Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
loontje schreef:Die gedachte's zijn ook al door me hoofd gegaan maar goed je wilt daar niet aan.Je bent moeder en je wilt je sterk voelen ipv een wrak.
Huisarts is een nieuwe dus drempel ook wel erg hoog.Plus ik erg makkelijk dichtklap en dus echt moed moet gaan verzamelen zeg maar.
Vind het al heel wat dat ik zo hier een zegje gedaan heb(helft van het verhaal zeg maar)Maar bedankt dames voor het lezen in ieder geval.
!! zonnebloem18 schreef:Wat je nu geschreven hebt is duidelijk en helder.
Als je bang bent dicht te klappen print dit uit en laat het lezen.
linda_arnold schreef:Je kinderen hebben er niets aan als mama niet lekker in haar velletje zit, bijkomend dat er ontzettend veel mensen zijn met burnouts of depressies heb je niets om je voor te schamen!!
Je bent 'sterk' als je er voor kiest je niet door je gevoelens neer te laten trekken, maar juist met opgeheven hoofd naar oplossingen te zoeken!!
fl0wer schreef:Ben ik het mee eens, het is heel duidelijk verwoord en dat kun je meenemen naar de HA.
Is er niet iemand anders met wie je een goede band hebt, die misschien met je mee kan gaan?
Een goede vriendin bijvoorbeeld of iemand anders waarbij je je prettig voelt?
Je schrijft dat dit al een jaartje aan de gang is, dan wordt het toch tijd om aan de bel te trekken.
Het fijt dat je kids hebt, zul je dit niet langer uit moeten stellen want kids voelen meer aan dan je misschien denkt.
@linda_arnold omschrijft het op de juiste manier.
Dan belast je haar ook niet heel erg (als ze dat al zo voelt, ik denk het niet), een middagje een keer moet kunnen, en daarna kan de huisarts je verder helpen.
antje_vip schreef:Hoe vinden je kinderen het dan dat jij weinig contact met ze hebt omdat je dat niet aankunt?
Als je je geestelijk niet goed voelt erkennen mensen dat veel minder dan wanneer je lichamelijk ziek bent. het lijkt me extra moeilijk om hier mee om te gaan op deze manier. 

Bienotje schreef:Vervelend voelt het hé, alsof er om je heen van alles gebeurt en mensen tevreden zijn en jij 'vast zit'.
*** zo voelt het idd...Leven gaat niet door zoals zou moeten en een uitweg is moeilijk te vinden...Je lijkt jalours te zijn op de mensen waar je positieve dingen van leest waardoor je eigenlijk weer een trede naar beneden gaat omdat jij die rozenblaadjes niet kan vinden.
. Niet om je te demotiveren, maar de mensen om je heen en ook je kinderen merken het wel degelijk. Alleen herkennen ze het nog niet echt zoals jij het ook niet echt herkent. Maar ontzettend goed van je dat je een topic hier hebt geopend hoor! Het hoort namnelijk echt niet dat je je zo voelt zoals nu, dat hoort niet bij het leven zoals het is en daar hoef je je niet zomaar bij neer te leggen![]()
****Ik geloof je op je woord en weet dat ook wel alleen heeft het dus nog geen invloed zeg maar op hun karakter/reactie's.
Besef me dat het leven zo niet hoort en wil het ook niet zo...Heb de afgelopen maanden met "masker"gelopen omdat ik het niet wou zien.Doe me best me staande te houden maar als je daarop aangewezen wordt of aangevallen dan ga je op een gegeven moment met de pakken neer zitten...hoe graag je dat ook niet wilt.
Alleen gaat het tijd kosten en misschien is het een weg die op dat moment niet aantrekkelijk lijkt. Maar als je op bent, kun je jezelf niet zomaar herpakken en weer doorgaan![]()
***Ik wou dat het zo was echt waar....Wil gesnapt worden..wil simpel gewoon mezelf zijn.Rust..lol en liefde.
Weet dat ik er zo niet gaat komen das me wel duidelijk...Weet alleen even niet hoe of wat...Zo veel borden om mijn pad maar geen 1 die de juiste aanwijst.
Overweeg echt eens zsm bij een huisarts langs te gaan, of zoek evt. een coach dat is een wat kleinere stap en misschien helpt dat je beter op weg met het zoeken van de volgende stap die je relationeel gezien het beste kunt zetten.
****Huisarts staat op de planning als hij terug van vakantie is.Zit nu met vriendin te kletsen dus kan gelukkig mijn ei kwijt...Hier en bij haar..Die 2 weken moet dan wel te overbruggen zijn.Gelukkig komt oudste dochter zondag weer thuis dus beetje vrolijkheid in de tent;)
Het is echt heel lastig en voelt als 'tekort' doen, maar je bent geen uitzondering die het even teveel wordt.