Rijden met rugblessure

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Rijden met rugblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:30

Hoi bokkers,

Ik heb vorig jaar januari een vervelende val van een paard gemaakt en hier een (rug)blessure aan overgehouden. Heb een half jaar niet kunnen rijden, maar ook vandaag de dag heb ik er nog erg veel last van. De dokters weten niet precies wat het is, zijn al foto's gemaakt, maar daar kwam niets uit. Toch de spieren, neem ik aan... Het zijn m'n onderrug en tussen mijn schouderbladen (iets lager) direct langs mijn ruggegraat. Nu heb ik een jaar bij de fysio gelopen en die kwam tot de conclusie dat ik "uitbehandeld" was. Nou, heb 't geweten. :') Niet dus. Heb nog steeds pijn, acupunctuur helpt soms. Nu zijn we op zoek geweest naar een goede arts die mij verder kan helpen.
Toch blijf ik bang dat ik op een gegeven moment moet stoppen met rijden. Waarschijnlijk onzin, maar ik begin het zat te worden dat ik 18 ben en dat ik er dan bijloop als een oud wijf. Werken gaat ook moeilijk, zelfs naar school gaan. Om het even grof te zeggen: ik heb gewoon altijd pijn. Veel mensen gillen dat ik dan maar 'gewoon' moet stoppen met rijden, maar ik wil eerst alles uitsluiten voordat ik dat echt ga doen. Ik heb eigen paarden en die wil ik niet zomaar opgeven. Als ik wat vaker rijd gaat het wel beter, maar als ik een paar dagen niet rijd is het al helemaal mis.

Sjonge, dit komt over als een zeiktopic, sorry. Niet mijn bedoeling. :) Maargoed, mijn vraag is dus: zijn er mensen die iemand zouden weten die sporters kan helpen met rugproblemen, of mensen die weten hoe ze met hun rugblessure om kunnen gaan.

Nogmaals, ik wil niet zwelgen, maar ik vraag om een oplossing en op dit moment zit ik er even helemaal doorheen. Heb net gewerkt en de tranen staan in mijn ogen van de pijn. Daarbij hebben verschillende mensen al gezegd dat ik er rekening mee moet houden dat de pijn niet meer over gaat, vandaar. Ik hoop op reacties.

milatje

Re: Rijden met rugblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:43

Ik lees je verhaal en herken mezelf er gigantisch in. Ben een halfjaar geleden van mn knol gevallen en kan nog niet rijden.. Weggestuurd met een gekneusde rug, toen bleken bekken verschoven, maar niets helpt echt.
Ik loop momenteel bij de chiropracter maar of het echt werkt... Ik heb nog steeds pijn.
Wellicht is een chiropracter wat voor jou? :)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:30

Misschien zou je idd naar een chiropracter kunnen gaan?

Ik ben jaren geleden op mijn stuitje gevallen. Rug zwaar gekneusd en dat zou wel weer over gaan. Maar ik bleef al die jaren met pijn lopen. Ook naar de fysio geweest, mensendieck enz. Niets hielp. Nu ben ik een paar maanden geleden behandeld bij de chiropracter en wat een verademing was/is dat zeg.
Ik stond helemaal scheef ( waarschijnlijk door de val) waardoor het zo'n pijn deed. Ik heb 10 behandelingen gehad en ben inmiddels pijnvrij.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:55

Ik loop iedere dag met pijn, mar bij mij is er dan wel het een en ander uitgekomen met uiteindelijk opereren doen ze niet meer, heb verschillende slijtages botwoekering en ga zo maar door ik loop nu bij de pijnpoli, en krijg in augustus een proef blokkade dan gaan ze mn zenuween verdoven, en als dat helpt helemaal plat leggen, dan word de pijn niet meer doorgestuurt naar mijn hersens zeg maar.
wellicht kan je een verwijskaart aanvragen bij de huisarts voor de pijnpoli

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 13:45

Ik ben ook van m'n paard gevallen, heb het nu ook aan m'n rug..

Laatst was m'n vriend hier en heeft het na gevoeld.. En hij voelde duidelijk een verdikking/prop in m'n rug.. Misschien was het stom, maar hij heeft het toen gemasseerd en dát deed pijn :wow: . Maar nu is de pijn naderhand wel minder geworden!

Hier heb je vast niet veel aan, maar toch..