Wie herkent dit gevoel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Wie herkent dit gevoel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 19:48

Sinds een paar jaar heb ik net het gevoel alsof ik afgestompt ben. Ik loop nergens meer echt warm voor, veel dingen maken me niet meer uit en al ben ik in een grote menigte , ik blijf me maar alleen voelen. Ik voel me bijna altijd moe, heb nergens zin in en voel me bijna nooit meer gelukkig terwijl ik voorheen om de kleinste dingetjes me gelukkig voelde. Ik voel me alsof ik niets bereikt heb in mijn leven.
De HA zegt dat ik een depressie heb en ik slik dan ook al 1,5 jaar antidepressiva, maar ik merk geen verbetering.
Ik heb heel lang getwijfeld of ik dit topic wel zou opstarten want iedereen denkt dat ik vrolijk en blij ben en van de buitenkant ben ik dat ook wel, maar van binnen niet. Herkent iemand dit en heeft tips voor mij, alsjeblieft. Ik wil me eindelijk wel weer eens echt blij voelen. Ik dacht eerst een schaduwaccount aan te maken, maar heb het uiteindelijk toch met mijn boktnaam gedaan.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:52

Ik herken het zeker!
Heb een tijd geleden ook het topic Als je alles helemaal beu bent geopend...(je bent daar van harte welkom!)
Het gaat nu al wel beter als bij de beginpost maar merk dat ik bij elke tegenslag weer wat terugval.
Praten en praten en nog eens praten helpt er echt voor! Heb je al eens een psycholoog ofzo gehad?
Probeer zo veel mogelijk stress situaties te vermijden en zo veel mogelijk dingen te doen die je ontspanning geven.
Heel veel succes er mee, hoop dat je je gauw weer beter begint te voelen!!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:54

Heb je eigenlijk wel psychologisch hulp? Antidepressiva is om je gevoelens stabiel te krijgen maar zorgt niet ervoor dat je 'beter' wordt :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:57

Plus dat AD je gevoelens ook helemaal afstompt....

luxx

Re: Wie herkent dit gevoel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:00

Zie in je profiel dat je 46 bent, het zou de overgang kunnen zijn, heb je je daar al op laten testen?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 20:13

Ik ben nog niet naar een psycholoog geweest omdat ik dat toch een beetje een drempel vind, en ik ben een meester in pokerface hebben, dus dan denken ze dat er niets aan de hand is. Ik wil het wel gaan proberen om een psych te vinden. Wil het er met de HA over hebben ook over het afbouwen vn de AD, want ik wil daar ook gewoon vanaf.
Ik ben wel getest op de overgang maar dat is niet aan het handje.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:28

Tja ik kan je natuurlijk niet vertellen wat te doen maar ik kan het je wel aanraden....
Ben zelf ook zo eentje die een psych maar niks vond en het een enorme drempel vond om er heen te gaan. Maar het werd van kwaad tot erger dus toch maar die stap genomen, en weet je....het valt reuze mee hoor, ze bijt niet eens ;)
Je moet wel echt een klik hebben, de eerste die ik had was niks...
Die ik nu heb is echt heel aardig!
Dat pokerface en net doen of er niks aan de hand is dat is nou juist hetgene wat je nekt.....
Ik raad je wel aan om je medicijnen heeeeel rustig aan af te bouwen.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:30

ik ken dit idd ook en heb leuke vrienden hier en een geweldige vriend leuk paard leuke verzorgster maar toch steekt er iets. vandaag nog bij de huisarts geweest en het erover gehad en ga weer terug want mischien helpt anti depresiva wel.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:32

Ik herken het niet bij mezelf maar vind het heel erg knap dat je dit topic hebt geopend!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:35

dennisje schreef:
ik ken dit idd ook en heb leuke vrienden hier en een geweldige vriend leuk paard leuke verzorgster maar toch steekt er iets. vandaag nog bij de huisarts geweest en het erover gehad en ga weer terug want mischien helpt anti depresiva wel.

