wie herkent dit? Blauwe plekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty26

wie herkent dit? Blauwe plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 20:36

Beste bokker,

Ik heb een klein vraagje, ik weet dat het varieërt per persoon...
Maar ik denk ik kan het altijd vragen: Hoe lang hebben jullie altijd een blauwe plek?

Ik heb al snel een blauwe plek, eigenlijk nooit een week dat ik zonder een blauwe plek zit.
Maar nu wil het geval dat ik al bijna 2 weken blauwe plekken heb, vind het nu wel erg lang...

Meer mensen die dit herkennen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:38

Slik je iets waar hormonen in zitten?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:39

Ik denk dat als het er heel veel zijn, en je er een beetje bang van bent dat het zo lang duurt je misschien beter langs de huisarts kan gaan voor een bloedtest. Vaak is het niks bijzonders maar meer om jezelf gerust te stellen. Het kan van niks gaan tot hele enge dingen en als iedereen hier op gaat noemen waar het bij diegene vandaan komt, dan ben je echt niet geruster.

Dus hup, morgenochtend even de huisarts bellen voor een afspraak en ze laten zien en vragen of ze je bloed na kunnen kijken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:41

Ik zou me er geen zorgen over maken persoonlijk.
Wat je wel kan doen is er Arnica op smeren, dat helpt de afvalstoffen af te voeren.
Daarmee ben ik echt binnen no time van mijn blauwe plekken af!
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 11-07-11 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:42

Idd, voordat je allemaal spookverhalen naar je hoofd krijgt, gewoon ff naar de HA. Blijkbaar is er iets met je stolling, en of dat binnen het 'normale' valt of niet, dat kan de HA het beste beoordelen ;)

Beauty26

Re: wie herkent dit? Blauwe plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 20:49

marleen_usar : Ik heb de pil geslikt...

en voor de rest iedereen bedankt voor de reacties

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:11

Ik heb ook blauwe plekken als je maar naar me wijst, bij wijze van spreken. Blijven ook redelijk lang zitten maar heb er nooit verder bij na gedacht

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:36

Ik heb ook zo een blauwe plek.
Heb 2 weken flink geklust in huis en vervolgens zaten mijn benen volledig onder de blauwe plekken.
Had zelfs een blauwe streep van ongeveer 10 centimeter op mijn bovenbeen omdat ik daar weleens een pak laminaat of een doos op heb laten steunen.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:45

Tot een jaar geleden kreeg ik (bij wijze van spreken) bij iedere aanraking een blauwe plek. Altijd zat ik helemaal onder en ze bleven ook lang aanhouden. Nu heb ik ze nog amper, zelfs na een val van een paard voelde het bont en blauw en was er zelfs een deel gevoelloos, maar verkleuring.. nee, dat niet. Heel vreemd.

Maargoed, zelf heb ik er nooit wat mee gedaan en maakte ik mij ook geen zorgen. Mocht je je wel zorgen maken kun je natuurlijk altijd even langs de HA ;)