Ik heb vorig jaar januari een vervelende val van een paard gemaakt en hier een (rug)blessure aan overgehouden. Heb een half jaar niet kunnen rijden, maar ook vandaag de dag heb ik er nog erg veel last van. De dokters weten niet precies wat het is, zijn al foto's gemaakt, maar daar kwam niets uit. Toch de spieren, neem ik aan... Het zijn m'n onderrug en tussen mijn schouderbladen (iets lager) direct langs mijn ruggegraat. Nu heb ik een jaar bij de fysio gelopen en die kwam tot de conclusie dat ik "uitbehandeld" was. Nou, heb 't geweten.
Niet dus. Heb nog steeds pijn, acupunctuur helpt soms. Nu zijn we op zoek geweest naar een goede arts die mij verder kan helpen. Toch blijf ik bang dat ik op een gegeven moment moet stoppen met rijden. Waarschijnlijk onzin, maar ik begin het zat te worden dat ik 18 ben en dat ik er dan bijloop als een oud wijf. Werken gaat ook moeilijk, zelfs naar school gaan. Om het even grof te zeggen: ik heb gewoon altijd pijn. Veel mensen gillen dat ik dan maar 'gewoon' moet stoppen met rijden, maar ik wil eerst alles uitsluiten voordat ik dat echt ga doen. Ik heb eigen paarden en die wil ik niet zomaar opgeven. Als ik wat vaker rijd gaat het wel beter, maar als ik een paar dagen niet rijd is het al helemaal mis.
Sjonge, dit komt over als een zeiktopic, sorry. Niet mijn bedoeling.
Maargoed, mijn vraag is dus: zijn er mensen die iemand zouden weten die sporters kan helpen met rugproblemen, of mensen die weten hoe ze met hun rugblessure om kunnen gaan.Nogmaals, ik wil niet zwelgen, maar ik vraag om een oplossing en op dit moment zit ik er even helemaal doorheen. Heb net gewerkt en de tranen staan in mijn ogen van de pijn. Daarbij hebben verschillende mensen al gezegd dat ik er rekening mee moet houden dat de pijn niet meer over gaat, vandaar. Ik hoop op reacties.
. Maar nu is de pijn naderhand wel minder geworden!