Ik ben geen dokter, geen geleerde maar ik denk dat het beter is dat je eerst naar psycholoog gaat voordat je aan AD gaat.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 20:42

Justdiesel, ik ga een kijkje nemen in je topic, lief van je dat ik me er bij mag voegen als ik wil.
Ik ga de drempel nemen en de eerst volgende keer dat ik naar de HA moet over een psycholoog hebben. Ik wil hier gewoon vanaf.
Én ik wil die AD naar beneden krijgen, rustig aan idd.
MickeyenVici, zeg eens eerlijk, had je dit achter mij gezocht?
Idd mijn pokerface nekt me, ik zie er ook nogal sterk uit en heb een sterk verantwoordelijkheids gevoel , dus mensen vragen me ook nogal eens om raad of stroten hun hart bij me uit, en dan heb ik wel eens de neiging om te denken ik wou dat ik ook zo'n iemand had.
Moonchloe, ik vind AD troep, de dokter heeft het me voorgeschreven omdat ze dacht dat het iets tijdelijks was, en zei me dat het wel een jaar kon duren voordat het echt werkt. Ik wil er dolgraag van af.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:46

Anti depressia zwakt je gevoel af maar neemt de oorzaak niet weg......
Ik herken je verhaal echt, vooral dat net doen alsof er niks aan de hand is en jezelf weg cijferen om een ander te helpen.....
Heb het nu ook weer hoor, maar ik luister voortaan beter naar mijn lichaam!
Het trekt aan de bel van ho eens Justdiesel, jij kan wel iets willen maar ik zeg dat je het rustig aan moet doen. Eerst denderde ik daar gewoon doorheen, maar geloof me je maakt het er alleen maar erger door....
Goed van je dat je de stap gaat nemen, echt super!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:48

rocymax schreef:
Justdiesel, ik ga een kijkje nemen in je topic, lief van je dat ik me er bij mag voegen als ik wil.
Ik ga de drempel nemen en de eerst volgende keer dat ik naar de HA moet over een psycholoog hebben. Ik wil hier gewoon vanaf.
Én ik wil die AD naar beneden krijgen, rustig aan idd.
MickeyenVici, zeg eens eerlijk, had je dit achter mij gezocht?
Idd mijn pokerface nekt me, ik zie er ook nogal sterk uit en heb een sterk verantwoordelijkheids gevoel , dus mensen vragen me ook nogal eens om raad of stroten hun hart bij me uit, en dan heb ik wel eens de neiging om te denken ik wou dat ik ook zo'n iemand had.
Moonchloe, ik vind AD troep, de dokter heeft het me voorgeschreven omdat ze dacht dat het iets tijdelijks was, en zei me dat het wel een jaar kon duren voordat het echt werkt. Ik wil er dolgraag van af.

1 jaar, wat een bullshit, het werkt na 6 weken tot 3 maanden al.

Ik denk dat het echt een goed idee is om naar een psy te gaan! Die kan je dan ook beetje begeleiden in afbouwen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:51

Als je bij de huisarts bent laat dan je hormoonspiegel testen, je zult niet de eerste vrouw zijn in deze leeftijdsgroep die denkt depressief te zijn terwijl het de overgang is, kan ook gigantisch veel met je doen.
Ik weet niet of je menstruatie onregelmatig is, opvliegers, soms slaapproblemen maar het is niet leuk soms, veel sterkte.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:54

Nee absoluut niet!
Ik vind je zo vrolijk overkomen met je reacties altijd!
Maar dat wil dus ook niet altijd zeggen hoe iemand zich werkelijk voelt!
Ik hoop echt dat je hier snel doorheen komt!

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:56

Hay, ik zit ook in het topic van Justdiesel, je bent inderdaad welkom hoor! We praten over de leuke dingen maar we kunnen ook goed praten over onze slechte dagen, ik heb er in ieder geval veel aan! Als je ergens van baalt of je zit ergens mee kun je het even lekker van je afschrijven! :j

