rub problemen en met het zadel ook.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dennisje

rub problemen en met het zadel ook.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 20:04

hallo bokkers,

weet niet of dit hier goed staat zo niet sorry mods :o

ik ben enige tijd van mijn paard afgevallen tijdens het afstappen doordat een ander paard hem ineens begon te trappen.
dat meisje van dat paard is niet zo oplettend maargoed dat is een ander verhaal.
ik ben toen vol met mijn onderrug op beton gevallen en heb na 6 weken nog steeds erg veel pijn ondanks de zware medicatie.

nou zit ik met een probleem kwa zadel.
ik heb nu sinds kort 7 weken ongeveer een tekna dressuur een heerlijk zadel.
maar merk dat ik door het recht zitten erg veel pijn krijg,
nu zeggen mensen tegen mij stap over op een western zadel dat is beter omdat je vrij zit,

nu twijfel ik heel erg en wil dus graag meningen van bokkers weten.
ik heb een dravertje die verders onwijs lief is en denk wel dat die een western zadel kan hebben.
maar ben zo bang dat ik enorm veel spijt krijg als ik mijn eigen zadel verkoop :P

ik heb hier op bokt een heel mooi western zadel gezien en aangezien mijn zadel dus 7 weken oud is en gloednieuw gekocht is
kan ik waarschijnlijk wel een redelijke prijs voor terug krijgen.

welke bokker helpt mij :D

edit: even voor de duidelijkheid voor als ik het er niet goed in heb gezet :o ik ben al een aantal keer bij de huisarts geweest en in het ziekenhuis.
Laatst bijgewerkt door dennisje op 07-07-11 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:05

6 weken is niks! Wat zegt de arts ervan?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:06

Euh, misschien is het handiger om even langs je HA te gaan?

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 20:07

dressagelady schreef:
6 weken is niks! Wat zegt de arts ervan?

waarschijnlijk wel ruggenwervels gebroken maar daar kunnen ze niks mee.
hij voelt dat het niet goed zit en ben vandaag ook weer geweest.
het is namelijk niet de eerste keer van die wervels :( .
maar verders kunnen ze alleen afwachten en ik ook maar hij zei wel dat ik pijn blijf houden met rijden.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 20:08

mayniac_val schreef:
Euh, misschien is het handiger om even langs je HA te gaan?

heb het even aangepast maar er staat dat ik zware medicatie heb en die krijg je alleen van je huisarts ;)
Laatst bijgewerkt door dennisje op 07-07-11 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

mayniac_val

Re: rub problemen en met het zadel ook.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:09

Ik lees prima, in de OP staat namelijk niet wat je in je eerste reactie hebt gezegd :) Als je arts dat heeft gezegd, kun je waarschijnlijk het beste een zadelmaker laten komen zodat je verschillende zadels kunt proberen.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 20:10

mayniac_val schreef:
Ik lees prima, in de OP staat namelijk niet wat je in je eerste reactie hebt gezegd :) Als je arts dat heeft gezegd, kun je waarschijnlijk het beste een zadelmaker laten komen zodat je verschillende zadels kunt proberen.

heb het al even aangepast ook mijn reactie erop :P
op elk dressuur zadel moet je recht zitten ook met je benen.,
en in ene western zadel zit je vrij weet ik ook uit ervaring,
maar of dat de oplossing is????

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:11

Daarom is het handig om een zadelmaker te laten komen, zodat je kunt voelen wat voor jou het prettigst is :)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 20:26

ik weet hoe westernzadels zitten en mag vast wel even op het zadel van een stalgenoot rijden.
maar ik twijfel ook gewoon om mijn zadel weg te doen haha

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:40

Niet doen dus! Ben je nog niet weer terug bij de arts geweest? Zijn er uberhaupt foto's gemaakt? 6 weken is toch niets om van zo'n val te herstellen ..

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 20:49

fotos willen ze niet maken omdat ze ervan overtuigt zijn dat het breuken zijn met een hele zware kneuzing.
vandaag ben ik weer bij de arts geweest en het word alleen maar slechter. en omdat mijn onderrug al een keer gebroken is geweest word dit niet meer echt goed zeg maar. vandaar mischien de keuze een western zadel. helemaal niet meer rijden op mijn paard kan ook een optie zijn.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 21:03

ohja het moet rug zijn en geen rub

di_angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:38

dennisje schreef:
fotos willen ze niet maken omdat ze ervan overtuigt zijn dat het breuken zijn met een hele zware kneuzing.
vandaag ben ik weer bij de arts geweest en het word alleen maar slechter. en omdat mijn onderrug al een keer gebroken is geweest word dit niet meer echt goed zeg maar. vandaar mischien de keuze een western zadel. helemaal niet meer rijden op mijn paard kan ook een optie zijn.

yeah right, met zulke klachten ga je toch niet naar huis. denk dat en de artsen dan niet erg slim zijn daar daar het levensgevaarlijk is, en waarom zou je het risico nemen om met deze klachten op je paard te klimmen, vreemd topic. foto's zullen ze bij iedere val met zoveel pijn maken.
en met zware medicatie voel je de schade niet, dan dwing je je lijf in posities die eigelijk misschien niet gunstig zijn zonder dat je hetvoelt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:42

