Ontzettend veel snoep kunnen eten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Ontzettend veel snoep kunnen eten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 17:24

Hoe kan het dat ik echt ontzettend veel snoep kan eten?
Ik kan serieus als ik wakker word als eerste snoep eten.. (Doe ik natuurlijk niet :P Maar zou geen probleem zijn)
Verder kan ik echt de heeeele dag door eten.. Snoep, koekjes, chocola (Chips minder..)
En ik word er echt niet gauw misselijk van.... Ik eet verder goed..

Ik ontbijt, lunch, eet normaal avondeten...
Het verbaast me dan ook dat ik nog dit figuur heb wat ik nu heb...
Nou is het niet zo dat ik maatje 36 heb ofzo :P.. Maar ik ben ook niet moddervet ofzo..

Maar al dit snoep is natuurlijk niet gezond voor je.. Weet iemand iets wat ik hier aan kan doen???
Een appel eten ofzo helpt bij mij niet... :o

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:25

Geen snoep in huis!
Wat je niet hebt, kan je niet eten :D

Elianna_

Re: Ontzettend veel snoep kunnen eten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:28

Ga niet zomaar snoepen, maar beloon jezelf met een snoepje als je bijvoorbeeld een klusje hebt gedaan. :)
Verder inderdaad niet te veel snoep in huis nemen, dan kan je het ook niet allemaal op snaaien! :D

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:28

Zorgen dat je het niet koopt en dat je niets in de buurt hebt liggen. Eenmaal een zak open en het gaat vaak mis (zak moet leeg). Dus als je zorgt dat je niet in de verleiding komt dan is er ook niets aan de hand.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:29

Geen snoep en koek in huis halen!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 17:34

maar dat is het dus.. als ik ECHT zin erin heb.. ga ik desnoods nog naar de supermarkt om het te halen... :o

@Elianna.. 1 snoepje dat kan ik niet.... :o dan worden het er 2 of 3 of 4 of 10 :P

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:40

klinkt als een suiker verslaving.. Heb ik ook gehad, toe ben ik 3 week lang het Southbeach dieet gaan volgen, dat is 3 week lang vrijwel geen suikers (ook geen fruitsuikers) en sindsdien gaat het veel beter :j t was echt pittig, maar het heeft bij mij wel geholpen. Volg verder overigens niet het south beach dieet maar had via via gehoord dat die eerste 3 weken je helpen van je suiker verslaving af te komen en je lijf weer een normale suikerspiegel geeft (dus niet die dips en highs waarin je wel/niet naar suiker verlangt)

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:41

Snoepjes!
Van chips en koek kan ik afblijven, maar wanneer er snoepjes zijn.... zijn ze op ook ;)

Ik spreek met mezelf af dat ik 1x per 2 weken op de markt snoepjes mag kopen daarna is op ook echt op. Anders (vr)eet ik mezelf tonnetje rond ;)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:32

Idd een suikerverslaving ik zou echt proberen af te kicken desnoods met hulp van een dietiste.
Ik weet niet hoe oud je bent maar op een gegeven moment slaat je lichaam om en kom je er wel van aan.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:11

zonnebloem18 schreef:
Idd een suikerverslaving ik zou echt proberen af te kicken desnoods met hulp van een dietiste.
Ik weet niet hoe oud je bent maar op een gegeven moment slaat je lichaam om en kom je er wel van aan.

Herkenbaar ja := Ik kan ook alles snoepen wat los en vast zit, en dat kon ik héél lang ongestraft, nu dus bepaald niet meer, maar probeer het nu nog maar eens af te leren :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:13

Bedenk je waarom je iets eet. Eet je iets omdat je het echt lekker vindt? Dan hoef je geen 10 dropjes te eten maar is 2 ook goed. Eet je iets omdat je graag suiker wilt eten? Bedenk je dan dat het nergens voor nodig is.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:30

snoep verslaaft ? als je nou is wat minder snoep in huis neemt ik heb het ook een tijdje gehad tot dat ik er echt een punt achter had gezet ik dacht oh lekker zo'n snoepje het is lastig om er van af te komen

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 08:14

Ik zou zeggen: eerst maar eens beginnen met heel goed ontbijten, lunchen en dineren. Zo goed dat je echt het gevoel hebt dat je meer dan genoeg gegeten hebt. Dan zal je heel veel minder behoefte hebben aan suikers.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 08:18

Vjestagirl schreef:
Bedenk je waarom je iets eet. Eet je iets omdat je het echt lekker vindt? Dan hoef je geen 10 dropjes te eten maar is 2 ook goed. Eet je iets omdat je graag suiker wilt eten? Bedenk je dan dat het nergens voor nodig is.

ehh ik eet het omdat ik het lekker vind, maar de hele reep chocola is net zo lekker dus stoppen na twee stukjes om die reden gaat hem niet worden vrees ik :+

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 08:20

Vjestagirl schreef:

Was het maar zo makkelijk ;). Zo werkt het bij mij in ieder geval niet. Het 'probleem' gaat veel verder,
want een zak móet namelijk op. Ik heb tenminste altijd de gedachte dat de zak toch een keer op moet,
dan kan het maar beter meteen zijn. Zeker in de tijd dat ik nog niet was afgevallen, was het dwangmatig.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 08:23

Bodemdrift :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:07

Dat had k ook altijd: pak koekjes moest leeg, zak drop moest leeg. Tot ik naar de diëtiste ging. Dus buiten dat ik nu 3 goede, vullende maaltijden per dag eet, moest ik ook weken lang ieder hapje en ieder slokje wat ik at en wat ik dronk opschrijven. Inclusief de tijd, de plaats, wat ik aan het doen was, met wie ik dat aan het doen was en mijn gedachtes en gevoelens erbij.

