Ok, dit is toch niet normaal ...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ok, dit is toch niet normaal ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:11

Dat een mens allergisch kan zijn of gevoelig voor insectenbeten ok, maar nu wordt het toch wel erg ...
Ik ben gisteren een paar uur met mijn pony bezig geweest, niks speciaals gemerkt (maar dat doe ik nooit) en een paar uur na thuiskomst is het begonnen. Rode plekjes & jeuk ... Ik ben het wel gewend ondertussen, maar dit is toch wel heel extreem ...

Ik heb gisterenavond rond 21u cortisone-zalf gesmeerd omdat ik het niet meer uithield, gaan slapen & vannacht om 4.30u maar weer eruit want het ging echt niet. Heb 10 minuten staan smeren, rond 5.40u begon het wat te kalmeren en heb ik nog kunnen slapen. Heb ze bij het wakker worden eens geteld, ik heb nu 100+ beten (zat op 130 maar kan er wel een paar gemist hebben :+ ) }:0 Niet nodig om te zeggen dat ik verga van de jeuk zeker? :7 Ze zitten voornamelijk op mijn knieën (voorkant & holte) en verder nog wat op mijn enkels, buik, armen & hals/nek ... Ik droeg gewoon een jeansbroek (sokken) en een T-shirt met lange mouwen ..

Iemand enig idee wat het kan zijn? Is dit gewoon een heel extreme reactie?
Ik heb gedurende een maand anti-allergische medicatie genomen (toen was het doosje op en door omstandigheden heb ik nog geen nieuwe gehaald), toen had ik er ook elke keer als ik naar mijn pony was geweest .. maar een stuk of 10 .. geen 100 ... :\

Dit is niet leuk meer -O-

Edit; een foto .. buitenkant knie ..
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-11 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Masada

Re: Ok, dit is toch niet normaal ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:13

Allergisch voor je paard misschien?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:14

:(:)

weet je zeker dat het muggenprikken zijn?

Ik heb ooit eens een allergische reactie gehad, dat leken ook muggensteken maar waren het niet

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:15

Ben je misschien ergens allergisch voor? Weet je zeker dat het beten zijn en niet gewoon uitslag? Ik zou toch even langs de huisarts maandag want dit klinkt niet fijn.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:15

Had je je paard misschien ingesmeerd met vliegenspray of ander goedje? Ik zou sowieso vliegensvlug naar de HA gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:17

quartel : Ik begin er inderdaad ook aan te twijfelen .... Wat was het bij jou?
Processierups heb ik ookal gehad, maar dat zag toch zo niet uit (waren meer puntjes zeg maar, ook wel enorme jeuk :+ ).

Allergie voor paarden heb ik ook opgezocht, maar vond eigenlijk alleen dat je daarvan 'luchtwegproblemen' kreeg, geen uitslag zeg maar ... Dus daar stel ik mijn hoop maar op :+

Thats_Me : ik ben allergisch :j Voor insecten ... Maar dit is toch wel heel extreem en ik kan me ook met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat er op die plaatsen allemaal insecten hebben gezeten }:0

Marit : neen, gisteren niet ... Ik ga morgen :j Het is zondag, vind het nu niet meteen een medisch noodgeval ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:17

Ga bijna aan zandvlooien denken, maar zover ik weet prikken die niet door je kleren heen.
Maar dit is inderdaad niet normaal, zou even langs de HA gaan en ene uitgebreide allergietest aanvragen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:19

Ik ben er nooit achter gekomen wat het was.
Ik heb 2 x onder gezeten.
Het begon als lijkende muggensteken, jeukte vreselijk.
En een dag later werden het blaasjes ....nou ja.....blazen zeg maar, over heel mijn lijf.
1 blaas ter grootte van mijn hele hand zeg maar :=
Na 3 dagen was het weer weg, ik was er verder ook niet ziek van of zo

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:23

Dit klinkt als galbulten, die lijken op muggenbulten maar komen van binnen uit. Een mug prikt je niet in de knie als je jeans draagt.
Misschien moet je even bijhouden wat je gegeten hebt, wat je op je paard hebt gesmeerd, nieuw make-upje etc.

Ik heb wel onder de bulten gezeten op mijn armen als ik bij de paarden geweest was, bleek allergie voor gras te zijn wat via speeksel van mijn paard op mijn huid terecht kwam. Vooral erg als ze even lekker aan mijn armen schuurde na het rijden. |(

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:26

Ander soort wasmiddel gebruikt? Om even een andere gekke invalshoek te geven. Hou het maar even goed in de gaten of het niet erger wordt. Veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:27

Hmm, dat moet ik eens opzoeken ... Bij mijn weten is er niks verandert qua smeersels en make-up, wasmiddel en dat soort dingen ... Iets van eten misschien, het is nu wel extreem maar het is wel elke keer als ik naar mijn paard ben geweest .. dus ik vrees dat het toch daar ergens moet zijn :=

Ik heb trouwens snel een foto gemaakt, geen technisch hoogstandje :P maar het geeft een idee ;)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:29

ojee, ik vind het eigenlijk meer op eczeem lijken

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:30

Zijn het geen vlooien beten? op de foto zie ik namelijk dat ze aardig dicht bij elkaar zitten in een soort van "rijtje".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:32

Dit zou misschien wat kunnen zijn: http://nl.wikipedia.org/wiki/Netelroos

Deesiej : ik weet het niet .. als je er zoveel hebt gaan ze al snel dicht bij elkaar in een rijtje zitten :+ Er rond zitten er ook nog héél veel ...

