Geen hongergevoelens meer hebben..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Geen hongergevoelens meer hebben..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 12:25

Ik vroeg me af of iemand dit herkent.
Ik heb pakembeet 4 weken geleden een flinke buikgriep gehad.
Sindsdien heb ik gewoon geen hongergevoelens meer. :?

De ene keer krijg ik dan wel wat naar binnen gemoffeld, maar zoals gisterenavond kreeg ik maar 2 happen door m'n keel.
Meer dan ook echt niet. Ik had wel voor mijn doen erg goed ontbeten en in de avond wilde ik spaghetti eten, vrolijk alles gekookt en toen ik wilde gaan eten, blokkeerde er iets. Ik krijg het gewoon niet door m'n keel.
Nu is het niet erg want ik mag wel wat kilootjes kwijt, maar ik krijg nu gewoon niet genoeg binnen.

Iemand tips om toch mijn peilen op orde te houden?
Ik denk zelf dat het komt door het warme weer (mijn vader heeft dan ook altijd minder honger) of toch door die buikgriep.
Heb er zelf geen verstand van natuurlijk.
Mocht dit over een week of wat nog niet over zijn ga ik wel even langs de dokter natuurlijk, maar die goede man heeft het nu ook al druk zat met de vakanties dat ie een kabouter met overgewicht die geen honger heeft vast niet als prioriteit stelt. :Y)

Anoniem

Re: Geen hongergevoelens meer hebben..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:28

Het kan ook een combi zijn, van een goede buikgriep kan je hele stofhuishouding een eind van slag zijn :(:) probeer, ondanks dat je niets wegkrijgt, dan kleine beetjes te eten over de dag verspreid zodat je toch alles binnenkrijgt :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:32

Kleine beetjes eten. Had het na mijn buikgriep ook, niet misselijk zijn maar het gewoon echt niet door geslikt krijgen.. Hoewel ik een maand wel erg lang vind.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:34

ik ken het gevoel... Ik heb het door medicatie al zeker 12 maanden. Ik dwing mezelf soms echt tot eten. Ik eet ook vaak kleine beetjes en dan gaat het wel. Is voor de lijn wel goed, maar echt gezond niet.

succes....

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:34

Ik denk dat het beide is. Als ik even wat ziekjes ben geweest eet ik ook een stuk minder en als het daarbij ook nog eens wat warmer is krijg ik geen hap door me keel. Maar als ik niet ziek ben geweest oid. maar het is wel warm, krijg ik ook zeer weinig binnen.
Maar voordat ik ga koken denk ik echt; zo wat heb ik honger! Dus ik maak een vol bord klaar en als het er eenmaal staat eet ik bijna niks meer... ben zo 5 kilo afgevallen (en woog eerst maar 55 kilo).

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 12:36

Ja dat had ik dus ook, Prisjee91. Vrolijk een hele pan spaghetti gemaakt (voor mij alleen, pap lustte het niet) en toen ik opschepte kreeg ik maar 2 happen door m'n keel.

Ik ga maar eens wat appels en zo in huis halen, als ik dat verspreid over de hele dag is dat een goede optie.
Bedankt voor de tip!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:12

Ik heb al jaren zelden echt honger. Hierdoor vergeet ik ook regelmatig te eten waardoor ik er 's avonds bij het avondeten maken achter kom dat ik eigenlijk de hele dag nog niets gegeten heb. (en nog geen honger gevoel, niet eens dat ik over mijn honger heen ben, nee gewoon niets van gemerkt)

Ik denk zelf dat dit komt omdat ik nooit veel heb gegeten en ook gewoon dus een kleine maag heb. Ik zit ook ontzettend snel vol.
Nu woon ik samen en zorgt mijn vriend dat ik niet de deur uitga zonder ontbijt en/of lunch. :) Hij is mijn eetklok :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 17:14

Tja ik ben dan ook een vrij klein wezen en krijg gewoon altijd vrij weinig op, dus die kleine maag zou best mogelijk zijn.
Maar waarom het nu dan ineens extreem is?

Je hebt de oplossing Nymph: Hokken dus. :')
Dat zit er voorlopig even niet in dus ik moet maar even kijken wat er mogelijk is, haha.

Het is zo weer etenstijd dus kijken wat er nu ingaat.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:18

Omdat je misschien net ziek bent geweest, vrij weinig hebt gegeten?
Als ik ziek ben krijg ik dagen erna ook echt bijna niks door mijn keel en dat moet ik ook echt weer opbouwen.
Je maag is een 'spier' en krimpt ook snel bij weinig activiteit. (om het maar even zo kort door de bocht uit te leggen)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 17:27

Goede tip dames, van die kleine beetjes.
Heb net 4 eetlepels spaghetti naar binnen gekregen en dat ging er redelijk in, maar nu zit ik dan ook echt vol.

Vaag, dat lichaam van mij af en toe.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:29

En andere dingetjes eten, wat lichter verteerbaar? Denk aan een bak yoghurt oid?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 17:31

Dat is een goeie, morgen maar even halen denk ik.
Al vind ik yoghurt vaak wel erg machtig.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:33

Ik heb al zeker een maand of 2 geen eetlust, en als ik mezelf wel dwing tot eten na 3 happen echt genoeg. Inmiddels 6 kilo lichter, niet echt gezond. Bij mij is t echter stress gerelateerd. Kan dat t bij jou ook zijn?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 17:35

Stress kan het wel zijn ja, maar ik heb nog nooit zo'n reactie op stress gehad.
Eerder de andere kant op dan dit, laten we maar zeggen.

Stress uit zich bij mij vaak wel in oververmoeidheid.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:21

Ik heb nog wel wat hongergevoelens over....ruilen?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:59

Ik heb dit probleem zelf nog niet zo lang geleden ook gehad, al was bij mij een medicijn in eerste instantie verantwoordelijk voor de misselijkheid en niet een buikgriep. Maar ook ik heb weken daarna nog met eten lopen hannesen.
Ik ben gewoon kleine dingetjes gaan eten en dan gewoon waar ik zin in had, ongeacht wat het was. Als dat een snicker of een koek was, prima. Een banaan? Ook goed. Snoep? Mag ook. Het intereseerde me echt niet waar ik zin in had, want alles wat ik binnen kreeg was meegenomen.
Zo ben ik langzaamaan verspreid over de dag weer wat meer gaan eten. Daarnaast was ik vrij rigoreus: probeer te eten, maar als het echt niet wil, gewoon weg zetten. Je hebt er niks aan als je eten nog meer gaat associeren met niet willen eten namelijk! Dus niet met een bord voor je neus blijven klieren, gewoon accepteren dat het niet wil.

Daarnaast bleek ik, mede door pijnstillers, hoogstwaarschijnlijk een zweertje in mijn twaalfvingerige darm te hebben. Dit kan ook ontstaan door te lang een te lege maag hebben, doordat het maagzuur te veel de kans krijgt in te werken. Daar heb ik medicijnen voor gekregen en de combinatie van er niet een te groot punt van maken en rustig weer kleine beetjes eten hebben gemaakt dat ik nu weer vrij normaal eet. Al moet ik wel zeggen dat het nog een beetje wankel evenwicht is, soms kan ik ineens weer geen zin in eten hebben.

Uiteindelijk heeft het ook wat tijd nodig. En nogmaals, hoe groter je het probleem 'maakt', hoe groter het probleem word!
Blijft het probleem, dan is de huisarts zeker de aangewezen persoon. Er kunnen verschillende aandoeningen zijn die gebrek aan eetlust als symptoom hebben, zoals een zweertje bijvoorbeeld.