Veel pijn aan me stuitje!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon89

Veel pijn aan me stuitje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 21:12

Hallo bokkers,
Vanmiddag reed ik mijn verzorg paard wat ik al 2 jaar rij.
Opeens sprong ze met 4 benen tegelijk omhoog/naar voren waardoor ik met mijn kont op de lepel van het zadel knalde, ik hoorde ; krakk! En vanaf dat moment gilde ik het uit van de pijn!
Ik ben voorzichtig af gestapt.
Ik kan niet meer normaal zitten, auto rijden doet zeer, lopen doet zeer, liggen doet zeer! Alles!
Ik heb al 3 paracetamol op en 1 ibuprofen, niks helpt!
Zelfs als ik een bil een beetje weg trek van de ander zeg maar doet het veel pijn.
Als ik kracht zet om bijv een scheet of grote boodschap te laten doet het ook veel pijn.

Ik heb straks de huisartsenpost gebeld, ze zeiden dat het gebroken kan zijn of er kan een scheurtje in zitten, ik moest maar 3 keer per dag 2 paracetamol eten en 3 keer per dag ibuprofen..
En dan moest ik maandag maar contact opnemen met me huisarts om een foto te laten maken..

Wat moet ik doen? Zijn er bokkers die hun stuitje eens hebben gebroken?

ZusJacobs

Re: Veel pijn aan me stuitje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:14

Uuuh ik was gelijk naar het ziekenhuis gereden :oo Wat een belabberd advies zeg.. Je blijft toch ook niet zitten als je arm gebroken is.. (heb mijn stuitje een hele poos geleden waarsch. ook gescheurd of iets dergelijk en er nog steeds last van omdat ik niet rustig aan heb gedaan en er verder niks aan deed).

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:16

Nee maar wat wil je tegen een gebroken stuitje doen, het in gipsen?

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 21:18

Heb je toen een foto laten maken?
Ik zeg het niet gauw... Maar ik ben echt bang dat er iets niet goed is!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:23

Als je echt zo bang bent dan bel je toch nog een keertje naar de huisartsenpost en daarbij aangeven dat het echt héél veel zeer doet en het écht niet goed voelt en je wilt dat er vandaag nog naar gekeken wordt. Je bent wel klant natuurlijk en het is logisch dat je bang bent het is toch de onderkant van je ruggegraat.

Op zich is het advies natuurlijk wel logisch als het inderdaad je staartbotje is maar ja dat kunnen ze door de telefoon natuurlijk moeilijk inschatten.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:28

Vervelend dat je stuitje zeer doet.
Bij mijn bevalling hebben ze mijn stuitje gebroken. De volgende dag toch een foto laten maken en hij was echt gebroken. Het is gewoon fijn om te weten wat er aan de hand is. Ik had toen ook zo'n opblaasring waar ikk op kon zitten. Dan is je stuitje vrij en dan doet het niet zo zeer. Ook op de bank ging ik op 1 bil zitten dan als je op wil staan shuin er af. En als je staat recht gaan staan. Alles voorzichtig aan doen want een stuitje doet zeer.
Persoonlijk zou ik een foto laten maken. Dan weet je wat er aan de hand is.

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:32

Oeh, dat klinkt niet zo lekker!
Ik ben in Februari van een paard gevallen, en heb er nu nog last van. Dat was niet gebroken, ze hebben er toen gelijk een foto van gemaakt.
Ik moest ook ibuprofen nemen 3 maal daags, en eventueel nog een pijnstiller erbij. Maar daar heb ik inderdaad ook een goeie tijd last van gehad.
Ik wens je er heel erg veel succes mee!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:34

Je stuitje kneuzen doet ontzettend pijn, en idd een klein windje doet al zeer.
Zorg dat je met kussens het zitten wat verzacht, en idd een para en een kruik doen wonderen.
Als de hap dit advies geeft, kun je 2 dingen doen, gewoon even wat rustig aan doen, en maandag naar HA. Of je rijd zelf even naar de spoedeisende hulp voor een foto

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:37

mayniac_val schreef:

Inderdaad, ingipsen gaat niet. Ik heb mijn stuitje jaren geleden gebroken. Heb er heel lang last van gehad. Je zult het uit moeten zitten, er is niet veel aan te doen. Kijk of je zo'n ring kunt vinden waar je met je kont in kunt zitten. Dan is je stuitje ontlast.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 21:52

Ik ga maar proberen te slapen..
Als het morgen nog zo is ga ik misschien toch nog maar een keer de huisartsenpost bellen, ik weet ook wel dat je je stuitje niet in kan gipsen, maar betere pijn stilling zou fijn zijnn... Want die paracetamol en ibuprofen werkt niet...

