten zetten onder narcose. Ik had een flapoor, het andere stond gewoon normaal :P Wat ik me er nog van herinner, tja, dat ik kotsmisselijk was toen ik bij kwam van de narcose :') Moest toen ook even wat langer in 't ziekenhuis blijven liggen. Daarna nog best lang last gehad van de narcose. De pijn aan m'n oor was te doen. Nja ik werd er 's nachts soms wel wakker van maar dan ging ik een film kijken ofzo en viel ik vanzelf weer in slaap. Ik was ook te eigenwijs om pijnstillers te slikken dus heb 't allemaal zonder gedaan :P
Nu ben ik 22 en 't is nog steeds soms wat gevoelig, dat oor. Zeker met kou inderdaad. Verder zit er een gek deukje in maar ach. Zo erg als 't eerst was, is 't allang niet meer. Maar of ik 't nog een keer zou doen... Ik weet 't niet. Ik denk 't wel.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 10:13

Gisteren is de tulband eraf gegaan, ik vond het een vreselijk gevoel, was er helemaal naar van.. Toen ik thuis kwam voelde ik me af een stuk beter, heerlijk mijn haren kunnen wassen en daarna de hele dag geslapen. Savonds de dieren mee eten gegeven en snachts gelukkig weer de hele nacht door kunnen slapen dus ik geloof dat ik het nodig had! Voel me vandaag heerlijk, mijn oren zijn donkerpaars en gezwollen, maar daar doorheen kijkende ben ik nu al blij met het resultaat! :) :)

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:20

Mijn moeder heeft mij op 5 jarige leeftijd al laten helpen aan mijn flaporen.
Ze had nachtmerries dat ik ernstig zou worden gepest op de basisschool en trauma's zou oplopen :') Maar eerlijk, ik ben zó blij dat ze dat toen heeft gedaan! :D

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:14

Bunga schreef:
Gisteren is de tulband eraf gegaan, ik vond het een vreselijk gevoel, was er helemaal naar van.. Toen ik thuis kwam voelde ik me af een stuk beter, heerlijk mijn haren kunnen wassen en daarna de hele dag geslapen. Savonds de dieren mee eten gegeven en snachts gelukkig weer de hele nacht door kunnen slapen dus ik geloof dat ik het nodig had! Voel me vandaag heerlijk, mijn oren zijn donkerpaars en gezwollen, maar daar doorheen kijkende ben ik nu al blij met het resultaat! :) :)

Moet jij nu ook een haarband aan? Ik heb nadien nog 2 maand (moest eigenlijk maar een maand, maar ik had schrik om de haarband uit te laten) met een haarband rondgelopen om de voel te ondersteunen :j
Na 2 maanden heeft men moeder me verplicht die haarbanden uit te laten, man wat voelde ik me naakt toen :D
Gelukkig wende het terug snel :j

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 07:22

Bij mij is het ook gebeurd toen ik 5 jaar was, weet er dus niet heel veel meer van. Behalve dat ik midden in de zomer met die tulband zat :+.

Maar mooi dat alles goed gegaan is bij je, en het went snel genoeg hoor!