DDDMakkink schreef:ik heb gisteren een uur bodypump gedaan en aansluitend nog een half uur crosstrainer
ik zat op een hartslag van 175 gemiddelt en had niet het idee dat ik moe was kon ook nog zonder te hijgen praten en toen ik klaar was
had ik ook niet het idee dat ik echt moe was
had juist veel energie(dat krijg ik van sporten)
maar mijn hartslag is dus te hoog
heb met een jongen staan praten op de loopband naast me en die zij dat een hartslag tussen de 130 en 160 goed was voor vetverbranding
maar al ging ik nog zo langzaam en op zijn zwaarst ik bleef dan rond de 160 hangen
houd dit dan in dat mijn conditie heel slecht is en dat het dus maanden duurt voordat ik rond die 130 zal zitten?
ik ga vanavond gelijk even vragen of ze het daar ook kunnen meten
want ik wil heel graag eerst afvallen conitie komt bij mij op plaats nummer 2
Je moet eerst aan je basisconditie werken en pas als je die hebt aan afvallen gaan denken!
En zoals hier iemand reeds zei,laat een test doen op je sportschool. Het is heel belangrijk dat je weet hoe het gesteld is met je conditie vooralleer je aan al de rest gaat denken.
Het is ook belangrijk dat je in je hartslagzone blijft,dat je een goede opwarming doet zodat je hartslag langzaam omhoog gaat ipv pijlsnel...en dat je genoeg rust!
Ik train 3x per week cardio volgens een speciaal trainingschema,voor mij opgesteld aan de hand van een concitietest die ik gedaan heb. Ik moet per week een bepaald aantal punten bijeensprokkelen,verdeeld over die dagen. Ook train ik 3x per week op kracht oa met gewichten.
Volgens mijn trainer is het heel belangrijk dat je tussen elke cardiosessie een dag rust inlast en tussen de krachttraining 2 dagen.
Je mag wel bewegen op die andere dagen maar geen krachtraining en buiten je hartslagzone blijven!
Ik ben zo bezig van september '10 en ben al veel strakker ondertussen, ben 4% vetpercentage kwijt en 5kg op de weegschaal.
Dat is misschien niet superveel maar spieren wegen meer dan vetmassa en te snel afvallen is slecht voor je huid! Dus ik doe het op mijn gemakje