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:18

Zijn het toevallig bulten waar er wit vocht uit komt?

Ik heb iets gelijkaardig gehad, ik dacht ook aan insecten maar toen bleek het iets "psychologisch" te zijn door de stress :) . Altijd maar krabben en krabben tot ik er snachts wakker van werd en niet meer kon slapen. Uiteindelijk heb ik (met veel wilskracht) gestopt met krabben en er allerlei productjes op gesmeerd en ze zijn vanzelf weg gegaan. Deze aandoening heeft een naam hoor, even denken!

Goeie tip,absoluut niet krabben en probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken dat je het zeker niet open krabt want dan zul je littekens krijgen en dat is niet zo aangenaam he ;) . Hoe meer je krabt hoe erger het ook wordt!

Daktarinspray helpt tegen de jeuk maar ook eventueel talkpoeder!

Ik denk dat het pruritus noemde of zo iets...

veel beterschap allesinds :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:20

Standaard komt er niks uit, heb er wel 1 gehad maar dat was omdat ik er te hevig aan had gekrabt denk ik :o Die ligt nu ook nog steeds "open", maar is dus wel al ouder ... Ik doe héél hard mijn best om niet te krabben, afleiding vinden is weer een andere zaak :\ Ik smeer er wel cortisone-zalf op (die heb ik toen gekregen toen ze mij verteld hebben dat ik allergisch was aan insecten).

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:23

zijn het geen galbulten?
misschien toch maar even langs de ha

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:25

Wat hier helpt (al is dat maar af en toe 1 bult/beet) is keukenazijn. Dat trekt de jeuk er goed uit en is ook niet schadelijk. Alleen niet op wondjes gebruiken, want dat bijt.
Wat de bulten op de foto kunnen zijn weet ik niet.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:28

Ik denk dat je naar de HAP kan voor wat anti alergie spul dit hou je namelijk anders niet vol!
Ziet er echt uit als Galbulten!

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:30

[***] schreef:
quartel : Ik begin er inderdaad ook aan te twijfelen .... Wat was het bij jou?
Processierups heb ik ookal gehad, maar dat zag toch zo niet uit (waren meer puntjes zeg maar, ook wel enorme jeuk :+ ).

Allergie voor paarden heb ik ook opgezocht, maar vond eigenlijk alleen dat je daarvan 'luchtwegproblemen' kreeg, geen uitslag zeg maar ... Dus daar stel ik mijn hoop maar op :+

Thats_Me : ik ben allergisch :j Voor insecten ... Maar dit is toch wel heel extreem en ik kan me ook met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat er op die plaatsen allemaal insecten hebben gezeten }:0

Marit : neen, gisteren niet ... Ik ga morgen :j Het is zondag, vind het nu niet meteen een medisch noodgeval ;)

ik ben ontzettend allergie's voor paarden en op bepaalde dagen heb ik ook behoorlijk exeem. maar niet zo erg als jou! zou zeker even naar HA.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:37

Zo ben ik ook een keer thuisgekomen na een buitenrit, ik had echt tientallen van die jeukbulten. Na een paar dagen werden het echt harde schijven, ze trokken heel langzaam weg. Op mijn werk maakte iedereen grapjes over mijn 'builenpest'. Ik was geprikt door heel veel kleine mugjes, ik had er wel een paar weggeslagen, maar niet gemerkt dat ik zo ontzettend vaak geprikt was. Misschien idd een soort allergische reactie, sterkte ermee, bij mij waren ze pas na een week of drie echt weg.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:42

-.
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:55

Dit lijken insectenbeten. Heb ook weleens zoiets gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:59

Ik weet wat insectenbeten zijn, zoals gezegd heb ik dat altijd als ik van mijn paard terug kom, maar dan een stuk of 10 .. geen 100+ .. zo actief waren ze gisteren toch niet denk ik :=

Nuja, ik ga er morgen toch maar even mee naar de HA .. na mijn werk .. gaat nog een leuke werkdag worden :+

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:02

Wat goed tegen de jeuk kan helpen is het koelen van de huid. Houd het onder de kraan of leg er wat ijs op... net zolang totdat je denkt: nu wordt het te koud.
Verder zou ik het niet weten...