Ik heb heel erg last van mijn liezen, bepaalde bewegingen en bij sporten.
Hierbij bedoel ik een apparaat waar je gewichten bij elkaar en uit elkaar moet drukken, maar vader van vriend die huisarts is heeft gezegd dat ik dit beter niet meer kan doen omdat ik uitgelegd had heel vaak last te hebben van pijn.
Heel soms komt het ook terug als ik gewoon aan het lopen ben, dan doet het ineens inheemse pijn of voelt het of iets mijn been blokkeert bij het lopen.
Of als ik mijn been verleg of opsta hoor je soms ook 'knak'.
Maar ik denk dat dat wel normaal is.Ik weet eigenlijk niet wat het is, het doet alleen verschrikkelijk pijn. (zelfs bij intieme momenten, waardoor het niet eens mogelijk is om ermee door te gaan.. gênant.. )
Geen idee wat het dus is, ben er niet voor naar eigen huisarts geweest en ik heb verder heel erg vaak last van mijn benen..
Vroeger had ik heel veel last van mijn spieren in mijn benen, voornamelijk de kuiten en dacht hierbij aan groeipijn (was ook rondom de tijd dat ik eindelijk mijn groeispurt kreeg).
Inmiddels ben ik bijna 18 en uitgegroeid maar als ik een dag op de werkvloer heb gestaan krijg ik weer enorme spierpijn alsof het groeipijn is in mijn kuiten, en soms slaat het ook op mijn hamstring.
Vandaag heb ik bijvoorbeeld maar van 16:00 - 23:00 gewerkt en tussendoor gezeten omdat ik merkte dat ik vermoeide benen kreeg, wel moet ik zeggen dat ik sinds gister een beetje last van mijn rug heb maar geen idee waarom.
En nu lig ik gewoon met tranen in bed dit te typen, omdat mijn kuiten zo'n enorme pijn doen en ik er niet van kan slapen.
En ik kan me herinneren van enkele jaren terug dat als ik een hele dag naar de efteling ging oid, dat ik 's avonds met dezelfde pijn op bed lag omdat mijn spieren overbelast waren en dit duurde soms 2 of 3 dagen voor ik van de pijn af was en mijn kuiten niet meer opgezet waren.
Ook heb ik met paardrijden heel veel pijn bij het drijven, soms verkrampen mijn kuiten zodanig dat ik gewoon af wil stappen omdat het zo'n pijn doet..

Dit is onder andere 1 van de redenen dat ik de laatste tijd voornamelijk (en liever) alleen maar rij op pony's die je op zeer lichte kuitdruk kan laten lopen, en zelfs dan kost het vaak moeite met pijn.
Op dat moment zelf voelt het net of mijn spieren in de kuiten verzuren, zo had ik een keer een pony die tijdens het bokken zijn nek tussen de benen trok wat voor mij ineens heel veel moeite kostte om te blijven zitten.. Normaal zat ik zo'n bok altijd wel uit, maar ik hield het toen bijna niet uit door de pijn in kuiten en op dat moment de hamstring.
Daarnaast heb ik regelmatig last van mijn rug, je kan me ook geheel als een ritssluiting laten kraken als je me achterover trekt en dat heb ik toen der tijd wel aangegeven bij mijn huisarts.
's winters of als het koud is trekt de kou in mijn rug, en vooral 's winters ben ik dan daarvan de dupe.
Dan trekt de kou zodanig door dat ik krom ga lopen van de pijn of soms helemaal niet meer kan lopen.
Ik zei toen vaak last te hebben van mijn rug en of ik misschien doorverwezen mocht worden naar de fysio.
Dit wilde hij niet doen omdat hij vond dat het waarschijnlijk aan mijn spieren lag.
Voor alle goede orde: ik heb tot vorig jaar juni intensief paard gereden, meerdere dagen in de week en ben nu sinds 3 maanden ongeveer het rustig aan het oppakken met zo'n 1 uur in de week.
En dit probleem heb ik al langer dan deze periode, en in de periode dat ik geen paard reed heb ik ook nog steeds last gehad van dit gedoe..
Kortom de klachten aan: Liezen, rug, hamstring en kuiten.
Nu mijn vraag; wie heeft dit ook, herkent dit of heeft er tips?
Valt er voor mezelf wat tegen te doen en is er iemand die enig idee heeft wat hiervan de oorzaak is?
Liefs, Patricia
Edit: toevoeging

)