En dan kom je erachter dat je dingen eigenlijk gedacheloos opeet, dat je dingen vaak helemaal niet proeft en dat je echt alleen een suikerverslaving zit te voeden. Dat je dingen eet uit gewoonte, en niet omdat je er ECHT trek in hebt.

Bij mij is het nu zo dat ik best chips en snoep ed. mag eten, maar dat ik er echt van moet genieten. Geen TV, geen laptop, maar echt genieten van wat je eet. Dat voorkomt ook dat er hele zakken chips gedachteloos naar binnen gaan.

Daarbij moet het voldoen aan het LPK principe:
L ekker genoeg?
P ast het op dit moment?
K lopt de portie grootte?
Snoepen binnen 3 uur na je avondeten past niet in het moment, dan klopte je avondmaaltijd niet. Een hele zak drop/chips/whatever is nooit een goede portie grootte. Als het aan alle 3 voldoet dan mag ik er echt voor gaan zitten en genieten van het lekkers.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:10

Wat jij met snoep hebt dat heb ik met chips. Ik vind het intens genieten om's avonds een lekker dik boek te pakken en op mijn bed neer te ploffen met een flinke zak chips. Kan er ook zo 2 op een dag op. Stoppen ermee is moeilijk, dat is ook niet heel goed voor mijn humeur. Zou wel graag stoppen,want heel gezond is het niet en ik wil mijn platte buik wel terug. Hopelijk komt hier de gouden tip voorbij.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:21

Ik ben ook zo. Het liefst ontbijt ik al met snoep en koek. Vind het echt erg lekker, ga speciaal naar de winkel waar ze die ene soort snoep hebben wat bij de supermarkt in de buurt niet te krijgen is.

Ik kom er nu ook nog niet van aan, dus heb zo iets van zo lang het goed gaat blijf ik gewoon nog even genieten. Ben al mijn hele leven een zoetekauw(alhoewel ben nu tijdelijk helemaal verslaaft aan salmiak)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:13

Hier nog een snoep verslaafde. Ik kan rustig zakken snoep naar binnen werken en de hele dag eten. Probleem is dat het zo makkelijk is om een snoepje te pakken in plaats van iets gezonds. Boterham moet je eerst smeren, stukje groente moet je uit de koelkast halen en snijden, meeste fruit kunnen mijn tanden niet tegen, ja dan kom je algauw bij snoepjes terecht :P.
Ik heb trouwens ook altijd kauwgum bij de hand. Dan kan ik toch op iets lekkers kauwen zonder dat ik ook daadwerkelijk wat binnenkrijg (ja iets aan zoetstoffen, maar dat is minimaal). Met kauwgum kan ik uren zonder snoepjes en zonder dat ik trek heb in snoepjes. Zonder kauwgum gaan de zakken drop en chocolade geheid leeg.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:17

Oh ik ooook, echt als ik alleen thuis ben dan moet ik me inhouden om niet aan een stuk door te gaan. Ik heb geen honger ofzo, maar ben er gewoon echt aan verslaafd. :')
En ik heb ook niet mijn gewicht dat me tegenhoud want ik heb wél maatje 36, XS, en dat pas ik soms nog niet eens. ;p

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:19

Ja tegenhouden vanwage je gewicht heb ik ook geen last van. Ik heb ook maatje 36 (vaak zelfs dat geen eens, eerder 32/34). Dus ik heb bij de snoepjes echt zo iets van, ach ik kan het hebben :P.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:27

Eleionomae schreef:
klinkt als een suiker verslaving.. Heb ik ook gehad, toe ben ik 3 week lang het Southbeach dieet gaan volgen, dat is 3 week lang vrijwel geen suikers (ook geen fruitsuikers) en sindsdien gaat het veel beter :j t was echt pittig, maar het heeft bij mij wel geholpen. Volg verder overigens niet het south beach dieet maar had via via gehoord dat die eerste 3 weken je helpen van je suiker verslaving af te komen en je lijf weer een normale suikerspiegel geeft (dus niet die dips en highs waarin je wel/niet naar suiker verlangt)

Wat mag je dan wel eten? want er zit in zoveel voedsel suiker, dus hoe heb je er tijdens die 3 weken voor gezorgd dat je niet om gevallen bent van de honger?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:30

1) erkennen dat je een verslaving hebt.
2) besluiten dat je niet meer aan je verslaving toegeeft, en zelf het heft in handen neemt. (of niet natuurlijk..)
(Weer) baas worden over jezelf.
3) plan van aanpak.. .hoe wil je het aanpakken.
Let wel... dit is een besluit 'voor de rest van je leven' :)
Iets in jou zal je leven lang verslaafd blijven. Het is de kunst om er niet aan toe te geven.
Het kan cold-turkey of op een manier die wat meer ruimte geeft (bijv. zoals Vjestagirl beschrijft)
Als je fysiek niet meer afhankelijk bent, blijft het zaak om spelregels voor jezelf te hebben.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:37

heel herkenbaar! Helaas fluctueerde mijn suikerspiegel enorm, waardoor ik dus ook naar snoep (suikers dus) snakte, met dank aan het snoepen dan weer.
Nadat ik bij een dietiste ben geweest voor andere klachten, waardoor ik geen suikers meer mocht, ben ik cold turkey gestopt, viel me echt alles mee want je voelt je veel fitter over de dag!