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 21:15

Ik ben begonnen met het lezen van het topic van JD. :) ik wist niet dat er zoveel meer mensen waren die deze gevoelens herkennen. Ik schrik er eigenlijk ook wel een beetje van.
Moonchloe, ik wist niet dt die medicijnen al zo snel werken, ik slikte eerst citalopram 20 mg en nu 30mg, ik wil er echt vanaf, ik merk niet dat het helpt.
Bigone, ze hebben de hormoonspiegel getest, ben niet in de overgang.
MickeyenVici, daarom wilde ik eigenlijk eerst een schaduwaccount aanvragen omdat de bokkers dit niet van mij verwachten, en ik schaam me ook dat ik me zo voel, ook op mijn werk ben ik altijd heel vrolijk, lach veel, maar als ik dan weer alleen ben, dan voel ik me weer zo rot, en als ik met vriendinnen ben verlang ik ernaar om weer alleen te zijn, en ik dwing me echt om dingen te ondernemen , terwijl ik eigenlijk het liefste de hele dag alleen op de bank of in bed zou willen liggen.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:20

Je hoeft je nergens voor te schamen! Echt niet!
Als je een keertje iets kwijt wil dan mag je me ook altijd een pb sturen!
We kennen elkaar wel niet goed maar ik vind je echt overkomen als een warm iemand die het hart op de goede plaats heeft zitten en dan vind ik zo rot om te horen dat je je zo voelt!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 21:32

Dankjewel MickeyenVici <3 Ik denk dat ik ook wel vaak daar de fout inga, proberen zoveel mogelijk voor anderen te doen en mezelf voorbijlopen en vergeten. en als ik eens nee zeg tegen iemand mezelf schuldig voelen.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:36

Je moet jezelf niet voorbij lopen en ook eens op tijd aan jezelf denken en ooit is dat moeilijk maar je komt jezelf daar altijd echt in tegen! :j
En het is zo makkelijk om het te zeggen maar doen is een ander ding hé dat herken ik wel in mezelf! O:)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 21:43

Hhahaha hebben we toch iets gemeen :D

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:48

Ja! HaHa! :j :=

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:54

Ik herken het gevoel deels, maar weet ook dat ik erfelijk belast ben met gevoeligheid voor depressiviteit. Echter duurt zo'n gevoel bij mij nooit langer dan een weekje en is het vaak afhankelijk van bepaalde gebeurtenissen in m'n leven.

Neemt niet weg dat ik een heleboel herken in jouw karakter en de manier waarop je je naar de buitenwereld toe laat zien. Ik krijg het beeld van een vrolijke, behulpzame, sterke vrouw, die zich van binnen helemaal niet sterk voelt :(:)

Ik kan me voorstellen hoe vreselijk móe je je moet voelen, om dat gevoel dat binnen jou zit te verhullen met een 'toneelstuk' naar de buitenwereld toe, waarin jij die rol speelt van vrolijke, behulpzame, sterke vrouw...
En als je dit al jaren doet, al jaren jezelf wegcijfert en altijd klaar staat voor anderen, zien mensen ook niets anders meer dan die persoon. Ze staan er simpelweg niet eens bij stil dat jij misschien iets niet wilt, maar geen nee durft te zeggen. Dat ook jíj je wel eens k*t voelt en gewoon een schouder nodig hebt, in plaats van altijd die schouder te zijn voor een ander...

En zo is het cirkeltje weer rond, want zeg eerlijk: weet iemand uit je omgeving dat je AD slikt? Dat je al 1,5 jaar in een dal zit? Ik denk van niet, want dan zou je aan de buitenwereld toe moeten geven dat je niet die vrolijke, sterke vrouw bent die ze 'kennen' en dat is eng...

Ik vind het enorm knap van je dat je dit topic, gewoon onder je eigen naam, geopend hebt :(:)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 22:14

Mae, je slaat de spijker op zijn kop. Er is maar één vriendin die weet dat ik dat slik, zelfs mijn zus weet niets. Je hebt precies beschreven hoe ik me voel...

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 08:43

ik heb het ook, maar het is al wat minder. Komt omdat ik problemen had m.b.t mijn paardje enzo.
Nu probeer ik het te vergeten en doe ik weer leuke dingen en is het wat minder maar af en toe heb ik van die dagen...
Wel vind ik nog steeds niks echt leuk en wil het liefst de hele dag met men laptop in bed liggen.
Maar door sporten voel ik me ook weer beter :)

Dus mijn advies:
zoek uit wat je dwars zit indien mogelijk, veel leuke dingen doen bijv. met de paarden en zorg voor afwisseling :)