Blaasontsteking: wat een hel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LePapillon

Blaasontsteking: wat een hel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 01:11

Al een aantal jaar heb ik last van terugkerende blaasontsteking, ik denk minimaal zo'n 4x per jaar.
Helaas is dit een familiekwaaltje. Mijn moeder heeft er al 25 jaar last van..

Je zou denken dat ik er ondertussen wel aan gewend ben, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Dinsdagavond kreeg ik de eerste klachten en zo naïef als ik ben, dacht ik het wel op te lossen met heel veel water drinken.
De klachten verdwenen, maar niet voor lang. Sinds 11 uur vanavond is het helemaal fout!
Ik voel me zo beroerd! Ik drink als een gek, dus gelukkig is het (bijna) geen druppeltjes-werk. Maar ik verga van de pijn na het plassen.
Soms word ik er zelfs duizelig van. Ook zie ik duidelijk bloed. Ik weet me geen houding te geven.. Zitten/liggen op de bank gaat niet en ik moet gebogen lopen.
Het doet zo'n zeer! Ik ben echt geen pieperd, maar ik weet nu absoluut niet wat ik met mezelf aan moet.

Ik moest het even van me afschrijven, al was dat een hele opgave..
Ik ben benieuwd hoe ik verder de nacht door kom. Maar 1 ding is zeker: morgen sta ik om 8 uur voor de huisarts met mijn potje!

Alwiene

Re: Blaasontsteking: wat een hel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 01:14

Ik zit op mijn mobiel en kan dus niet zo makkelijk googelen, maar heb je niet inmiddels een nierbekken ontsteking in plaats van alleen maar een blaas ontsteking?

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 01:52

Antibiotica halen! Als hij zo erg is kom je er niet zonder vanaf.
En heel sinasappelsap drinken. Dat verzacht ook de pijn bij het plassen.
Succes ermee! :(:)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 05:47

Tja, ik heb op t moment mijn zesde blaasontsteking van dit jaar, ook inmiddels mijn zesde kuur want ik blijf daar dus niet mee lopen. Waarom bel je niet gewoon naar de huisartsenpost? Ook die kunnen je plas nakijken en een kuurtje meegeven, dan ben je tenminste eerder van die pijn af. Bij mij slaan AB tenminste altijd snel en prima aan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 06:32

Inderdaad snel aan de AB. Heb van mijn HA altijd een kuurtje als reserve thuis liggen. Kan ik er ook buiten HA-diensttijd aan beginnen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 06:44

blaasontsteking is een spoedgeval en daar mag je dus midden in de nacht gewoon voor bellen.
Ik heb het ook altijd meteen heel erg heftig en heb 1x gewacht tot de volgende ochtend en toen kreeg ik op mijn donder dat je daar gewoon midden in de nacht/weekend voor mag bellen.
HAP dus of inmiddels je eigen HA.

Sterkte.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 07:14

Het kan inderdaad zo zijn dat het door is geslagen naar je nieren. Daar moet je snel bij zijn met antibiotica. Ik heb dat ook eens gehad en had toen ook duidelijk bloed bij het plassen en vreselijke pijn, terwijl ik echt niet snel piep van pijntjes.
Neem aan dat je al met je potje bij de dokter zit inmiddels.
Nog een tip tegen terugkerende blaasontsteking, cranberry's en vitamine C. Ik heb altijd bruistabletten in huis en zodra ik het een beetje voel opkomen neem ik er een van elk en drink ik veel thee en ben ik het meestal voor.
Sterkte!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 07:30

Tip om te vragen om de bacterie op de kweek te zetten. Dat doen ze niet standaard.
Maar er zijn bacteriën die resistent zijn voor de meeste antibiotica en daardoor komt het vaak terug. :j
2 jaar terug had ik na kuur nummer 3 ook gevraagd om een kweek en kreeg daarna een ander antibioticum; daarna is de blaasontsteking niet meer teruggekomen.

Melissa_101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 07:32

komt me erg bekend voor, wel had ik álleen maar bloed. k had toen nierbekontsteking! en ja.. dan vergaaaaaaaaaa je.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 08:12

ik heb altijd al bloed bij gewoon blaasontsteking en heb het 1x laten komen tot nierbekkenontsteking en sindsdien ga ik iets eerder naar de dokter.. :o

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 08:15

Veel water en vit. C bruistabletten. Zo ben ik er de vorige keer vanaf gekomen. Als je er echt koorts bij hebt is misschien antibiotica nodig? Ik heb zelf een hekel om naar de dokter toe te gaan dus heb ik het op kunnen lossen met boven staande.

