Van hygienisch tot smetvrees!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

QualityHorse

Van hygienisch tot smetvrees!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 23:20

Goeie avond!

Afgelopen weekend ging ik een weekendje kamperen met 3 vriendinnen.
Het was erg leuk, maar alledrie de vriendinnen verbaasden zich héél erg over mijn 'kleinzerigheid voor vuil'.

Plekken die niet schoon hoeven zijn, mogen van mij vies zijn, daar heb ik geen problemen mee.
Maar plaatsen die schoon behoren te zijn, moeten dat naar mijn idee ook zijn.

Zo werd ik panisch toen ik zand in mijn bed vond, en mijn vriendin haar haren boven mijn bed kamde..
Tsja, daar kan ik écht niet tegen :+ Een bed is naar mijn idee namelijk een plek die schoon HOORT te zijn :+

Mijn moeder is extreem hygienisch en dat heb ik dus in mijn opvoeding meegekregen.. En toch ben ik nog
lang niet zo erg als mijn moeder.. ;)

Nog meer mensen die het wandelende bewijs zijn dat hygiene en paardenwereld wél samen gaan? :+

Discussieer erop los! :)

Margoooo

Re: Van hygienisch tot smetvrees!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:33

Hier nog een.
Zelf breng ik het niet erg in praktijk, maar ik ben een thuiswonende puber :D
Op stal enzo ben ik totaal niet bang om vies te worden en laatst op Pinkpop 3 dagen niet gedoucht.. Maar thuis, en dan vooral mijn bed: moet echt SCHOON zijn. Erger me heel erg aan vieze dingen, bah.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:41

ik ook.. maar dan vooral met eten:P
bestek en borden. daar mag echt niks mee gebeurd zijn!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:43

Is dit een rijtechnische discussie?

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:44

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 21-10-23 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:48

haha ik op stal ook niet hoor.
maar ik werk in een supermarkt met vleeswaren, en waar iemand anders een half uur over doet om alles schoon te krijgen, sta ik toch altijd zeker anderhalf uur te soppen en te desinfecteren..
te schoon kan niet!

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:55

X_Linz_X schreef:
ik ook.. maar dan vooral met eten:P
bestek en borden. daar mag echt niks mee gebeurd zijn!

Hier nog iemand met eten... Onze vaatwasser begint een dagje ouder te worden, en dat is te merken... Glazen met vuiltjes erin, vieze borden... Aaargh. Wat ik ook onuitstaanbaar vind, zijn glazen die net uit de vaastwasser komen: nog helemaal warm en ze stinken vaak. :+ En er zit altijd nog een klein laagje water in... Er zijn nog wel meer dingen, maar ik kan nu even niet op de rest komen.

Wat betreft verzorging ben ik dan weer niet extreem hygiënisch, gewoon vrij gemiddeld...

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:16

Dit is geen RIJTECHNISCHE discussie.
Verplaatst van RT-D naar PP.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:18

Elles schreef:
Dit is geen RIJTECHNISCHE discussie.
Verplaatst van RT-D naar PP.

Want de link met paarden is dat.... ??

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:24

Rosa__ schreef:
Hier nog iemand met eten... Onze vaatwasser begint een dagje ouder te worden, en dat is te merken... Glazen met vuiltjes erin, vieze borden... Aaargh. Wat ik ook onuitstaanbaar vind, zijn glazen die net uit de vaastwasser komen: nog helemaal warm en ze stinken vaak. :+ En er zit altijd nog een klein laagje water in... Er zijn nog wel meer dingen, maar ik kan nu even niet op de rest komen.

Wat betreft verzorging ben ik dan weer niet extreem hygiënisch, gewoon vrij gemiddeld...
Als er nog water in de glazen zit, zet je ze misschien verkeerd om in de vaatwasser? opening naar beneden, dat werkt het best ;)
Ik ben ook niet zo'n miep kraak, maar wat schoon hoort te zijn is wel schoon hoor. :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:32

ik vind het belangrijk om zelf schoon te zijn en schone kleren aan te hebben...al duurt dat nooit lang ;)

Drie dagen niet douchen zou ik vreselijk vinden,komt ook nooit voor.
Bed moet schoon zijn(w.c ook)....verder ben ik niet zo heel precies....wel op mijn stallen :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:41

Oh ja hoor ik heb een lichte vorm van smetvrees (wat voor mij licht is kan door anderen als extreem beschouwd worden ;) ) en kan dit redelijk goed combineren met paarden houden :D
Mijn stal is altijd goed schoon bvk alle spinnenrag verwijderd, voer en drinkbak worden met grote regelmaat schoongemaakt, paard word schoon gehouden en bijgehouden met toilleteren, spullen en zadelkasten zijn ook gewoon schoon!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:46

PP -> MW

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:49

Ik ook, kan ook echt kwaad worden als ik merk dat iemand zijn handen niet wast na toiletbezoek.
Vuil in het drinkwater van de paarden, smerige peesbeschermers of ander tuig....