Ik baal er wel van dat als ik jullie verhalen zo lees dat het nog lang pijn kan doen! :(

Bedankt voor jullie reacties!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:15

mayniac_val schreef:

Tgoh bijdehand }:0

Ik heb toendertijd geen foto's laten maken, wel echt veel last van gehad. Nu nog steeds momenten dat ik verkeerd zit (Vaak nog op de fiets) er ontzettend last van heb. Het is gewoon fijn om te weten wat er aan de hand is en om te kijken hoe goed het geneest. Straks is er iets veel erger aan de hand dan een scheurtje en dan ben je wel blij dat je een foto hebt laten maken.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 22:18

Ja inderdaad!
Maarja het is nu niet dat ik dood ga van de pijn.. Dus ik ga maar proberen te slapen, al doet alleen stil liggen al zeer! Morgen maar is kijken hoe het gaat en anders nog maar een keer bellen!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:20

Sharon89 schreef:
Hallo bokkers,
Vanmiddag reed ik mijn verzorg paard wat ik al 2 jaar rij.
Opeens sprong ze met 4 benen tegelijk omhoog/naar voren waardoor ik met mijn kont op de lepel van het zadel knalde, ik hoorde ; krakk! En vanaf dat moment gilde ik het uit van de pijn!
Ik ben voorzichtig af gestapt.
Ik kan niet meer normaal zitten, auto rijden doet zeer, lopen doet zeer, liggen doet zeer! Alles!
Ik heb al 3 paracetamol op en 1 ibuprofen, niks helpt!
Zelfs als ik een bil een beetje weg trek van de ander zeg maar doet het veel pijn.
Als ik kracht zet om bijv een scheet of grote boodschap te laten doet het ook veel pijn.

Ik heb straks de huisartsenpost gebeld, ze zeiden dat het gebroken kan zijn of er kan een scheurtje in zitten, ik moest maar 3 keer per dag 2 paracetamol eten en 3 keer per dag ibuprofen..
En dan moest ik maandag maar contact opnemen met me huisarts om een foto te laten maken..

Wat moet ik doen? Zijn er bokkers die hun stuitje eens hebben gebroken?

Jaah, heel verslag van gelezen. Andamoon (hier op bokt) haar dochter is pas hetzelfde overkomen. Laat je niet wegsturen zonder foto! Echt. Mijn rugwervel was slechts gekneusd. Als het gebroken blijkt te zijn, maar je borst dan maar nat. Dan kan je zeker 6 weken niet paardrijden. En het wordt goed luisteren naar je lichaam en heel rustig aan doen dan. Zwemmen schijnt goed te verzachten.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:21

Ik heb mijn stuitje gebroken gehad, ben toen van mijn pony gevallen precies op mijn kont en onderrug en heb echt uitgestaan van de pijn. Nu ( ongeveer 10 jaar geleden ) kan ik het nog voelen als ik lang op een stoel zit, paardrij of fiets ofzo.

Ik heb toen echt heel veel pijnstillers gekregen en kon me geen houding aannemen. Dat gaat nog een mooi poosje duren voordat je daar helemaal vanaf bent.

Wat helpt tegen de pijn, klinkt stom maar een zwemband om op te zitten. Dan komt er geen druk op je stuitje. ik heb maandenlang een zwembandje meegenomen naar school, schaamde me een ongeluk, maar kon absoluut niet zitten op een stoel....

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:43

iig het herstel niet onderschatten, anders houd je echt héél lang last ervan,sterke!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:48

He, balen zeg!
Zoals de anderen zeggen: het is een langdurig herstel. Ik heb mijn stuitje gekneusd toen ik 17 was en ik ben nu veeeel ouder en ik heb er nog wel eens last van. Als ik lang fiets op een verkeerd zadel of in een verkeerde stoel zit.
En mijn dochter is ook al aan de stuitjesproblemen door een stom ongelukje, die die loopt daar ook al meer dan 2 jaar mee ;(
Het is niet zo dat je niks kan hoor, maar je voelt het soms.
Beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 04:33

ik heb 2 jaar geleden mijn stuitje gebroken,dit zagen ze na een röntgen en mri.
heel pijnlijk en nu nog steeds.
veel poijnstillers hielp mij,helaas waren mijn rugwervels ook beschadigd(putje eruit geslagen)dus veel moeten rusten(op de bank liggen),ik kreeg hele zware pijnstillers(morfinegroep).

sterkte.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 09:48

Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest, zij vertrouwde het niet helemaal en stuurde me door om een foto te laten maken. Het is niet gebroken, maar wel zwaar gekneusd.
Heb ook een zwaardere ibuprofen gekregen.
Bedankt voor al jullie reacties!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:58

Gelukkig maar! Succes :)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:03

Zwembandje al gehaald? Of een binnenband van een autowiel?
Beterschap en succes met herstel..(en het volhouden van kalm aan doen)