Gewoon aan blijven dringen en niet rusten tot er foto's maar nog liever een scan gemaakt is, dit is echt onverantwoord gedrag van de arts. Ondanks dat je al eerder een gebroken rug hebt gehad wil het niet zeggen dat dat nu weer het geval is, er kan wel een tussenwervelschijf stuk of verschoten zijn,weet jij veel. Ik zou echt blijven zeuren,eisen enz totdat je rug goed nagekeken is,sterkte.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 20:49

di_angelo schreef:
dennisje schreef:

yeah right, met zulke klachten ga je toch niet naar huis. denk dat en de artsen dan niet erg slim zijn daar daar het levensgevaarlijk is, en waarom zou je het risico nemen om met deze klachten op je paard te klimmen, vreemd topic. foto's zullen ze bij iedere val met zoveel pijn maken.
en met zware medicatie voel je de schade niet, dan dwing je je lijf in posities die eigelijk misschien niet gunstig zijn zonder dat je hetvoelt.

even voor de duidelijkheid met een paar lichte breukjes kun je gewoon alles doen blijkbaar heb je geen medisch verstand en ik wel
hier in zaandam maken ze er geen fotos van en heb getuigen. ik heb dit al een keer eerder gehad en toen maakten ze wel fotos dat was in nijmegen.
toen kreeg ik net als nu pijn stillers en mog ik 2/3 weken vrij weinig en daarna weer rustig alles oppakken maar met mate.
ik mag nu ook mijn paard rijden maar alleen in stap en op eigen risico.
nu weet ik dat mijn paard te vertrouwen is dus stap ik erop.

maargoed behoorlijk offtopic en zoiets hoort niet in een topic dus zo wie zo tem ik hierop.
ik vraag om raad kwa zadels geen gezeur en gezeik van jou en of je dit vreemd vind of niet!!!!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 20:51

bigone schreef:
Gewoon aan blijven dringen en niet rusten tot er foto's maar nog liever een scan gemaakt is, dit is echt onverantwoord gedrag van de arts. Ondanks dat je al eerder een gebroken rug hebt gehad wil het niet zeggen dat dat nu weer het geval is, er kan wel een tussenwervelschijf stuk of verschoten zijn,weet jij veel. Ik zou echt blijven zeuren,eisen enz totdat je rug goed nagekeken is,sterkte.

dankjewel.
aandringen heb ik al zovaak gedaan de huisarts voelde gister een breuk zei ze
en ik ben nu wel beperkt in dingen.
blijkbaar is zwemmen en paardrijden goed voor je rug???? dat zegt ze
en ik mag dus 3 x per week 20 min stappen maar dan ook echt alleen stappen aan lange teugels dus geen gekke doen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:01

Als eerste zijn je berichten erg lastig te lezen door het ontbreken van hoofdletters en leestekens.

Kan mij toch echt niet voorstellen dat ze je met een breuk laten paardrijden. Of dat je dat uberhaubt zelf zou willen 8)7 .
Dat ze geen foto's laten maken maar wel zeggen dat er een breuk snap ik ook niet.
Bedoeld ze niet een scheurtje in je rugspier?

Ps wat is zware medicatie?
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 08-07-11 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:03

Als je huisarts een breuk zelfs voelt zou ik helemaal een foto eisen en veel zwemmen, succes.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:20

Ik begrijp je verhaal niet helemaal.. Waarom krijg je geen verdere onderzoeken? Als je huisarts kan voelen dat je wervels gebroken zijn en je nu nog zoveel pijn hebt zou ik maar eens terug gaan naar het ziekenhuis. Om welke wervels gaat het precies? Ik heb een tijdje terug zelf mijn rug op twee plaatsen gebroken en er zijn wel degelijk foto's gemaakt en een scan..

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:32

EEn beetje een vreemd verhaal en je reageert ook niet bijster vriendelijk maar dat zal dan wel onder invloed van pijn en medicatie zijn.

Je hebt idd twee soorten breuken een stabiele en een instabiele. Dat je gewoon weer alles met mate mag doen vind ik vreemd aangezien een breuk tijd heeft te helen en daar hoe je niet perse medische ondergrond voor te hebben. Al zeggen ze dat mensen met medische achtergrond de ergste patienten zijn.

Je komt met een vraag zal ik dan mijn gloednieuwe zadel wegdoen. Nou nee wacht nu eens eerst tot je volledig hersteld bent.
Paardrijden is helemaal niet goed voor je rug, wie je die onzin verteld heeft heeft zeker nog nooit op een paard gezeten.
Natuurlijk train je je spieren oke maar jij hebt een breuk die hersteld door het rijden echt niet.
Nu weet ik natuurlijk niet waar je breuk zit, schijnbaar kun je hem voelen.
Vreemd dat er geen fotos gemaakt zijn dat hoort namelijk dat is protocol, als er vermoeden bestaat dat er breuk is dan maak je rontgenfoto;s aangevuld met ct-scan of eventueel mri.
Maar oke en nu vraag je je af of je met een westernzadel beter kunt gaan omdat je vrijer zit.

Ik raad je met klem aan je rug goed te laten onderzoeken, fotos te laten maken en een behandelplan op te stellen. Een breuk kan ook instabiel worden, beklemmen of in het ergste geval verschuiven en of een hemiplegie verlamming geven.
Maar het is jouw lijf jij moet er mee verder.
Nederland is niet ten onder gegaan aan de eerste honderdduizend medische missers.