Moet zeggen dat het bij de paarden mee valt, alles wat schoon hoort te zijn, moet ook schoon zijn.
Maar ik ren niet naar de kraan om handen te wassen bij wat modder.
De witte benen en staart was ik regelmatig van mijn paarden, vind vieze benen/staart gewoon geen gezicht!
Manen zijn altijd netjes geknipt, en ondanks dat ze in de wei staan, glimmen ze altijd.

Mijn vriend dacht laatst in mijn bed te gaan met zijn sokken aan. Daar zaten haren onder van zijn hond......Dat vond ik ook vies. :o
Zoiezo komt er eigenlijk niemand op mijn bed. :+ Alleen ik in een gewassen pyjama en nadat ik gedouched ben.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:28

daNiielle_ schreef:
Zoiezo komt er eigenlijk niemand op mijn bed. :+ Alleen ik in een gewassen pyjama en nadat ik gedouched ben.

:j Heel herkenbaar!
Mijn 'smetvrees' (om het maar even een naam te geven ;) ) is trouwens heel goed te combineren met de paarden. Ik geef er niet om om vies te worden. Maar mijn spullen moeten wel schoon zijn. Paardlief mag rollen in de modder en gewoon lekker paard zijn, maar hij moet ook geregeld onder de douche. Dit heeft er ook wel mee te maken dat hij spierwit is. :)

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 22:33

Aaaah ik heb zojuist een paar koekjes gegeten in bed en voel nu overal kruimelssss! :x

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:44

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 21-10-23 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:01

Als er bezoek is geweest en verschillende mensen op het toilet zijn geweest.
Dan ga ik dat echt schoonmaken voordat ik 'm zelf weer gebruik, dan vind ik het echt niet fris meer.
Terwijl als ik zelf op bezoek ga, ik er minder last van heb. Het is dan niet mijn toilet.
(maar op openbare toiletten wel altijd hangend)

Dat is volgens mij het enige waar ik 'last' van heb.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:44

ik heb alleen smetvrees voor (zoals ik het noem ;-) ) menselijk vuil |(

Bij de paarden of in de tuin (werk zelfs in de agrarische sector) heb ik er totaal geen last van, kom dan ook regelmatig onder de prut thuis.... :o Dit noem ik natuurlijk vuil

Maar deurkrukken, toiletten, hotels etc. brrrrrr daar krijg ik dus direct smetvrees kriebels van :brr: (draag in metro's bijv. handschoenen om je aan die vieze stangen vast te houde :o ) Heb dus ook altijd desinfectiespul bij me.... en raak zo min mogelijk deurkrukken enz aan.

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 19:46

jaaaa men dat klinkt me bekend in de oren!

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:20

joozz schreef:
ik heb alleen smetvrees voor (zoals ik het noem ;-) ) menselijk vuil |(

Bij de paarden of in de tuin (werk zelfs in de agrarische sector) heb ik er totaal geen last van, kom dan ook regelmatig onder de prut thuis.... :o Dit noem ik natuurlijk vuil

Maar deurkrukken, toiletten, hotels etc. brrrrrr daar krijg ik dus direct smetvrees kriebels van :brr: (draag in metro's bijv. handschoenen om je aan die vieze stangen vast te houde :o ) Heb dus ook altijd desinfectiespul bij me.... en raak zo min mogelijk deurkrukken enz aan.

Haha, jaaa hier ook bekend! Bij mij komt het met vlagen, als ik me goed voel is het minder, als ik niet lekker in m'n vel zit is het erger.
Bij de paarden of m'n andere beesten (honden, katten) heb ik er helemaal geen last van.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:29

iemand die met zijn paardrijkleding op mijn ene bank gaat zitten of mijn bed.. bah!

een bank liggen kleden over, daar zit ik met mijn paardrijkleding , na het douchen zit ik op de andere bank (ook kleden over) iemand die met rijkleding op mijn bed gaat zitten.. of er gaat eten gadver! dan verschoon ik hem!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:36

ohjaa _O-
ik kan wel kokhalzen soms van etensresten :+

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:40

Ik heb geen smetvrees, maar ben wel erg schoon en hygienisch.
Wil graag alles schoon hebben, en kan niet tegen rommel en vuil :+

Heb wel smetvrees van deurklinken in openbare toiletten. Daar pak ik de klink nooit vast met mijn gewassen handen :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:58

QualityHorse schreef:
Aaaah ik heb zojuist een paar koekjes gegeten in bed en voel nu overal kruimelssss! :x

Daar kan ik ook echt NIET tegen :=

Verder ben ik eigenlijk nergens vies van. Maar als ik brood/koek kruimels, zand of iets anders korreligs voel schuren op mijn blote huid wordt ik donders chagerijnig :+