Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
). Nouja, zwaaaaar voor l.ul natuurlijk op de Middelbare school.

Gowlan schreef:Wat een verhaal, maar kan die verborgen tand in de toekomst kwaad als het zo blijft?
En zo wel, kan hij dan alsnog verwijderd worden en dat je dan eventueel een neptand krijgt?
Vriendin van mij heeft ook een neptand, maar is geen verschil te zien tussen die en haar echte tanden!
vandaar..
Winged schreef:Tandenleed![]()
Ik heb juist iets omgekeerds, ortho die de verkeerde kiezen laat trekken, zelfs na een rontgenfoto.... Ik heb een symetrische tandafwijking bleek nadat mijn beugel eruit ging. Wat gebeurde er: Beugel ging eruit en 2 kiezen begonnen af te brokkelen, waren melkkiezen waar geen volwassenkiezen boven zaten... Resultaat: 2 gaten in mn mond en nu 2 bruggen + een mega verzekering omdat ze er nog wel eens uit willen vallen. En bedankt ortho...

Chaos schreef:Kronen zijn enorm duur.
Mijn moeder heeft er een. En dan breekt er door een lompe actie weer stukje af, hoppa, weer paar 100€. Niet normaal joh!
Raar dat het bij jou geen kwaad kan om te laten zitten en bij mij wel.
Weet je dat zeker?
(hij had het met zijn voorste kies)
amberonia schreef:Gowlan schreef:Wat een verhaal, maar kan die verborgen tand in de toekomst kwaad als het zo blijft?
En zo wel, kan hij dan alsnog verwijderd worden en dat je dan eventueel een neptand krijgt?
Vriendin van mij heeft ook een neptand, maar is geen verschil te zien tussen die en haar echte tanden!
hij kan geen kwaad in de toekomst, maar dan blijf ik wel altijd met een gigantisch gat rondlopen. niet echt charmant. hij zou wel verwijderd kunnen worden en dan die neptand, maar dan moet ik ook geopereerd worden en dat is nou juist het gene waar ik zo tegenop zie. dan moet ik maarliefst twee keer geopereerd worden en dat is voor mij een teken om het niet te doen. bovendien mis ik nou twee tanden naast elkaar en zouden er dus twee naast elkaar moeten komen. die dingen zijn duur!!! ik heb er wel over gedacht om het te doen, maar toen zag ik de prijs en dat kon ik mijn ouders+verzekering niet aan doenvandaar..
Citaat:Volgens mij word het gewoon verzekerd, en de operatie is iets om je echt overheen te zetten..
Je weet wel dat je daarna een mooi gebit overhoud en waarschijnlijk in de toekomst met vele dingen een stuk minder problemen zult hebben, je zal je niet schamen voor een 'gat' en zal het makkelijker krijgen met eten (neem ik aan?).
En indien er wel extra kosten aan moeten worden betaald; het is iets wat je graag wilt of niet, het kan duur zijn maar indien jouw ouders dat er ook voor over hebben zou ik het zeker doen als ik jou was.

).
alleen is het inderdaad wel oneerlijk dat sommige mensen er niks voor hoeven te doen, en andere mensen toch al gauw weer 3 jaar aan een beugel zitten (of meer). amberonia schreef:mijn tandarts wil bij mij trouwens geen kroon zetten omdat hij dan twee goede tanden moet slopen en dat doet hij niet... als ik een neppe tand zou willen word het een inplantaat en geloof me, dan ben je nog verder van huis..