Succes!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 08:17

izzy1985 schreef:
Veel water en vit. C bruistabletten. Zo ben ik er de vorige keer vanaf gekomen. Als je er echt koorts bij hebt is misschien antibiotica nodig? Ik heb zelf een hekel om naar de dokter toe te gaan dus heb ik het op kunnen lossen met boven staande.

Succes!

Idd en als je er regelmatig last van hebt, haal cranberry capsules en neem die dagelijks in (kan je ook nu al doen + veel water drinken met bruistabletten)

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 08:22

Je moet je urine aanzuren, daar houden bacterien niet van. ;)

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:14

Ff langs de dokter dus1 Zou ook een kweekje laten maken voor bacterien... kan zijn dat je GBS bij je draagt aangezien je er zo vaak last van hebt.

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 10:46

Bedankt voor de tips! Helaas heb ik de tip om het op kweek te laten zetten niet op tijd gelezen.
Maar ik zal het zeker onthouden voor de volgende keer :)
Bruistabletten zijn ook een goed idee!

Ik heb vannacht bij elkaar 3 uur geslapen en stond vanmorgen gelijk bij de huisarts voor de deur.
Het is gelukkig "maar" een blaasontsteking, dus ik heb nu een kuurtje voor 5 dagen.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:50

Eerst een AB-kuur en daarna direct door naar de drogist voor cranberrypillen. Ik heb deze kwaal regelmatig gehad, maar cranberrypillen zijn me heilig. Zodra ik maar voel dat het er weer aan zit te komen neem ik 2 à 3 van die pillen en binnen een uur zijn de symptomen weer weg. Absolute aanrader, want om nou iedere keer een AB-kuur te nemen.

Ik heb de pillen van X-tra Forte

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:55

rindin schreef:
Eerst een AB-kuur en daarna direct door naar de drogist voor cranberrypillen. Ik heb deze kwaal regelmatig gehad, maar cranberrypillen zijn me heilig. Zodra ik maar voel dat het er weer aan zit te komen neem ik 2 à 3 van die pillen en binnen een uur zijn de symptomen weer weg. Absolute aanrader, want om nou iedere keer een AB-kuur te nemen.

Ik heb de pillen van X-tra Forte

Hier precies hetzelfde, zijn echt wonderpillen, ik werd doodmoe van steeds AB en da's ook echt niet gezond, nu blijf ik de blaasontsteking voor ;-)
Ik heb die van kruidvat eigen merk 9dacht ik? Ik haal ze daar wel iig) die vind ik van alles wat ik geprobeerd heb het beste...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:19

na de AB kuur ook nog even een potje urine inlveren om te checken of het echt weg is anders krijg je het zo weer terug

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 12:16

Ja, inderdaad Polly!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 14:27

ik heb een maand lang last gehad van mijn darmen na mijn 2e AB-kuur tegen blaasontsteking binnen 3 maanden tijd...
maar nu heb ik ook cranberry pillen en af en toe neem ik er 2 of 3 zodat het zuur genoeg blijft.
nu ben ik er gelukkig vanaf, alle tips zijn al gegeven

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:39

ik heb ook een tijdje geleden om de haverklap blaasontsteking gehad en daarna had ik ook erg last van mijn darmen. ik heb toen verschillende echo's gehad maar ze konden er weinig aan zien. Maar het kan inderdaad aan de AB-kuur liggen want die heb ik ook 'vaak' gehad.. goede tip die cranbarry pillen! dankjewel :D

LadyLisatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:12

Ik denk dat ik ook met een blaasontsteking zit. Als ik bijna gedaan heb met plassen heb ik een branderig gevoel. Vandaag zat er zelfs bloed bij! Morgen maar eens naar de dokter gaan...

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:24

Lever 24 uur na de laatste tablet nog even je urine in ter controle, kunnen ze kijken of alles goed weg is :) Wij zetten overigens de urine bij mensen die vaak een blaasontsteking hebben of bij een twijfelachtige uitslag wel standaard op kweek, en ik neem aan dat dat bij andere artsen ook wel gebeurt. Artsen komen terug op zomaar een kuur voorschrijven, eerst maar eens kijken wat er echt in zit en op basis daarvan een kuur voorschrijven. Alleen als het echt helemaal duidelijk is dan schrijven wij direct een kuur voor

LadyLisatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:27

Als ik morgen start met cranbarry pillen zou het dan overgaan? Zo dat ik niet naar de dokter moet gaan? Ik ga namelijk niet graag naar de dokter, alleen als het echt nodig is. En als het maar een doodgewone blaasontsteking is....

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:28

Als je bloed plast gaat het niet meer vanzelf over ;) Naar de dokter voor een kuurtje dus.